Sivu 12 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28910111213141516 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 166-180/265

Viestiketju: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

  1. #166
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2334

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Bussit esim Turuntiellä eivät pysy runkolinjojen edellyttämässä aikataulussa ja vuorovälit venyy.

    t. Rainer
    Mihin tämä perustuu? Montako runkolinjaa Turuntiellä liikennöi? Linjan 200 perustamista käsittääkseni lykättiin juuri siksi, ettei reitillä olevat runkolinjan vaatimat infranparannustoimenpiteet ole vielä valmiita - vuosi aikaa tehdä muutoksia. Toki eri asia on se, ovatko tulevat muutokset sitten aikanaan riittäviä.

  2. #167

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5916

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Mihin tämä perustuu? Montako runkolinjaa Turuntiellä liikennöi? Linjan 200 perustamista käsittääkseni lykättiin juuri siksi, ettei reitillä olevat runkolinjan vaatimat infranparannustoimenpiteet ole vielä valmiita - vuosi aikaa tehdä muutoksia. Toki eri asia on se, ovatko tulevat muutokset sitten aikanaan riittäviä.
    550 kanssa, ja kulkee kohdassa jossa on pahin pullonkaula Leppävaaran ja Pitäjänmäen välillä.

    t. Rainer

  3. #168
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2204

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Täyttyminen on merkityksetöntä. Vaikka bussilinjan vaunut olisivat kuinka täysiä tahansa, on silti mahdollista, että toinen joukkoliikennejärjestelmä houkuttelee enemmän matkustajia. Kehitysvammaisten kulku voi sen sijaan olla validi argumentti, mutta meneekö niitä todella tuolla bussilla ja niin etteivät ne jatka mihinkään sen pysäkeiltä muilla kulkuneuvoilla?
    Olen eri mieltä. Työvuoro alkaa aina tasalta ja päättyy tasalta. Kun bussi saapuu rinnekodin alueelle 5 vaille ja lähtee 5 yli niin se tuo hoitajia alkavaan vuoroon ja sama auto vie loppuvasta vuorosta. Hoitajat muodostavat bussiin kanta-asiakkaiden ryhmän. Linjaa on helppo käyttää, kun muistaa että menee tasalta pysäkille. Kehitysvammaisia menee nimenomaan 345:llä koska auto lähtee Rinnekodista. Suunniteltiin 20 minuutin välein kulkevaa vaihdollista linjaa Myyrmäen asemalle, mutta se on lähinna kiinnostanut tämän foorumien teoreetikkoja, jotka haluaisivat suunnitellla joukkoliikennettä matemaattisilla kaavoilla.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 22:30 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:25 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Akizz Näytä viesti
    Itseäni kovasti mietityttää tuo argumentti siitä, että 345 olisi ”vammaisten linja” jonka vuoksi se pitää säilyttää. Itse en ole koskaan nähnyt siellä ketään vammaista, aika tyhjinä ne bussit on Rinnekodin päässä.
    Kehitysvammaisia ei ole helppo erottaakaan "tavallisista" matkustajista. 7, 14 ja 21 alkaviin vuoroihin menevissä autoissa on paljon hoitajia. Muina tasatunteina ei niin paljon. Välillä ne onkin aika tyhjia, siksi 20 minuutin välein liikkennöivissä autoissa ei järkeä.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 22:32 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:30 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Jokainen tietenkin argumentoi siltä kantilta joka itsestä tuntuu tärkeältä. Kyllä siellä matkustaa Rinnekodin erityisasukkaita mutta varmaan paljon enemmän Rinnekodin työntekijöitä ja Luukin ulkoilualueelle matkaavia. Mielestäni 345:n ajattaminen Elielille saakka tiuhaan kulkevan 300:n rinnalla on älytöntä. Ehdotin aiemmin linjan 321 säilyttämistä Vanhakartanon ja Pohjois-Haagan aseman välillä. Olisiko samanlainen kompromissi mahdollista myös 345:n kohdalla?
    Kun se on kerran asiakaspalautteen pohjalta päätetty että linja säilyy suorana, niin tuskin sitä asiaa enää lähdetään vatkaamaan. Joskus pitää päättää ja toimia sen mukaan.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 22:35 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:32 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    En tiedä 345:n matkustajamääristä mutta jos kuormitus on pienempi kuin muilla, nin kaluston vaihto pienempään palvelisi varmaan parhaisten. Eli jos klo 12:00-15:00 välillä liikkuu vain satunnaisia matkustajia, vammaisia tai ei, niin joku pikkubussi joka ajaa Elielinaukiolle asti ajaisi varmaan paremmin kohderyhmän asiaa kuin koko linjan katkaisu puolessa välissä matkaa.

    t. Rainer
    Minä tiedän 345:n matkustajamääristä, kun käytän sitä. Linjalle vaihdettiin juuri isompia ja mukavampia. Istumapaikkaluku on huomattavasti suurempi kuin Citeoissa. Talvisaikaan olisimme mahtuneet Citeaan, mutta on olemassa joku syy, miksi siihen vaihdettiin tilava kalusto.

  4. #169

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    952

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Olen eri mieltä. Työvuoro alkaa aina tasalta ja päättyy tasalta. Kun bussi saapuu rinnekodin alueelle 5 vaille ja lähtee 5 yli niin se tuo hoitajia alkavaan vuoroon ja sama auto vie loppuvasta vuorosta. Hoitajat muodostavat bussiin kanta-asiakkaiden ryhmän. Linjaa on helppo käyttää, kun muistaa että menee tasalta pysäkille. Kehitysvammaisia menee nimenomaan 345:llä koska auto lähtee Rinnekodista. Suunniteltiin 20 minuutin välein kulkevaa vaihdollista linjaa Myyrmäen asemalle, mutta se on lähinna kiinnostanut tämän foorumien teoreetikkoja, jotka haluaisivat suunnitellla joukkoliikennettä matemaattisilla kaavoilla.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 22:30 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:25 ----------



    Kehitysvammaisia ei ole helppo erottaakaan "tavallisista" matkustajista. 7, 14 ja 21 alkaviin vuoroihin menevissä autoissa on paljon hoitajia. Muina tasatunteina ei niin paljon. Välillä ne onkin aika tyhjia, siksi 20 minuutin välein liikkennöivissä autoissa ei järkeä.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 22:32 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:30 ----------



    Kun se on kerran asiakaspalautteen pohjalta päätetty että linja säilyy suorana, niin tuskin sitä asiaa enää lähdetään vatkaamaan. Joskus pitää päättää ja toimia sen mukaan.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 22:35 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:32 ----------



    Minä tiedän 345:n matkustajamääristä, kun käytän sitä. Linjalle vaihdettiin juuri isompia ja mukavampia. Istumapaikkaluku on huomattavasti suurempi kuin Citeoissa. Talvisaikaan olisimme mahtuneet Citeaan, mutta on olemassa joku syy, miksi siihen vaihdettiin tilava kalusto.
    Itse ole tainnut matkustaa 345:lla viimeksi silloin kun kalustona oli Wiima-korinen Scania K112, joten teen pari tyhmää kysymystä:

    Jos työvuoro loppuu tasalta, niin ei kai pysäkillä voi olla myös tasalta? Viisi ylikin taitaa tehdä tiukkaa, jos työt oikeasti loppuvat tasalta. Toinen asia, joka tuli mieleen ja kysyn kun en tiedä: Kuinka iso systeemi Rinnekoti on? Paljonko on henkilökuntaa ja asukkeja? Kuinka paljon omaisia ja ystäviä käy siellä päivittäin? Ja kuinka suuri osa (noin) heistä tulee sinne bussilla?

  5. #170
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7376

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Talvisaikaan olisimme mahtuneet Citeaan, mutta on olemassa joku syy, miksi siihen vaihdettiin tilava kalusto.
    Siksi, että samoilla busseilla voidaan aikanaan ajaa Vihdintien runkolinjaa.

  6. #171
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2204

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Melamies Näytä viesti
    Itse ole tainnut matkustaa 345:lla viimeksi silloin kun kalustona oli Wiima-korinen Scania K112, joten teen pari tyhmää kysymystä:

    Jos työvuoro loppuu tasalta, niin ei kai pysäkillä voi olla myös tasalta? Viisi ylikin taitaa tehdä tiukkaa, jos työt oikeasti loppuvat tasalta. Toinen asia, joka tuli mieleen ja kysyn kun en tiedä: Kuinka iso systeemi Rinnekoti on? Paljonko on henkilökuntaa ja asukkeja? Kuinka paljon omaisia ja ystäviä käy siellä päivittäin? Ja kuinka suuri osa (noin) heistä tulee sinne bussilla?


    Ainola

    Mäenalus 3, 02980 Espoo
    050 435 9981

    Alarinne

    Kumputie 1 B (1.krs ), 02980 Espoo
    050 326 5248

    Annala

    Rinnekodintie 11, 02980 Espoo
    040 593 6649

    Arvola

    Nousumäki 2, 02980 Espoo
    044 723 2829

    Einola

    Kumpukuja 4 F, 02980 Espoo
    044 763 2983

    Hiiala

    Rinnekodintie 11, 02980 Espoo
    050 560 5268

    Jokipolku

    Rinnekodintie 5 B, 02980 Espoo
    040 032 7572

    Kaisala

    Rinnekodintie 15, 02980 Espoo
    050 42 88 244

    Kaskela

    Kumpukuja 4, 02980 Espoo
    050 409 7217

    Kasvunkoti Maija

    Kumpukuja 2, 02980 Espoo


    Kasvunkoti Onni ja Ilona

    Rinnekodintie 17, 02980 Espoo
    044 762 0308

    Kattara

    Rinnekodintie 7, 02980 Espoo
    040 582 2275 (A) / 040 064 3348 (B)


    Lakistonkallio

    Rinnekodintie 5 A, 02980 Espoo
    050 432 3398

    Lakistonpuro

    Alajyrkäntie 2, 02980 Espoo
    040 531 8023


    Majakka

    Kumputie 1, 02980 Espoo
    044 720 2425

    Oivala

    Skogbyntie 3, 02980 Espoo
    040 736 0054

    Petunia

    Kumputie 1, 02980 Espoo
    040 5023 879

    Seppola

    Lakistonniitty 4, 02980 Espoo
    050 375 8563

    Toimela

    Rinnekodintie 15, 02980 Espoo
    040 536 8373 (Toimela 1) / 040 502 3739 (Toimela 2)

    Turva

    Kumputie 1, 02980 Espoo
    040 635 7658

    Vilkka

    Rinnekodintie 5B, 02980 Espoo
    040 032 7572
    Muut

    Perhehoito

    Rinnekodintie 10, 02980 Espoo
    Terveys

    Pikkurinne

    Kumputie 1, 02980 Espoo
    040 502 3863
    Työ ja osallisuus

    Ankkuri

    Rinnekodintie 13, 02980 Espoo
    0400422415

    Joonatan

    Rinnekodintie 17, 02980 Espoo
    044 752 7095

    Kierrätys ja kuljetus

    Skogbyntie 4, 02980 Espoo
    050 527 9008

    Kulttuuriryhmä

    Jussilantie 2, 02980 Espoo
    040 480 7026

    Martinpaja

    Jussilantie 2, 02980 Espoo
    040 594 5272

    Metsäryhmä

    Skogbyntie 4, 02980 Espoo
    040 567 2575

    Nuorten valmentava toiminta

    Rinnekodintie 17, 02980 Espoo
    044 706 8909

    Puutarha

    Skogbyntie 4, 02980 Espoo
    040 480 7039

    Rempparyhmä

    Skogbyntie 4, 02980 Espoo
    050 560 5329

    Tekstiili- ja käsityöpaja

    Rinnekodintie 14, 02980 Espoo
    040 480 7029


    Toimintakeskus Martti

    Rinnekodintie 14, 02980 Espoo
    044 709 1181





    Tuossa Lakistossa olevat osastot. Kun menin ensi kertaa töihin sinne, luulin että siellä on viisikerroksinen rakennus pöpelikössä, jossa bussin silmukkapäättäri. Alueella on 6 pysäkkiparia ! Rinnekoti on Suomen suurin yksityinen kehitysvamma-alan toimija. KUn kullakin osastolla on vähintään 10 asiakasta ja 10 hoitajaa sekä keskushallinnon työntekijät, niin voidaan päätellä vähän alueen koosta. Saan myöhemmin ihan tarkan vastauksen.

    Bussi saapuu alueelle viittä vaille tasatuntia, seisoo hetken päättärillä ja lähtee päättäriltä 6-11 minuuttia yli tasan.

    Osa työntekijöista tulee Lakistosta pohjoiseen päin ja he tulevat yleensä henkilöautoilla, koska se on ainoa mahdollisuus. Suhdelukua on vaikea sanoa, mutta vakkarityöntekijöistä taitaa enemmistö tulla pikkuautoilla. Asukkaiden ja henkilökunnan lisäksi alueelle saapuu erilaisia sidosryhmiä, esim terapeutit,saattajat ja muut ohjaajat. Läheiset tulevat sekä bussilla että henkilöautoilla. lisää valaisee tämä sivu https://www.rinnekoti.fi/etusivu.html
    Viimeisin muokkaaja Salomaa; 10.09.2019 kello 21:19.

  7. #172
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1200

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Vakkarityöntekijöistä taitaa enemmistö tulla pikkuautoilla. Asukkaiden ja henkilökunnan lisäksi alueelle saapuu erilaisia sidosryhmiä, esim terapeutit,saattajat ja muut ohjaajat. Läheiset tulevat sekä bussilla että henkilöautoilla.
    No niin varmaan tulevat henkilöautoilla, koska nykyinen 345 toimii vain reitin varresta tuleville, eikä oikeastaan ole osa seudullista liikennejärjestelmää, johon kuuluisivat järkevät vaihtomahdollisuudet. Jos se edes kurvaisi esim. Myyrmäen aseman kautta Hämeenlinnantielle, niin suora yhteys poistuisi vain Vihdintien varren autoliikkeiltä ja Pitäjänmäen toimistokeskittymältä, ja matka-aikakaan tuskin lisääntyisi, koska Hämeenlinnantiellä pääsee etenemään paljon Vihdintietä nopeammin. Sen sijaan siihen pääsisi vaihtamaan junasta, linjalta 560 ja lukuisilta Vantaalla kulkevilta linjoilta. Ja pian ehkä huomattaisiinkin, ettei niitä Elieliin asti matkustajia olekaan niin monta kuin nyt näyttää.

    Sinänsähän Rinnekodin osalta suurin ongelma on, että se on rakennettu valtavaksi laitokseksi keskelle metsää aikana, jolloin vammaiset piti saada pois kunnon ihmisten silmistä.

  8. #173
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2204

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Itse matkustan sillöin tällöin väli Myyrmäen asemalta Hämeenlinnanväylälle.Ei mikään kovin sujuva yhteys. Junasta pääsee kätevästi vaihtamaan Jokerin avulla liikenneympyrän kohdalla 345:een. Jokeri ja 345 risteää ympyrässä. Pitäjänmäessä on Rinnekodin yksiköitä sekä tietysti kohta runsaat uudet asuntoalueet. Konalan tiivistäminen jatkuu joten linjan säilyttäminen nykyisellä reitillään on perusteltua.

    Ja Valimotien vaihtoasematerminaalikin on tulossa.

    Hoitava yksikön sijainti luonnon helmassa on tietyissä asioissa haittatekijä, toisaalta myös vahvuus. Tämä koskee myös esim päihdehuoltolaitoksia. On totta että hoitoyksiköitä nyt jossain määrin vimmalla siirretään keskustan tuntumaan, mutta itse suhtaudun tähän varauksella.
    Viimeisin muokkaaja Salomaa; 11.09.2019 kello 12:34.

  9. #174

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    952

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Itse matkustan sillöin tällöin väli Myyrmäen asemalta Hämeenlinnanväylälle.Ei mikään kovin sujuva yhteys.
    Tiheästi liikkennöivä 560 ajaa Hämeenlinnanväylän ali ja tältä osin sujuva vaihtoyhteys olisi mahdollinen. Paikalla on kuitenkin alimitoitettu (esim täysin tynkä kiihdytyskaista) liittymäkokonaisuus Hämeenlinnanväylälle, jonka sekaan on hankala rakentaa vaihtopysäkkejä. Nyt 560:n pysäkeiltä on turhan pitkä kävelymatka Hämeenlinnanväylän pysäkeille.

  10. #175

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    506

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Pitäjänmäessä on Rinnekodin yksiköitä sekä tietysti kohta runsaat uudet asuntoalueet. Konalan tiivistäminen jatkuu joten linjan säilyttäminen nykyisellä reitillään on perusteltua.
    345 matkustajamäärät ovat kärpäsen kakka verrattuna moniin muihin lakkautettaviin suoriin linjoihin. Matkustajamäärillä on siis ainakaan ko. linjan säilyttämistä turha perustella. Muutenkin sen kaltainen suora pääväylälinja ei ole HSL:lle yhtä arvokas, kuin nämä ns. keräilylinjat, jotka palvelevat useaa eri asuinaluetta ja niiden eri tarpeita (esim. 321 ja 436). Lisäksi mainitsemiasi alueita (Konala ja Pitäjänmäki) palvelee tiheä uusi runkolinja 300.

  11. #176
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1200

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Junasta pääsee kätevästi vaihtamaan Jokerin avulla liikenneympyrän kohdalla 345:een. Jokeri ja 345 risteää ympyrässä.
    Kokeilepas tuota... Jokeri kohtaa junan Pitäjänmäellä ja Oulunkylässä nykyisellään. Lisäksi tuo on kaksi vaihtoa, kun tähän linjaan liittyen on murehdittu että yksikin on liikaa...

  12. #177
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2204

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Akizz Näytä viesti
    345 matkustajamäärät ovat kärpäsen kakka verrattuna moniin muihin lakkautettaviin suoriin linjoihin. Matkustajamäärillä on siis ainakaan ko. linjan säilyttämistä turha perustella. Muutenkin sen kaltainen suora pääväylälinja ei ole HSL:lle yhtä arvokas, kuin nämä ns. keräilylinjat, jotka palvelevat useaa eri asuinaluetta ja niiden eri tarpeita (esim. 321 ja 436). Lisäksi mainitsemiasi alueita (Konala ja Pitäjänmäki) palvelee tiheä uusi runkolinja 300.
    Tässähän on työvaiheet ohi. eli ensin ehdotettiin vaihdollista, sitten kerättiin palautteita ja pidettiin asukkaiden kuulemistilausuuksia. Pitäisi perustella, mikä siinä menee pieleen , jos linjasuunnitelma korjataan asukkaiden tarpeita vastaavaksi. On vähän outoa että täällä vastustetaan suoraa 345:ä. Olen itse matkustanut kaikissa Manskun ja Vihdintien linjoissa ja 345 ei matkustajamääriltään ole vähäinen. Muutos on tehty ja täällä joukkoliikennefoorumilla kirjoittajat ovat nyt myöhässä.

  13. #178

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    506

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Tässähän on työvaiheet ohi. eli ensin ehdotettiin vaihdollista, sitten kerättiin palautteita ja pidettiin asukkaiden kuulemistilausuuksia. Pitäisi perustella, mikä siinä menee pieleen , jos linjasuunnitelma korjataan asukkaiden tarpeita vastaavaksi. On vähän outoa että täällä vastustetaan suoraa 345:ä. Olen itse matkustanut kaikissa Manskun ja Vihdintien linjoissa ja 345 ei matkustajamääriltään ole vähäinen. Muutos on tehty ja täällä joukkoliikennefoorumilla kirjoittajat ovat nyt myöhässä.
    Ei kukaan mitään myöhässä ole, tuo on vasta toinen luonnos ja ilmeisesti ainakin vielä kolmas tulee. +Ainakaan itse en niinkään vastusta 345 lakkautusta sinäänsä, mutta on omituinen ja mielestäni huono ratkaisu, että suorat linjat lakkautetaan ja yksi epämääräinen linja jätetään, eikä strategiaa muutamalla asuinalueella noudateta. Jos kaikki suorat linjat säilyisi, eli runkoverkkomaista joukkoliikennettä ei Pohjois-Espooseen tulisi, olisi kantani omalta osalta täysin eri.

  14. #179

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    892

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Pitäisi perustella, mikä siinä menee pieleen , jos linjasuunnitelma korjataan asukkaiden tarpeita vastaavaksi.
    Kirjoitinkin jo aikaisemmin, että asukkaat luulee linjastosuunnitelman vastaavan heidän tarpeitaan. Heillä ei kuitenkaan ole käsitystä matka-ajoista ja vaihtoyhteyksistä eri vaihtoehdoissa.

  15. #180
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2204

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Akizz Näytä viesti
    Ei kukaan mitään myöhässä ole, tuo on vasta toinen luonnos ja ilmeisesti ainakin vielä kolmas tulee. +Ainakaan itse en niinkään vastusta 345 lakkautusta sinäänsä, mutta on omituinen ja mielestäni huono ratkaisu, että suorat linjat lakkautetaan ja yksi epämääräinen linja jätetään, eikä strategiaa muutamalla asuinalueella noudateta. Jos kaikki suorat linjat säilyisi, eli runkoverkkomaista joukkoliikennettä ei Pohjois-Espooseen tulisi, olisi kantani omalta osalta täysin eri.
    En minä nyt millään usko että vatuloidaan edelleen ja sanotaan että 345 muuttuu vaihdolliseksi. Olen perustellut että 345 on kaikkea muuta kuin epämääräinen linja. Vaikka 345 säilyy suorana, niin onhan kuitenkin merkittävä muutos runkobussin 300 aloittaminen Pähkinärinteen kautta Myyrmäkeen.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 19:02 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:00 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Kirjoitinkin jo aikaisemmin, että asukkaat luulee linjastosuunnitelman vastaavan heidän tarpeitaan. Heillä ei kuitenkaan ole käsitystä matka-ajoista ja vaihtoyhteyksistä eri vaihtoehdoissa.
    Tuosta ei sitten tule yhtään mitään jos joukkoliikenteen suunnittelijat ottavat työkalupakkiinsa käsitteen asukkaat luulee. Asiat voidaan tehdä vaikeaksi, kun suunnittelijat alkavat pohtia että luulevatko asukkaat voi onko heillä perusteltu kanta.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Tervetuloa Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjaston asukastilaisuuksiin
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 09.11.2018, 10:19
  2. Vastauksia: 35
    Viimeisin viesti: 29.10.2018, 11:11
  3. HSL: Vihdintien pysäkki H1569 siirtyy ke 25.5.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.05.2016, 12:40
  4. HSL: Bussit pysähtyvät jälleen Hämeenlinnanväylän Keimolan pysäkeillä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 11.10.2013, 07:30
  5. HSL: Bussit eivät pysähdy Hämeenlinnanväylän Keimolan pysäkeillä 11.2. alkaen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 12.02.2013, 06:25

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •