Sivu 13 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 391011121314 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 181-195/204

Viestiketju: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

  1. #181
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3856

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    En minä nyt millään usko että vatuloidaan edelleen ja sanotaan että 345 muuttuu vaihdolliseksi. Olen perustellut että 345 on kaikkea muuta kuin epämääräinen linja. Vaikka 345 säilyy suorana, niin onhan kuitenkin merkittävä muutos runkobussin 300 aloittaminen Pähkinärinteen kautta Myyrmäkeen.
    En minäkään usko että muutoksia enää tehdään 345:n osalta. Tällä ei myöskään ole merkittävästi vaikutusta runkolinjan 300 kannalta koska 345:n vuorovälit ovat pitkät 30/60 minuuttia. Mielenkiintoista on nyt mitä tapahtuu linjalle 321? Jos tämäkin päätetään säilyttää suorana linjana, niin silloin runkolinjan rinnalla kulkisi jo kaksi muuta linjaa joka varmasti jo vaikuttaisi runkolinjan vuoroväleihin ja näin ollen veisi pohjaa koko runkolinjan idealta. Odotellaan nyt seuraavaa korjattua luonnosta joka varmaan julkaistaan syksyn aikana.

  2. #182

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    427

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Blogiin on nyt tullut muutosehdotuksia. Merkittävimpinä 566 ja 311 yhdistäminen linjaksi 581, jonka reittinä Espoon keskus - Järvenperä - Vanhakartano - Hämeenkylä - Pähkinärinne - Rajatorppa - Myyrmäki - Kaivoksela.

    Toinen merkittävän muutosehdotus koskee linjaa 37, jonka jatkamista Honkasuolta Myyrmäkeen ehdotettiin.

  3. #183

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    544

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Akizz Näytä viesti
    Toinen merkittävän muutosehdotus koskee linjaa 37, jonka jatkamista Honkasuolta Myyrmäkeen ehdotettiin.
    37 Myrmäkeen oli jo 2015 Linjastosuunnitelmassa, jatkaminen on ollut odottamassa tieyhteyden valmistumista.

    571 ja 574 vieminen Uomatieltä Vaskivuorentielle on tosiaan se merkittävämpi osa. Ihan hyvä itse asiassa, sillä Uomatiellä on huima ylitarjonta ja linjoja itään säilyy silti.

    Tästä kommentoinkin jo blogikirjoitusta, mutta tuo 335:n reittimuutos ei kyllä paljoa Kivimäkeläisiä auta. Ongelmahan on että matka-aika vaihdolla 400:n kasvaa huomattavasti 421:stä. Jos Kivimäen läpi kulkisi joku linja siten että sillä pääsisi toiseen suuntaan 431:n reitin varteen, se olisi paljon enemmän 421:stä vastaava vaihdollinen reitti. Ja 335:nhan todellinen ongelma on ettei Askistosta ole järkevää vaihtolinjaa 300:lle ja 345:lla on aivan erilainen ja harva vuoroväli että se toimisi vaihdollisena yhteytenä Helsingin pääkaduille päin.

  4. #184
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3856

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Täytyy sanoa että näin Pähkinärinteessä asuvana tämä suunnitelma vaikuttaa lähes täydelliseltä jos esitetyt muutokset toteutetaan. Omalta kotipysäkiltäni (Lammaskuja) pääsisi tulevaisuudessa vaihdottomasti hyvin moneen suuntaan. Runkolinjalla 300 Myyrmäkeen ja Helsinkiin. Linjalla 555 Leppävaaraan ja Martinlaaksoon sekä linjalla 581 Espoon keskukseen, Myyrmäkeen ja Kaivokselaan.

  5. #185
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3856

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Blogissa on nyt pohdittu Vapaalan ja Hämevaaran palvelua. Mitään isompia muutoksia ei ole esitetty. Viikonloppuisin palvelua voitaisiin parantaa jatkamalla linjaa 335B Myyrmäestä Vapaalaan ja linjalle 581 perustettaisiin viikonloppuversio 581B Myyrmäki-Rajatorppa-Pähkinärinne-Hämeenkylä. Linjan 335 K-variaatiosta luovuttaisiin jolloin jokainen 335:n vuoro tekisi piston Hämevaarassa. Runkolinjoille 300 ja 520 suunnitellaan yhteistä pysäkkiä Vihdintielle jotta vaihdot linjojen välillä onnistuisivat,

  6. #186

    Liittynyt
    25.08.2019
    Viestejä
    40

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Riittääkö myyrmäen bussiterminaalin nykyinen kapasiteetti linjasto-uudistuksien myötä? Jos nyt olen yhtään kärryillä niin linjastomuutoksien perusteella sinne päättäisi linjat 37, 39, Runkolinja 300, Runkolinja 530, 571, 574. Linjan 300 vuoroväli tulee olemaan 7.5min ja linjojen 37 & 571 vuorovälejä oli tarkoitus tihentää. Luulisi tämän aiheuttavan pientä tungosta ruuhkassa.

    Paljon oranssia tullaan näkemään sielä suunnalla kun myös myyrmäen läheltä kulkevat lisäksi linjat 400, 520 & 560.

  7. #187

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    544

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Wreith Näytä viesti
    Riittääkö myyrmäen bussiterminaalin nykyinen kapasiteetti linjasto-uudistuksien myötä? Jos nyt olen yhtään kärryillä niin linjastomuutoksien perusteella sinne päättäisi linjat 37, 39, Runkolinja 300, Runkolinja 530, 571, 574. Linjan 300 vuoroväli tulee olemaan 7.5min ja linjojen 37 & 571 vuorovälejä oli tarkoitus tihentää. Luulisi tämän aiheuttavan pientä tungosta ruuhkassa.

    Paljon oranssia tullaan näkemään sielä suunnalla kun myös myyrmäen läheltä kulkevat lisäksi linjat 400, 520 & 560.
    Laskin että 37(6) 39(6) 300(8) 530(6) 571(3) 574(3) olisi ruuhkassa yhteensä 32 lähtöä ruuhkatuntina. Viime vuonna kun oli sama huolenaihe edellisen luonnoksen kanssa, päättyi Myyrmäkeen 17 vuoroa ruuhkatuntina, sen jäkeen on 39:n vuoroväli ruuhkassa tihentynyt 10 minuuttiin eli lähtöjä on 20. Pysäkkejä on 11, mukaan lukien 4 ohituspysäkkiä, 1 saapuvien pysäkki ja 1 palvelulinjapysäkki, eli lähteville isoille busseille on 5 pysäkkiä. Se tarkoittaa 6,4 lähtöä tunnissa per pysäkki eli lähtö vähän yli joka 9. minuutti. 300:lle oma pysäkki ja lopuille mahtuu 1-2 linjaa siten että joka pysäkillä on 10min vuoroväli.

  8. #188

    Liittynyt
    25.08.2019
    Viestejä
    40

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Laskin että 37(6) 39(6) 300(8) 530(6) 571(3) 574(3) olisi ruuhkassa yhteensä 32 lähtöä ruuhkatuntina. Viime vuonna kun oli sama huolenaihe edellisen luonnoksen kanssa, päättyi Myyrmäkeen 17 vuoroa ruuhkatuntina, sen jäkeen on 39:n vuoroväli ruuhkassa tihentynyt 10 minuuttiin eli lähtöjä on 20. Pysäkkejä on 11, mukaan lukien 4 ohituspysäkkiä, 1 saapuvien pysäkki ja 1 palvelulinjapysäkki, eli lähteville isoille busseille on 5 pysäkkiä. Se tarkoittaa 6,4 lähtöä tunnissa per pysäkki eli lähtö vähän yli joka 9. minuutti. 300:lle oma pysäkki ja lopuille mahtuu 1-2 linjaa siten että joka pysäkillä on 10min vuoroväli.
    Tiukkaa tekee. Lähinnä varmaa ongelma muodostuukin taukopaikan suhteen.

  9. #189
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3856

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Wreith Näytä viesti
    Tiukkaa tekee. Lähinnä varmaa ongelma muodostuukin taukopaikan suhteen.
    Eiköhän nuo suunnitellut linjat ihan hyvin mahdu terminaaliin. Tosiaan jatkossa terminaaliin jääviä linjoja olisi kuusi (37, 39, 300, 530, 571 ja 574) Muut linjat ajavat terminaalin läpi tai ohi (335, 520, 560 ja 581)
    Vielä vuonna 2014 terminaaliin päättyi ruuhka-aikaan 10 linjaa (43, 44, 45, 50, 52, 53, 54, 56, 57 ja 452) Tuolloin ruuhkatunnin aikana klo 15-16 lähteviä vuoroja oli 25 eli viisi enemmän kuin nykytilanteessa.


    Laiturijako voisi mennä tulevaisuudessa seuraavasti:

    Terminaalista

    L12: 571, 574
    L13: 335 (Askistoon)
    L14: 39, 581 (Kaivokselaan)
    L15: 300
    L16: Palvelulinjat
    L17: 37, 581

    Jönsaksentieltä

    L18: 520, 560
    L19: 335, 530
    L20: 520, 560
    L21:

  10. #190
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Linjojen 311 ja 566 yhdistämisessä linjaksi 581 minulle ei valkene miksi reitti pitäisi muuttaa Vapaalan sijasta Pähkinärinteen kautta, jolloin 335 kulkisi Vapaalan kautta ja saisi vielä lisää mutkia reitilleen. 300:han on jo ihan huikean hyvää palvelua Myyrmäestä Pähkinärinteeseen.

  11. #191
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3856

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Linjojen 311 ja 566 yhdistämisessä linjaksi 581 minulle ei valkene miksi reitti pitäisi muuttaa Vapaalan sijasta Pähkinärinteen kautta, jolloin 335 kulkisi Vapaalan kautta ja saisi vielä lisää mutkia reitilleen. 300:han on jo ihan huikean hyvää palvelua Myyrmäestä Pähkinärinteeseen.
    Jos linja 581 kääntyisi Pähkinärinteestä Vapaalaan, niin linjalle 300 ei olisi vaihtoyhteyttä samalta pysäkiltä Helsingin suuntaan. Vaihto Luhtitiellä Ulkoniitynkujan pysäkillä vaatii kadun ylityksen. Käsittääkseni linjan 581 yksi tarkoitus on tarjota Järvenperän ja Vanhakartanon asukkaille sujuva vaihtoyhteys runkolinjalle 300.
    Linjalle 335 toki tulee ylimääräinen mutka Vapaalan kautta mutta toisaalta Pähkinärinteen koukkaus jää pois. Linnaisten ja Vapaalan matkustajamäärät ovat muutenkin niin pienet, että kyllä samalla linjalla voidaan hyvin hoitaa kummankin alueen palvelutarve.

  12. #192
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1439

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Linjojen 311 ja 566 yhdistämisessä linjaksi 581 minulle ei valkene miksi reitti pitäisi muuttaa Vapaalan sijasta Pähkinärinteen kautta, jolloin 335 kulkisi Vapaalan kautta ja saisi vielä lisää mutkia reitilleen. 300:han on jo ihan huikean hyvää palvelua Myyrmäestä Pähkinärinteeseen.
    Tuolla ratkaisulla saadaan linjat 555 ja 581 menemään Pähkinärinteestä Hämeenkylään samalta pysäkiltä, mikä helpottaa vaihtoja runkolinjalta 300.

  13. #193

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    645

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Ei kyllä kateeksi suunnittelualueella runkolinjojen tai raideliikenteen ulkopuolella asuvia. Ensin pitää nousta runkolinjan kyytiin, jonka matka-aika heittelehtii hieman myöhästyäkseen puolen tunnin välein kulkevasta liityntäbussista ja sen jälkeen pitää odottaa kylmässä ilman palveluja seuraavaa vaunua puoli tuntia.

  14. #194
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3856

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Kehä III:n peruskorjaus ja eritasoliittymän rakentaminen Askiston kohdalla ei ole saamassa valtiolta rahoitusta ensi vuodelle. Tiepohjan lahoavien puupaalujen kuntoa on seurattu eikä akuuttia sortumavaaraa ole https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006283906.html

  15. #195
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3856

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Nyt on julkaistu yölinjastoluonnos https://hameenlinnanvaylavihdintie.blogspot.com/

    39N: Linjan reitti säilyisi nykyisellään mutta jatkuisi Honkasuolta Myyrmäkeen linjan 560 nykyiselle päätepysäkille. Vuoroväli 20 min.
    231N: Linjan reitti säilyisi nykyisellään mutta jatkuisi Vanhakartanoon. Vuoroväli 30 min.
    300: Sama reitti kuin päiväliikenteessä. Vuoroväli 20 min,
    415N: Muuten nykyisellään mutta Myyrmäessä ja Martinlaaksossa reittimuutos. Vuoroväli 60 min.
    431N: Elielinaukio-Kuninkaantammi-Kivistö-Lentoasema. Vuoroväli 30 min.
    436N: Elielinaukio-Myyrmäki-Martinlaakso-Niipperi-Kalajärvi. Vuoroväli 60 min.

    Tässä suunnitellussa yölinjastossa ei näyttäisi olevan minkäänlaista yhteyttä Rinnekotiin, Askistoon, Hämeenkylään eikä Vapaalaan. Nykyinen yölinjasto on tähän suunnitelmaan verrattuna paljon kattavampi.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Tervetuloa Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjaston asukastilaisuuksiin
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 09.11.2018, 11:19
  2. Vastauksia: 35
    Viimeisin viesti: 29.10.2018, 12:11
  3. HSL: Vihdintien pysäkki H1569 siirtyy ke 25.5.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.05.2016, 13:40
  4. HSL: Bussit pysähtyvät jälleen Hämeenlinnanväylän Keimolan pysäkeillä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 11.10.2013, 08:30
  5. HSL: Bussit eivät pysähdy Hämeenlinnanväylän Keimolan pysäkeillä 11.2. alkaen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 12.02.2013, 07:25

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •