Sivu 14 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4101112131415161718 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 196-210/265

Viestiketju: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

  1. #196
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    10.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    467

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Vähän luulen että nyt kun 345 on päätetty jättää entiselleen niin sille lisätään joku K, N, tai T-variaatio joka ajaa Pähkinärinteen ja Hämeenkylän kautta nykyiseen tapaan illan viimeiset ja aamun ensimmäiset lähdöt. Muutenhan tuo näyttää ihan fiksulle ja erityisesti 431N jatko Lentoasemalle kuulostaa hyvältä. Kivistössä asunee Lentoasemalla työskenteleviä ja viikonloppuaamuina on ollut haastetta ehtiä työvuoroihin.

  2. #197
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2234

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Nyt on julkaistu yölinjastoluonnos https://hameenlinnanvaylavihdintie.blogspot.com/

    ...

    Tässä suunnitellussa yölinjastossa ei näyttäisi olevan minkäänlaista yhteyttä Rinnekotiin, Askistoon, Hämeenkylään eikä Vapaalaan. Nykyinen yölinjasto on tähän suunnitelmaan verrattuna paljon kattavampi.
    Ilmeisesti Rinnekotiin ajetaan nykyisellä tavalla siten että 345N:n kaltaista koukkausta Pähkinärinteen kautta ei tehdä ja kaikki vuorot ajaisivat siten tunnuksella 345.

  3. #198

    Liittynyt
    07.11.2015
    Viestejä
    56

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Ilmeisesti Rinnekotiin ajetaan nykyisellä tavalla siten että 345N:n kaltaista koukkausta Pähkinärinteen kautta ei tehdä ja kaikki vuorot ajaisivat siten tunnuksella 345.
    Linjan 300 kohdalla lukee kyllä, että kulkee samaa reittiä kuin päivälläkin. Kyllähän 345 kohdallakin luulisi sitten lukevan. Tietenkin toivon kyllä 345N:än jatkuvan. Jos jotain muutosta on pakko toivoa niin voisi mennä Lahnuksen ja Lepsämänjoen alueiden läpi.

  4. #199
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    10.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    467

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Ilmeisesti linjalle 345 ei ole tulossa N-vuoroja koska HSL pieniin matkustajamääriin vedoten ei ole järjestetämässä yöliikennettä Hämeenkylään. Näin ollen Askiston palveluksi jäänee hiljaiseen aikaan 436N.

  5. #200
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4262

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Ilmeisesti linjalle 345 ei ole tulossa N-vuoroja koska HSL pieniin matkustajamääriin vedoten ei ole järjestetämässä yöliikennettä Hämeenkylään. Näin ollen Askiston palveluksi jäänee hiljaiseen aikaan 436N.
    Yölinjasto on kerännyt reilussa vuorokaudessa jo yli 90 kommenttia. Iso osa kommenteista koskee linjaa 436N ja nimenomaan Niipperin yhteyttä. Hyvin monessa viestissä haluttaisiin palauttaa entinen 324N joka kulkisi suoraan Vihdintietä Niipperiin.
    Väkisin tulee mieleen että näitä 324N/436N viestejä lähettelee yksi tai muutama henkilö, mutta halutaan antaa vaikutelma että asialla olisi suurikin joukko.
    Niipperi ja Kalajärvi sentään säilyttävät yölinjansa, kun taas suurin osa Askistosta on menettämässä yöliikenteen kokonaan. Hämeenkylässäkin kävelymatkat pitenevät huomattavasti. Saa nyt nähdä aikooko HSL jotenkin korjata suunnitelmaa näiden alueiden osalta.

  6. #201
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    10.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    467

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Toi 324N on ihan höpöhöpöä, 300 menee Vihdintietä ja 436N Martinlaakson ja Niipperin kautta Kalajärvelle. On tietenkin mahdollisuus linjata viimeisenä mainittu Askiston läpi ajamaan jos siitä kovasti palautetta tulee.

  7. #202

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    506

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Yleisestihän linjan 324 palautusta on toivottu sen lakkautuksen jälkeen todella paljon. Lähes kaikki Niipperin joukkoliikennematkustajat olivat pettyneitä kun 436 tuli, sillä se lisäsi paljon matka-aikaa ja nyt reitti mutkittelee pitkin Vantaan kyliä. Sinäänsähän siis varmasti kysyntää kyseiselle linjalle löytyy. Silti yölinjana matkustajia ei ole niin isoja massoja, että kyseisen 324N linjan perustaminen olisi realistista. Muutenkin vaikuttaa että pääpiirteittäin koko suunnitelma on jo ennakkoon päätetty ja kommenttien perusteella tehdään ihan pieniä kosmeettisia parannuksia/muutoksia.

  8. #203

    Liittynyt
    19.03.2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    5

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Akizz Näytä viesti
    Yleisestihän linjan 324 palautusta on toivottu sen lakkautuksen jälkeen todella paljon. Lähes kaikki Niipperin joukkoliikennematkustajat olivat pettyneitä kun 436 tuli, sillä se lisäsi paljon matka-aikaa ja nyt reitti mutkittelee pitkin Vantaan kyliä. Sinäänsähän siis varmasti kysyntää kyseiselle linjalle löytyy. Silti yölinjana matkustajia ei ole niin isoja massoja, että kyseisen 324N linjan perustaminen olisi realistista. Muutenkin vaikuttaa että pääpiirteittäin koko suunnitelma on jo ennakkoon päätetty ja kommenttien perusteella tehdään ihan pieniä kosmeettisia parannuksia/muutoksia.
    Yöaikaan matkustajamäärät ovat vielä normaalia pienempiä niin on järkevää ajattaa linjat sellaisilla reiteillä että ne keräävät tasaisesti matkustajia. Myös matkaan kuluva aika on usein kohtuullinen kun muuta liikennettä ei juuri ole. Yölinjastoluonnos noudattelee muutenkin päiväaikaan tiheimmin liikennöittyjä yhteysvälejä.

    Sinänsä arvostettavaa tuo sitoutuminen Niipperin yhteyksien puolustamiseksi. En kuitenkaan itse näe arvoa tuossa että kommentteja pitää tehdä useiden nimimerkkien suojissa ja itse itselleen kommentoiden.

  9. #204

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    364

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    436N tarvitaan tuolle reitille Martinlaakson yhteyksien takia. Ilman sitä Martinlaaksoon pääsisi vain kerran tunnissa yöaikaan, mikä voisi olla varsinkin viikonloppuisin liian vähän.

  10. #205
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4262

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lopullinen suunnitelma on nyt julkaistu https://hameenlinnanvaylavihdintie.blogspot.com/. Mitään oleellisia muutoksia viimeisimpiin suunnitelmiin verrattuna ei enää tehty. Yölinjastossa Hämeenkylä ja Askisto saavat jatkossakin palvelua linjan 345N muodossa joka liikennöi reitillä Elielinaukio-Hämeenkylä-Askisto-Kalajärvi-Rinnekoti (ajetaan vain Helsingin suunnasta) ja lisäksi poikittaislinjalle 571 tulee yöliikennettä klo 1.30 asti Pe-La öinä.

    Uutta linjastoa käsitellään seuraavaksi HSL:n hallituksessa 17.12.

  11. #206

    Liittynyt
    25.08.2019
    Viestejä
    301

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Lopullinen suunnitelma on nyt julkaistu https://hameenlinnanvaylavihdintie.blogspot.com/. Mitään oleellisia muutoksia viimeisimpiin suunnitelmiin verrattuna ei enää tehty. Yölinjastossa Hämeenkylä ja Askisto saavat jatkossakin palvelua linjan 345N muodossa joka liikennöi reitillä Elielinaukio-Hämeenkylä-Askisto-Kalajärvi-Rinnekoti (ajetaan vain Helsingin suunnasta) ja lisäksi poikittaislinjalle 571 tulee yöliikennettä klo 1.30 asti Pe-La öinä.

    Uutta linjastoa käsitellään seuraavaksi HSL:n hallituksessa 17.12.
    Omasta mielestä suunnitelma näyttää nyt hyvältä. 345N säilyttäminen on hyvä ratkaisu vaikkakin matkustaja määrät on alhaiset.

  12. #207

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    506

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Wreith Näytä viesti
    Omasta mielestä suunnitelma näyttää nyt hyvältä. 345N säilyttäminen on hyvä ratkaisu vaikkakin matkustaja määrät on alhaiset.
    Kuinkas paljon kuljet kyseisellä alueella joukkoliikenteellä. Kyllä helposti kaikki suunnitelmat näyttää hyvältä paperilla, mutta entäs käytännössä?

  13. #208

    Liittynyt
    25.08.2019
    Viestejä
    301

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Akizz Näytä viesti
    Kuinkas paljon kuljet kyseisellä alueella joukkoliikenteellä. Kyllä helposti kaikki suunnitelmat näyttää hyvältä paperilla, mutta entäs käytännössä?
    En ainakaan itse näe ongelmia tässä nimittäin asustelen tässä vihdintien lähistöllä. Linja 345N tuo ekstraa linjan 300 rinnalle. En tiedä jos asuu metsien keskellä miten suuresti vaikuttaa liikkumiseen tämä. Mistä voimme tietää osottautuuko toimivaksi jos koko linjastouudistusta ei ole otettu käyttöön?

    Toimiva suunnitelma ei aina tarkoita sitä että kaikkien pitäisi päästä mahd. nopeasti perille. Nopeasti vilkaistuna joidenki alueiden palvelutaso laskee mutta vilkkaimmilla kasvaa. Onhan siinä silloin muustakin kyse kun rahansäästöstä.

  14. #209
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1710

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    HSL on vastannut blogin kommenteissa kysymykseen siitä, miksi jokeri2 on jaettu kahdeksi linjaksi. Vastauksena on että Malmista länteen riittää 10min vuoroväli kun taas Malmista itään tarvitaan 5 minuuttia. Linjanhan vuoroväli on tällä hetkellä 8min ja sitä ei ole vielä nähty tarpeelliseksi tihenentää edes uusimmassa Talous- ja toimintasuunnitelmassa. Linjaakin edeltäneellä 78:lla oli sama 8min vuoroväli, jota tosin ajettiin kaksiakselisilla.

    Samoin luulisi silloin että myös 530 olisi jätetty vain Jorvin ja Matinkylän välille eikä viety Myyrmäkeen asti, kun ainakin viime kesäisen Runkolinja 530 -raportin mukaan runkolinja kuormittuisi melko hyvin viidenkin minuutin vuorovälillä tuolla aikaisemmalla välillä.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Wreith Näytä viesti
    En ainakaan itse näe ongelmia tässä nimittäin asustelen tässä vihdintien lähistöllä. Linja 345N tuo ekstraa linjan 300 rinnalle. En tiedä jos asuu metsien keskellä miten suuresti vaikuttaa liikkumiseen tämä. Mistä voimme tietää osottautuuko toimivaksi jos koko linjastouudistusta ei ole otettu käyttöön?

    Toimiva suunnitelma ei aina tarkoita sitä että kaikkien pitäisi päästä mahd. nopeasti perille. Nopeasti vilkaistuna joidenki alueiden palvelutaso laskee mutta vilkkaimmilla kasvaa. Onhan siinä silloin muustakin kyse kun rahansäästöstä.
    Kyllä voidaan sanoa ettei ole onnistunut linjastouudistus, kun HSL:n ilmoittamat tavoitteet eivät edes täyty. Eli ylitarjonnan siirtäminen nykyisten suorien linjojen moottoritieosuudelta haaroille tekemällä runkolinjoja moottoritieosuudelle ja liityntälinjoja haaroille. Tämä koko linjastouudistuksen ydin ei täyty vaan suorat yhteydet korvautuvat vaihdollisilla ilman että vuovovälit paranevat. Ja vieläpä ei saada edes säästöjä tästä huolimatta.

  15. #210
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    10.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    467

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lienee selvää että linjoille 583 ja 584 vaaditaan vähintään sähköniveltä kalustoksi. Nyt on nimittäin tehty sellaiset linjat että mikään kalusto ei riitä sen matkustajamäärän tarpeisiin..

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Tervetuloa Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjaston asukastilaisuuksiin
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 09.11.2018, 11:19
  2. Vastauksia: 35
    Viimeisin viesti: 29.10.2018, 12:11
  3. HSL: Vihdintien pysäkki H1569 siirtyy ke 25.5.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.05.2016, 13:40
  4. HSL: Bussit pysähtyvät jälleen Hämeenlinnanväylän Keimolan pysäkeillä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 11.10.2013, 08:30
  5. HSL: Bussit eivät pysähdy Hämeenlinnanväylän Keimolan pysäkeillä 11.2. alkaen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 12.02.2013, 07:25

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •