Sivu 2 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345612 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/252

Viestiketju: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

  1. #16
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1545

    oletus Mukaan asukastilaisuuksiin

    Asukastilaisuuksissa linjojen käyttäjät voivat kertoa oman näkemyksensä. Katsotaan sitten , missä määrin kuunnellaan käyttäjiä.

    HSL: " Tervetuloa asukastilaisuuksiin!
    Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelmaan liittyen järjestetään kolme asukasiltaa, joissa alueen asukkailla ja alueella työskentelevillä on mahdollisuus kommentoida linjastosuunnitelmaa ja keskustella luonnoksesta HSL:n edustajien kanssa. Asukastilaisuudet järjestetään 21.11 Myyrmäessä, 22.11 Ylästössä ja 29.11. Kalajärvellä.

    Asukastilaisuudet

    ke 21.11.2018 klo. 18:00-19:30 Myyrmäen kirjasto, Paalutori 3, Vantaa
    to 22.11.2018 klo. 18:00-19:30 Ylästön kotiseututalo, Sienestäjänkuja 5, Vantaa
    to 29.11.2018 klo. 18:00-19:30 Kalajärven Ruskatalo, Ruskaniitty 4, Espoo"
    Viimeisin muokkaaja Salomaa; 16.11.2018 kello 18:00. Syy: lainausosan täsmennys

  2. #17

    Liittynyt
    28.11.2005
    Viestejä
    393

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    Vaihdollinen yhteys on huono, eka bussilla junalle ja sen jälkeen madollisesti bussi/ratikka/metro. Bussilla junalle, oho juna myöhässä/peruttu +10min odottelua ja sen jälkee myöhästyy seuraavista vaihdoista jonka lopputuloksena myöhästyt määränpäästä. Se että menee yhdellä suoraan määränpäähän tai vaihtaa matkalla ratikkaa/bussiin on luottevampi kun junalla kulkeminen.
    Itse kuljen bussilla keskustaan, vaikka matka-aika on 35-50min kun voisin mennä junalla+metrolla. Mutta junaan ei voi luottaa ollenkaa onko se ajoissa vai tuleeko ollenkaan.
    Se että Espoo/Vantaan seutulinjat ajettaisi ruuhka-aikoina 15min ja ruuhka-ajan ulkopuolella 30/60min välein olisi riittävä.
    Melko harvoin se juna/metro on niin paljon myöhässä että kannattaisi alkaa tunnin päästä tulevaa bussia odottelemaan. Se hyvä puolihan vaihdollisessa yhteydessä on että kun liityntäbusseja menee useammin kuin suoria menisi, ei yhden bussin peruuntuminen tai siitä myöhästyminen aiheuta niin pitkää viivästystä perille pääsyyn. Itse ainakin esim. työmatkalla olen mielummin ajoissa paikalla kuin odottelen tunnin päästä tulevaa bussia.

  3. #18

    Liittynyt
    09.09.2011
    Viestejä
    93

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Nykyinen linjasto on parempi kuin tässä esitetty. Liian monia suoria matkoja muutetaan vaihdollisiksi ja palvelutaso kärsii.

  4. #19
    QS6
    QS6 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    28.03.2006
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    159

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Eiköhän niin päin, että Nurmijärven linjan 38 reitiksi tulee Lahnus - Klaukkala tjsp.
    Näin.

    Nurmijärvellä vuodenvaihteessa alkavan joukkoliikenteen käyttöoikeussopimuksen palvelutasomäärityksessä oli jätetty pois yhteys Klaukkalasta Vihdintien kautta Helsinkiin.

    Näin ollen palvelu päättyy myös HSL-alueen matkustajilta.

  5. #20
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6664

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Jokainen foorumilainen voi muuten pohtia, että jos olisi kaksi vaihtoehtoa linjan suhteen,joista valita:

    1. Suora vaihdoton yhteys kerran tunnissa.

    2. Vaihdollinen yhteys 20 minuutin välein.
    Jokainen voi itse pohtia, mutta asiasta löytyy myös ihan faktaa. Joukkoliikennettä on järjestetty eri puolilla maailmaa niin kauan, että on ehditty havaita, kumpi noista vaihtoehtoista on suositumpi. Ylivoimaisesti enemmän matkustajia houkuttelee vaihtoehto 2. Vaikka siinä tuleekin vaihdon vaiva, niin aikataulut sopivat paljon suuremmalla todennäköisyydellä omiin menoihin.

    Tämä on yksi syistä, miksi runkolinjoja tehdään ympäri maailmaa. Niin saadaan samalla rahalla enemmän matkustajia. Ja myös HSL on poliittisella päätöksellä valinnut tämän linjan.

  6. #21

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    478

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Juvankartano menettää suunnitelmassa 2 linjaa, 435 ja 437K, jolloin vuoroväli huonontuu vuoden 2019 linjastosta ja suorat linjatkin menetetään, ei toimi!

  7. #22

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    836

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Tämä on yksi syistä, miksi runkolinjoja tehdään ympäri maailmaa. Niin saadaan samalla rahalla enemmän matkustajia. Ja myös HSL on poliittisella päätöksellä valinnut tämän linjan.
    Kyllä nuo runkolinjat paikkansa ovat ansainneet. Hyvä että infraan on panostettu ja mm. 560 saa tärkeät vaihtopysäkit Tuusulanväylän varteen. Aikanaan kun 562 muuttuu runkolinjaksi niin Lahden moottoritien varteen on suunniteltu uusia pysäkkejä. Nämä pysäkit olisivat loistava paikka vaihtaa kaukoliikenteen busseihin.

  8. #23

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2115

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    Mutta junaan ei voi luottaa ollenkaa onko se ajoissa vai tuleeko ollenkaan.
    Työmatkoihin ja muutenkin usein läntistä kehärataa kulkeneena tämä on tuulesta temmattu väite. Junat kulkevat hyvin tarkkaan ajallaan. Muut liikennevälineet ovat selkeästi vähemmän luotettavia.

  9. #24
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1936

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Ja myös HSL on poliittisella päätöksellä valinnut tämän linjan.
    Niin. Tämä(kin) poliittinen päätös estää käytännössä ihmisten enemmistön toiveiden toteutumisen. Mitäpä sitä enää sitten varoja tuhlataan turhiin asukastilaisuuksiin kun kerran poliittinen päätös on jo tehty ja sen mukaan kuitenkin mennään?

  10. #25
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1545

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Niin. Tämä(kin) poliittinen päätös estää käytännössä ihmisten enemmistön toiveiden toteutumisen. Mitäpä sitä enää sitten varoja tuhlataan turhiin asukastilaisuuksiin kun kerran poliittinen päätös on jo tehty ja sen mukaan kuitenkin mennään?
    Tämä on hyvä tiivistetty havainto. Blogissa ja täällä on selvästi saatu jo ensivaikutelmia, mitä mieltä kyseisten linjojen käyttäjät ovat tästä uudistuksesta. Eli käyttäjien tahto ei paljon paina.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 17:21 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:52 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Jokainen voi itse pohtia, mutta asiasta löytyy myös ihan faktaa. Joukkoliikennettä on järjestetty eri puolilla maailmaa niin kauan, että on ehditty havaita, kumpi noista vaihtoehtoista on suositumpi. Ylivoimaisesti enemmän matkustajia houkuttelee vaihtoehto 2. Vaikka siinä tuleekin vaihdon vaiva, niin aikataulut sopivat paljon suuremmalla todennäköisyydellä omiin menoihin.

    Tämä on yksi syistä, miksi runkolinjoja tehdään ympäri maailmaa. Niin saadaan samalla rahalla enemmän matkustajia. Ja myös HSL on poliittisella päätöksellä valinnut tämän linjan.
    Siis osa tai suurin 300 -alkuisista nykyisistä linjoista välillä Elielinaukio-Myyrmäki korvataan linjalla 300. Myyrmäestä sitten ilmeisesti ajetaan nykyisillä numeroilla linja loppuun. Nyt tässä vaiheessa olisi mielenkiintoista tietää, kuinka paljon autojen määrä tässä uudessa järjestelyssä vähenee vai väheneekö lainkaan ?

    Jokaisella linjalla on myös oma luonteensa. Jos Lakistoon 345 ajaa kerran tunnissa ja käännös päätepysäkillä tehdään tasatunnein, niin silloin linja palvelee esim 7.00, 13.00, 14.00, 15.00 ja 21.00 vuoroihin töihin tulevia ja samaan aikaa päättyvistä vuoroista töistä lähteviä. Kun linjan käyttäjät pääasiassa ovat henkilökuntaa, niin voidaan epäillä onko lisäystä matkustajamäärissä laisinkaan. Linjan erityisluonteeseen kuuluu myös kehitysvammaiset matkustajat.

    Runkolinja on ihan hyvä järjestely väleillä, joissa on suuria erillisiä käyttäjäkohderyhmiä linjan varrella, kuten 550. Toisaalta linjareittiähän oli ihan uusi. Nyt näyttää siltä että numero 300 tulee niihin autoihin, jotka jo nyt lähtevät 10 minuutin välein Elielinaukiolta.

    Täytyy myös muistaa että suora vaihdoton linja on joukkoliikenteen palvelutuote. Useissa aikaisemmissa kyselyissä on havaittu että matkustajat arvostavat suoraa yhteyttä. Jos runkobussiin perustuvat linjojen pätkiminen on nyt suunnittelijoiden mielestä niin eriomainen ratkaisu, niin miksi sitten kritiikki on näin voimakasta ? Puolustavia lausuntoja kyseisten linjojen käyttäjien keskuudessa on varsin vähän.

  11. #26

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    478

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Jokainen voi itse pohtia, mutta asiasta löytyy myös ihan faktaa. Joukkoliikennettä on järjestetty eri puolilla maailmaa niin kauan, että on ehditty havaita, kumpi noista vaihtoehtoista on suositumpi. Ylivoimaisesti enemmän matkustajia houkuttelee vaihtoehto 2. Vaikka siinä tuleekin vaihdon vaiva, niin aikataulut sopivat paljon suuremmalla todennäköisyydellä omiin menoihin.

    Tämä on yksi syistä, miksi runkolinjoja tehdään ympäri maailmaa. Niin saadaan samalla rahalla enemmän matkustajia. Ja myös HSL on poliittisella päätöksellä valinnut tämän linjan.
    Mutta kun Niipperissä ja Juvankartanossa vuoroväli paranee mitättömän vähän ja Juvankartanossa peräti huonontuu suunnitelman mukaan..

  12. #27
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1545

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Akizz Näytä viesti
    Mutta kun Niipperissä ja Juvankartanossa vuoroväli paranee mitättömän vähän ja Juvankartanossa peräti huonontuu suunnitelman mukaan..
    Ja olen lukenut että Kalajärveltä poistuisi viimeinenkin suora linja keskustaan.

  13. #28

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    478

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Ja olen lukenut että Kalajärveltä poistuisi viimeinenkin suora linja keskustaan.
    Kyllä, Kalajärvi-Niipperi-Juvankartano akseli menettää suoran bussilinjan 436 ja Kalajärvi 345. Kaikki suorat bussilinjat Keskustaan menetetään tässä suunnitelmassa.

  14. #29
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6664

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Jos runkobussiin perustuvat linjojen pätkiminen on nyt suunnittelijoiden mielestä niin eriomainen ratkaisu, niin miksi sitten kritiikki on näin voimakasta ?
    Koska tyytyväiset ovat hiljaa ja äänessä ovat vain mahdolliset kärsijät. Sama ilmiö toistuu kaikessa ihmisen toiminnassa.

  15. #30
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2977

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Tässä ei ajatella Vihdintien varrella olevia työpaikkoja/asujia. Riittääkö sille alueelle muutama linja kuten 37 joka kulkee muutenkin ruuhkassa 12-15min välein, kun nykyisin ruuhkassa vuoroväli on 5-7min luokkaa. Pitääkö Kalajärveltä tulevan mennä keskustaan asti että pääsee Vihdintien varteen töihin? Ei, mutta monella vaihdolla joko keskustaan ja sieltä takaisin tai muulta väliasemalta jossa junaa ei ole tahdistettu bussin. HSL ei mieti matkustajia millään tavalla kaikki katsotaan luvuilla ja sen mukaan päätetään asiat. Kuhan matkustajat kulkevat monella eri kulkuneuvolla niin se on paras vaihtoehto.

    Ja jos miettii linjaa 571 miten sitä edes pidetään hyvänä linjana kun vuoroväli on 30min. Näissä on vain raha mielessä kunhan kaikki saadaan mahdollisimman halvalla niin se on toimiva ja paras ratkaisu kaikkeen.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Tervetuloa Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjaston asukastilaisuuksiin
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 09.11.2018, 10:19
  2. Vastauksia: 35
    Viimeisin viesti: 29.10.2018, 11:11
  3. HSL: Vihdintien pysäkki H1569 siirtyy ke 25.5.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.05.2016, 12:40
  4. HSL: Bussit pysähtyvät jälleen Hämeenlinnanväylän Keimolan pysäkeillä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 11.10.2013, 07:30
  5. HSL: Bussit eivät pysähdy Hämeenlinnanväylän Keimolan pysäkeillä 11.2. alkaen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 12.02.2013, 06:25

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •