Sivu 4 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567814 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 46-60/265

Viestiketju: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

  1. #46
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3199

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    https://platform.remix.com/map/9ed8c...od=destination

    Tuolta näkee monta autoa millonkin tarvii, esim 300 tarvii 17 autoa klo 6-8 välillä.

  2. #47

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    506

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Linjan 435 lakkauttamisella ei nyt taida hirveästi olla merkitystä Juvankartanossa vuorovälin kannalta koska se kulkee vain ruuhka-aikaan ja vielä ruuhkasuuntaa vastaan. Linja 435 nyt siis korvautuu linjalla 437K ja Koskelon osuus hoituu linjalla 566. Suunnitelmassa on kyllä paljon epäkohtia kuten esimerkiksi Martinlaaksossa Kivimäen alue. Linja 421 lakkaa jonka jälkeen Kivimäen kautta ei kulje enää mikään bussi. On kai ajateltu että sieltä pystyy kyllä kävelemäänkin juna-asemalle. Sitten Rajatorpasta Nuijatieltä häviää linja 332 joten ainoa mahdollisuus päästä Vihdintien suuntaan on kävellä melkoinen matka Köysikujan pysäkille linjalle 300. Rajatorppalaiset eivät siis kauaa saa nauttia halvemman B-vyöhykkeen eduista jos sattuu käymään töissä muualla kuin kehäradan varrella.
    435 ja 437K ei enää kulje Juvankartanosta, ja kyllä, se heikentää jo vuoroväliä huomattavasti. Tietenkin on vaikea huomata epäkohtia niissä yhteyksissä, mitä ei itse käytä, mutta jos koko liityntälinjasysteemiä perustellaan tiheämmillä vuoroväleillä, se ei millään tavalla toteudu Juvankartanossa, vaan vuoroväli sekä palvelu päinvastoin huonontuu.

  3. #48
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4250

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Akizz Näytä viesti
    435 ja 437K ei enää kulje Juvankartanosta, ja kyllä, se heikentää jo vuoroväliä huomattavasti. Tietenkin on vaikea huomata epäkohtia niissä yhteyksissä, mitä ei itse käytä, mutta jos koko liityntälinjasysteemiä perustellaan tiheämmillä vuoroväleillä, se ei millään tavalla toteudu Juvankartanossa, vaan vuoroväli sekä palvelu päinvastoin huonontuu.
    Ruuhka-aikaan Niipperin, Juvankartanon ja Myyrmäen välillä tulee kulkemaan 436/437 busseja tasaisen 10 minuutin välein. Eiköhän tämä ole aivan riittävä vuoroväli rivitalovaltaisella alueella. Päivälläkin yhteinen vuoroväli näyttää olevan 15 minuuttia. Sen verran työni puolesta siellä Niipperin suunnassa liikun, että olen huomannut 436:n ajelevan päivällä hyvin tyhjänä. Ruuhka-aikaan varmasti kuormittuu hyvin työmatkalaisista mutta muuten on hiljaista.

  4. #49

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    506

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Ruuhka-aikaan Niipperin, Juvankartanon ja Myyrmäen välillä tulee kulkemaan 436/437 busseja tasaisen 10 minuutin välein. Eiköhän tämä ole aivan riittävä vuoroväli rivitalovaltaisella alueella. Päivälläkin yhteinen vuoroväli näyttää olevan 15 minuuttia. Sen verran työni puolesta siellä Niipperin suunnassa liikun, että olen huomannut 436:n ajelevan päivällä hyvin tyhjänä. Ruuhka-aikaan varmasti kuormittuu hyvin työmatkalaisista mutta muuten on hiljaista.
    Ruuhkassa 437K ei enää tule Juvankartanon ohi, kun korvaa 435 pohjois-suunnasta kulkien.. Raivostuttavintahan tässä on se, että elokuusta 2019 vuoroväli saadaan myös ruuhkan ulkopuolella niin hyväksi, ettei tässä suunnitelmassa se parane lainkaan tai mitättömän vähän. Vaikka koko liityntälinjasysteemiä perustellaan enimmäkseen nimenomaan nykyistä tiheämmillä vuoroväleillä; tämä lupaus ei päde Niipperin ja erityisesti Juvankartanon alueilla.

  5. #50
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2230

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    https://platform.remix.com/map/9ed8c...od=destination

    Tuolta näkee monta autoa millonkin tarvii, esim 300 tarvii 17 autoa klo 6-8 välillä.
    Toisin sanoen kun katkaistut linjat lasketaan yhteen linjan 300 autotarpeen kanssa, niin linjastouudistus vaatii enemmän autoja kuin nykyjärjestelmä eikä siten ole halvempi vaan kalliimpi.

  6. #51
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4250

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Toisin sanoen kun katkaistut linjat lasketaan yhteen linjan 300 autotarpeen kanssa, niin linjastouudistus vaatii enemmän autoja kuin nykyjärjestelmä eikä siten ole halvempi vaan kalliimpi.
    Jos linja 300 korvaa lakkautettavat linjat 321(8 autoa), 322(8 autoa), 332(6 autoa) ja näiden yhteenlaskettu autotarve aamuruuhkassa on 22 autoa, niin ainakin minun laskupään mukaan tästä syntyy viiden auton säästö jos kerran 300:n autotarve ruuhkassa on 17 autoa.

  7. #52

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5927

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Jos linja 300 korvaa lakkautettavat linjat 321(8 autoa), 322(8 autoa), 332(6 autoa) ja näiden yhteenlaskettu autotarve aamuruuhkassa on 22 autoa, niin ainakin minun laskupään mukaan tästä syntyy viiden auton säästö jos kerran 300:n autotarve ruuhkassa on 17 autoa.
    Älkää sotkeko linjaa 321 tähän keskusteluun, koska se ei ole lakkautettavien joukossa. Tai jos se lähtee, on saatava tilalle joku toinen joka kulkee Järvenperään-Vanhakartanoon Turuntietä pitkin.

    t. Rainer

  8. #53

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    506

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Älkää sotkeko linjaa 321 tähän keskusteluun, koska se ei ole lakkautettavien joukossa. Tai jos se lähtee, on saatava tilalle joku toinen joka kulkee Järvenperään-Vanhakartanoon Turuntietä pitkin.

    t. Rainer
    Linja 321 on lakkautettavien listalla, ja sitä ei olla korvaamassa millään muulla linjalla, siinä, missä muitakaan suoria menetettäviä linjoja..

  9. #54
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1599

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Älkää sotkeko linjaa 321 tähän keskusteluun, koska se ei ole lakkautettavien joukossa. Tai jos se lähtee, on saatava tilalle joku toinen joka kulkee Järvenperään-Vanhakartanoon Turuntietä pitkin.

    t. Rainer
    Paitsi että se on lakkautettavat linjat -listassa heti ensimmäisenä.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Jos linja 300 korvaa lakkautettavat linjat 321(8 autoa), 322(8 autoa), 332(6 autoa) ja näiden yhteenlaskettu autotarve aamuruuhkassa on 22 autoa, niin ainakin minun laskupään mukaan tästä syntyy viiden auton säästö jos kerran 300:n autotarve ruuhkassa on 17 autoa.
    300 korvaa lisäksi 345:sta eli 4 vielä tuon 22 auton lisäksi.

  10. #55

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5927

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Paitsi että se on lakkautettavat linjat -listassa heti ensimmäisenä.
    Kylläpä on kiertoa! Aluksi luvattiin että se 321 jätetään. Täytyy olla virhe! Järvenperästä ei pääse millään linjalla enää Vihdintien varrelle edes. 566 joka kulkee kehäkolmosen suuntaan ei korvaa, ja senkin vuoroväli on puoli tuntia.

    Mnua vainoaa suorastaan HSL:n bussilinjojen lakkautukset. Edellisessä paikassa otettiin 19 pois tosin kerkesin muuttamaan ennenkuin toteutui. Sitten tullaan ottamaan 227 Espoon keskukseen pois, ja nyt ainoa suora linja Helsinkiin lähtisi!

    t. Rainer

  11. #56
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4250

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Kylläpä on kiertoa! Aluksi luvattiin että se 321 jätetään. Täytyy olla virhe! Järvenperästä ei pääse millään linjalla enää Vihdintien varrelle edes. 566 joka kulkee kehäkolmosen suuntaan ei korvaa, ja senkin vuoroväli on puoli tuntia.

    t. Rainer
    Vanhakartano/Järvenperän yhteys Vihdintien varteen onnistuu suunnitelman mukaan tulevaisuudessa kahdella vaihdolla. 236/239+565+300. Nämä vaihdot nyt sentään onnistuvat samoilta pysäkeiltä mutta on selvää että matka-aika nykyisestä kasvaa kahden vaihdon myötä. Jos taas matka suuntautuu Esimerkiksi Pitäjänmäelle tai Mannerheimintien varrelle, niin silloin matka onnistuu yhdellä vaihdolla 236/239+200(Turuntie)

  12. #57
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1654

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Vanhakartano/Järvenperän yhteys Vihdintien varteen onnistuu suunnitelman mukaan tulevaisuudessa kahdella vaihdolla. 236/239+565+300. Nämä vaihdot nyt sentään onnistuvat samoilta pysäkeiltä mutta on selvää että matka-aika nykyisestä kasvaa kahden vaihdon myötä. Jos taas matka suuntautuu Esimerkiksi Pitäjänmäelle tai Mannerheimintien varrelle, niin silloin matka onnistuu yhdellä vaihdolla 236/239+200(Turuntie)
    Ja Konalan työpaikka-alueelle pääsee Leppävaarasta 553:lla eli sinnekin pääsee Järvenperästä yhdellä vaihdolla.

  13. #58
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7958

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Höseli taitaa tehdä linjastospagetista rakettispagettia. Espoon rahat ei enää riitä parempaan, kun metro syö kaiken.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  14. #59

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5927

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Vanhakartano/Järvenperän yhteys Vihdintien varteen onnistuu suunnitelman mukaan tulevaisuudessa kahdella vaihdolla. 236/239+565+300. Nämä vaihdot nyt sentään onnistuvat samoilta pysäkeiltä mutta on selvää että matka-aika nykyisestä kasvaa kahden vaihdon myötä. Jos taas matka suuntautuu Esimerkiksi Pitäjänmäelle tai Mannerheimintien varrelle, niin silloin matka onnistuu yhdellä vaihdolla 236/239+200(Turuntie)
    Tuon tiedän mutta sekin reitti hitaampi, koska Turuntie ei vedä ruuhka-aikan varsinkin ja ennen kaikkea sapettaa ett suora yhteys Helsingin keskutaan katoaisi .
    Erikoista että omalla autollakaan en ole päässyt Pitäjänmäelle kuin 5 minuuttia nopeammin kuin 321:lla.

    Jos näette vihaisen tyypin Myyrmäen asukastilaisuudessa huomenna niin se on minä.

    t. Rainer

  15. #60
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2230

    oletus Vs: Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma

    Itse pääsen osallistumaan Kalajärven tilaisuuteen. Onkohan siellä vielä enemmän vihaisia. Nyt aletaan päästä jyvälle tuosta mahdollisen uudistuksen tarvitsemasta kalustomäärästä. Tässä välissä onkin sitten hyvä ottaa keskusteluun mukaan tuo runkolinjan käsite. Oranssit tiheästi kulkevat autot, jotka eivät pysähdy joka pysäkillä, jotta matka-aikaan tulee sujuvuutta. Nykyiset runkolinjat kulkevat poikittain ja sieltä onkin löytynyt pysäkkejä, jotka runkolinja ohittaa.

    Mutta mites sitten Mannerheimintiellä ja Vihdintiellä ? Vihdintiellä harvennettiin pysäkkejä ja toisaalta Manskulla niitä ei nytkään ole liian tiheässä. Liikenne on kulkenut busseilla sujuvasti, koska useasti joka pysäkiltä ei kyytiin tulijoita. Mitkäs pysäkit sitten 300-linjalla eivät tule runkolinjapysäkeiksi ? Jos joku tietää oli kiva kuulla sekä toisaalta millä painotuksilla valinta tehdään.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Tervetuloa Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjaston asukastilaisuuksiin
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 09.11.2018, 10:19
  2. Vastauksia: 35
    Viimeisin viesti: 29.10.2018, 11:11
  3. HSL: Vihdintien pysäkki H1569 siirtyy ke 25.5.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.05.2016, 12:40
  4. HSL: Bussit pysähtyvät jälleen Hämeenlinnanväylän Keimolan pysäkeillä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 11.10.2013, 07:30
  5. HSL: Bussit eivät pysähdy Hämeenlinnanväylän Keimolan pysäkeillä 11.2. alkaen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 12.02.2013, 06:25

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •