Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/23

Viestiketju: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2019-2020

  1. #1

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    540

    oletus HSL:n liikennöintisuunnitelma 2019-2020

    HSL:n sivuille on tullut ensi talven liikennöintisuunnitelma kommentoitavaksi: https://www.hsl.fi/liikennointisuunn...elma-2019-2020

    Suunnitelmassa kerrotaan että K ja N junat yhdistetään joka väliasemalla pysähtyväksi K-junaksi. Nykyisen harvempaan pysähtyvän K-junan tarpeellisuudesta puhuttiin foorumilla kesällä ja nyt on HSL:kin sitten herännyt asiaan. Itselle tuli mieleen että jos muutos liittyy jotenkin HSL:n elokuussa tilaamaan selvitykseen Nikkilän radan käytöstä, eli tällai N kirjain saadaan vapaaksi Nikkilään asti jatkavia junavuoroja varten

    Muuta uutta on Pasilan tason runkolinjojen kulku Aleksis Kiven tietä ja pieni reittimuutos linjalle 61 ja sen kirjainvariaatioille. Loput on Pohjois-Espoon ja Kerava-Tuusulan linjastosuunnitelmien täytäntöönpanon lisäksi jokunen vuorovälin tihennys.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 21.11.2018 kello 14:02. Syy: korjattu kirjoitusvirhe otsikossa

  2. #2

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    643

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2019-2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Nykyisen harvempaan pysähtyvän K-junan tarpeellisuudesta puhuttiin foorumilla kesällä ja nyt on HSL:kin sitten herännyt asiaan. Itselle tuli mieleen että jos muutos liittyy jotenkin HSL:n elokuussa tilaamaan selvitykseen Nikkilän radan käytöstä, eli tällai N kirjain saadaan vapaaksi Nikkilään asti jatkavia junavuoroja varten.
    Linjakirjainten takia ei tehtäne noin isoa muutosta. Mutta jos muutos toteutuu, vedonlyöntikertoimet sille että Keravan ja Nikkilän välillä alkaa kulkea N lienee alhaiset.

    Tuo muutos on kyllä minusta huono. Itse arvioisin asiaa kokonaisuutena siten että Kehäradan junille lisättäisiin löysää 1 min lentokentälle, jolloin ne saapuisivat täsmällisesti Pääradalle, ja I-juna saapuisi Hiekkaharjuun 4 min K-junan jälkeen ja Pasilaan 3 min ennen seuraavaa K-junaa 3 minuutin eron ollessa se mikä ero voi oikeasti olla.

    K-junalla on niin valtavan paljon enemmän matkustajia kuin I-junalla Lentoaseman ohi, että K-junan 2 min nopeutus täytyy ehdottomasti säilyttää + laittaa nopeutus samanlaiseksi kuin se oli ennen kuin kaikilla asemilla olevaa junaa alettiin ajaa vain Sm5-junin, eli 3 minuuttiin, ja tarvittaessa hidastaa tosiaan lentoaseman ohi matkustavien matkaa minuutilla.

  3. #3

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    416

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2019-2020

    Miksi suunnitelmassa ei ole luvattua 437 vuorovälilaajennusta?

  4. #4
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3846

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2019-2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Akizz Näytä viesti
    Miksi suunnitelmassa ei ole luvattua 437 vuorovälilaajennusta?
    Vuosien 2019-2021 TTS:ssä VARAUDUTAAN linjan 437 liikennöintiaikojen laajentamiseen vuoden 2019 syksyllä. Olisiko niin että "varautuminen" ei tarkoita samaa kuin toteutuminen ja toteutus on nyt kuitenkin siirretty 2020 syksyyn?

  5. #5

    Liittynyt
    09.09.2011
    Viestejä
    83

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2019-2020

    K-junia ei pidä pysäyttää väliasemille. Niillä on jo tiheä ja helposti muistettava 10 minuutin vuoroväli.

  6. #6

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    396

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2019-2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut junabongari Näytä viesti
    K-junia ei pidä pysäyttää väliasemille. Niillä on jo tiheä ja helposti muistettava 10 minuutin vuoroväli.
    Ei se vuoroväli muutu mihinkään. I-junat lähtevät -06, -16, -26, -36, -46 ja -56. Ja K-junat -01, -11, -21, -31, -41 ja -51. Tuloajat Tikkurilaan muuttuvat K-junilla ja I-junilla tasavälisiksi. Tälläkin hetkellä K-junat hidastelevat matkalla ja usein "tasaavat" aikaa Ogelissa.

  7. #7

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    643

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2019-2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Ei se vuoroväli muutu mihinkään. I-junat lähtevät -06, -16, -26, -36, -46 ja -56. Ja K-junat -01, -11, -21, -31, -41 ja -51. Tuloajat Tikkurilaan muuttuvat K-junilla ja I-junilla tasavälisiksi. Tälläkin hetkellä K-junat hidastelevat matkalla ja usein "tasaavat" aikaa Ogelissa.
    Tällä hetkellä tosiaan pohjoiseen K-juna on 1 min nopeampi kuin I-juna ja Helsingistä Oulunkylään ajoaika on sama, vaikka K-juna ohittaa matkalla yhden aseman.

    Mutta ajoaika voi olla asemien ohittamisen takia 3 min nopeampi ja olikin 3 min nopeampi ennen kuin kaikilla asemilla pysähtyvää junaa alettiin ajaa vain Sm5-junin ja K-junaa ajettiin edelleen myös Sm1- ja Sm2-junin. Tällöin K-junan ajoaika oli 18 min kuten nytkin ja kaikilla asemilla pysähtyvän junan 21 min. Nykyään jälkimmäinen matka-aika on 19 min kaluston paremman kiihtyvyyden takia ja K-junan matka-aika Helsingistä Tikkurilaan voisi olla 16 min.

    Se, että K-juna saapuu samalla raiteelle Puistolassa 3 min edellisen junan jälkeen ei ilmeisesti ole ongelma, kun tämä oli mahdollista 30.6.2015 asti.

  8. #8

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1863

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2019-2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Nykyään jälkimmäinen matka-aika on 19 min kaluston paremman kiihtyvyyden takia ja K-junan matka-aika Helsingistä Tikkurilaan voisi olla 16 min.
    K-junalla ei kyllä ole samanlaista kirimismahdollisuutta kuin N-junalla oli, sillä kirimispaikkoja (kiihdytyksiä/jarrutuksia) on n. puolet vähemmän. Minuutin ehkä voisi leikata tuolla välillä.

  9. #9

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    643

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2019-2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    K-junalla ei kyllä ole samanlaista kirimismahdollisuutta kuin N-junalla oli, sillä kirimispaikkoja (kiihdytyksiä/jarrutuksia) on n. puolet vähemmän. Minuutin ehkä voisi leikata tuolla välillä.
    Ah, niin tietenkin. 3 minuuttia ei tietenkään onnistu. No kuitenkin, K-juna voi olla kumpaankin suuntaan 2 min nopeampi kuin kaikilla asemilla pysähtyvä juna. Eli 17 min menisi suuntaansa.

  10. #10

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    540

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2019-2020

    HSL:n hallituksessa on käsittelyssä päivitetty luonnos liikennöintiosuunnitelmasta tiistaina; http://hsl01.hosting.documenta.fi/cg...m&id=2019566-2

    Aikaisemmissa linjastosuunnitelmissa olleet muutokset on nyt eritelty linjoittain. Lisäksi muutoksina on ainakin:
    • 39B lähdöt siirtyvät 7-11 ja 14-17 välillä peruslinjalle eli 39:n vuoroväli tihenee ruuhkassa 10 minuuttiin. 39B liikennöi edelleen aamukuudesta iltakahdeksaan ruuhkien ulkopuolella. Suunnitelmassa sanotaan että Hankasuontien palvelua korvaa Vihdintien bussilinjat, mutta näiden suoritteissa ei näy mitään eroa verrattuna edelliseen vuoteen.
    • Runkolinjaa 200 ajetaan joka pysäkillä pysähtyvänä perusbussina numerolla 235 vuoden ennen varsinaisen runkolinjan alkamista. Tämä on muuten vanhaa tietoa, mutta perusbussilinjan numeroa ei ollut mainittu aikaisemmin.


    Mitenköhän HSL aikoo toimia runkolinjan sopimuksen aloittamisen peruslinjan kanssa? Kilpailutuksien voittajien kalustopisteissä on ainoastaan kahdelle vara-autolle merkitty "235:n muuttuessa runkolinjaksi 200". Eli ajaako Nobina vanhalla kalustolla ensimmäisen vuoden, oransseilla busseilla peruslinjaa, vai joutuu maalaamaan kaluston vuoden jälkeen uusiksi?

  11. #11

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    416

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2019-2020

    Eli päivitettyynkään versioon ei saatu linjan 437 aikataululaajennusta, vaikka sen oli tarkoitus alunperin tapahtua syksyllä 2019.

  12. #12

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    812

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2019-2020

    Siirtyykö 633 Helbin liikennöitäväksi kun 621 ja 622 loppuu eikä sitä ollut äskettäin kilpailutetuissa paketeissa?

  13. #13
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1436

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2019-2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Siirtyykö 633 Helbin liikennöitäväksi kun 621 ja 622 loppuu eikä sitä ollut äskettäin kilpailutetuissa paketeissa?
    Juuri näin, eli uusi 633 korvaa lakkautettavat linjat 621 ja 622 kohteessa 229.

  14. #14
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    274

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2019-2020

    Lentoasemalla työskenteleville on tulossa 617 "Veromiehen sakkolenkin" myötä melkoinen matka-ajan pidennys. Eikö tuohon nyt todella olisi voinut mitään muuta keksiä vai onko tarkoitus ohjata lentokentällä työskentelevät henkilöautojen käyttäjiksi? 615 on jo nykyisellään melkoinen Pakkalan kiertoajelu eikä juna paljon siinä auta jos et sattumalta asu ihan radan varrella. Lisäksi juna-asemalta on melkoinen kävelymatka joka suuntaan.

    Näyttää myös siltä että Tuusulan suunnalla yöpalvelu huononee kun Hyrylään menijät kierretään niin ikään läpi Vantaan. Vähän haiskahtaa nyt siltä että kaikki mikä vähänkään suoraan menee tai voisi mennä niin laitetaan kiertämään ties mitkä hornankuuset.

  15. #15

    Liittynyt
    03.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    242

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2019-2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Runkolinjaa 200 ajetaan joka pysäkillä pysähtyvänä perusbussina numerolla 235 vuoden ennen varsinaisen runkolinjan alkamista. Tämä on muuten vanhaa tietoa, mutta perusbussilinjan numeroa ei ollut mainittu aikaisemmin.
    Tiheästi liikennöitävät seutulinjat on tavallisesti numeroitu 0 pääteiseksi esim. 550, 560 outoa ettei nyt toimita niin...

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Runkolinjasto 2020
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 05.07.2019, 16:50
  2. HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2019-2021
    kirjoittanut Makke93 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 22
    Viimeisin viesti: 29.10.2018, 20:43
  3. Talviliikenne 2018-2019
    kirjoittanut jtm foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 22
    Viimeisin viesti: 17.10.2018, 12:18
  4. Talviaikataulut 2018 - 2019
    kirjoittanut Miska foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 21
    Viimeisin viesti: 05.10.2018, 13:17
  5. Helsingin raitioliikenteen laajuus 2019?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 122
    Viimeisin viesti: 01.01.2014, 23:00

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •