HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 48/2019

Liittynyt
28 Helmikuu 2012
Viestit
728
Kilpailutuksen kohteet ja linjat

Kohde 257
7 autoa
1 vuosi, 2 vuoden optio

55 Rautatientori - Koskela

Kohde 258
27 autoa
7 vuotta, 3 vuoden optio

71 Rautatientori - Malmi
77N Rautatientori - Jakomäki
78 Rautatientori - Latokartano
78N Rautatientori - Latokartano

Kohde 259
35 autoa
7 vuotta, 3 vuoden optio

63 Kamppi - Paloheinä
69 Kamppi - Jakomäki
70 Kamppi - Malmi

Uudet sopimukset alkavat 1.1.2020.

Kohteessa 257 voittanut liikennöitsijä sitoutuu vuokraamaan viisi HSL:n Linkkeriä. Sähköbusseilla ajetaan vähintään 60% talviviikon linjakilometreistä, kahden muun bussin tulee täyttää vähintään EEV-päästötaso.

Kilpailutus ratkaistaan huhtikuussa 2019.

Lisätietoja: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018563-3
 
Viimeksi muokattu:
"Kohteen 257 voittavan liikennöitsijän edellytetään vuokraavan viisi (5) HSL:n omistamaa Linkker-merkkistä täyssähköbussia (kolme A2- ja kaksi A1-tyyppiä"... Näillä pitäisi liikennöidä 60% liikenteestä, loput kaksi vähintään EEV-dieselbussilla.

Kun sopimus on vielä yhden vuoden (+ kaksi optiovuotta), niin ei voi kuin toivottaa onnea.
 
Veikkaan seuraavaa:

257 (Pohjolan Liikenne)
258 (Savonlinja tai Pohjolan Liikenne)
259 (Pohjolan Liikenne)
 
Se on sitten hyvästit Transdeville ensi vuoden lopulla. Varmastikin jo ensi vuoden aikana autoja on useita kaupan kun Keravan liikennekin heiltä loppuu. Kiinnostuneita niistä autoista voisi uskoa olevan, kun Tampereellakin TKL pienensi ensi vuoden kalustohankintojen määrää, joten käytetyille autoille voisi olla tarvetta.
 
Tarjouspyynnössä linjalle 55 vuokrattaviksi Linkkereiksi on määritelty:
HTF-607 (nykyinen ÅL 28)
HTF-614 (nykyinen ÅL 29)
MMM-707 (nykyinen TDF 3008)
XNV-309 (nykyinen TDF 3009)
ZKR-364 (nykyinen HelB 1611)
 
Jotenkin en usko, että hirveästi on kiinnostuneita tuosta 55:sta... Tammelund ehkäpä.
 
Myös minä lottoan seuraavasti

257: Nobina Finland
258: TLL
259: PL (51%) / SL (49%) () = jompikumpi noista, mutta osuudeksi veikkasin, että toinen vie, mutta osuudet voivat kääntyä toisaalta toisinpäin.
 
Onkohan HSL:ssä ymmärretty millaisia roskalaatikoita nuo Linkkerit ovat? Ymmärtääkseni vähän jokaisella liikennöitsijällä on enemmän pahaa kuin hyvää sanottavaa niistä. Tuohon linjan 55 kohteeseen kun tuskin tulee kauheasti tarjouksia niin todennäköisesti aika kalliita kilometrejä on luvassa. Miksihän siinä on vielä vain vuoden sopimus kun muilla se on huomattavasti pidempi?
 
Onkohan HSL:ssä ymmärretty millaisia roskalaatikoita nuo Linkkerit ovat? Ymmärtääkseni vähän jokaisella liikennöitsijällä on enemmän pahaa kuin hyvää sanottavaa niistä. Tuohon linjan 55 kohteeseen kun tuskin tulee kauheasti tarjouksia niin todennäköisesti aika kalliita kilometrejä on luvassa. Miksihän siinä on vielä vain vuoden sopimus kun muilla se on huomattavasti pidempi?

Mitä ongelmia Linkkereissä on? En ole matkustajana niissä mitään huomannut mutta ehkä niitä kuljettavat tietävät.
 
Takaisin
Ylös