Veikkauksia peliin:
257: Tammelundin Liikenne tai Pohjola
258: HelB tai Pohjola
259: HelB
Kilpailutuksen kohteet ja linjat
Kohde 257
7 autoa
1 vuosi, 2 vuoden optio
55 Rautatientori - Koskela
Kohde 258
27 autoa
7 vuotta, 3 vuoden optio
71 Rautatientori - Malmi
77N Rautatientori - Jakomäki
78 Rautatientori - Latokartano
78N Rautatientori - Latokartano
Kohde 259
35 autoa
7 vuotta, 3 vuoden optio
63 Kamppi - Paloheinä
69 Kamppi - Jakomäki
70 Kamppi - Malmi
Uudet sopimukset alkavat 1.1.2020.
Kohteessa 257 voittanut liikennöitsijä sitoutuu vuokraamaan viisi HSL:n Linkkeriä. Sähköbusseilla ajetaan vähintään 60% talviviikon linjakilometreistä, kahden muun bussin tulee täyttää vähintään EEV-päästötaso.
Kilpailutus ratkaistaan huhtikuussa 2019.
Lisätietoja: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cg...m&id=2018563-3
Viimeisin muokkaaja KriZuu; 18.12.2018 kello 15:31.
Veikkauksia peliin:
257: Tammelundin Liikenne tai Pohjola
258: HelB tai Pohjola
259: HelB
Hyvät matkustajat - varokaa rakoa viestin ja allekirjoituksen välissä
Veikkaan seuraavaa lopputulosta:
257: TLL
258: HelB
259: HelB
Veikkaus:
K257: Nobina
K258: Pohjolan Liikenne
K259: Helsingin Bussiliikenne
"Kohteen 257 voittavan liikennöitsijän edellytetään vuokraavan viisi (5) HSL:n omistamaa Linkker-merkkistä täyssähköbussia (kolme A2- ja kaksi A1-tyyppiä"... Näillä pitäisi liikennöidä 60% liikenteestä, loput kaksi vähintään EEV-dieselbussilla.
Kun sopimus on vielä yhden vuoden (+ kaksi optiovuotta), niin ei voi kuin toivottaa onnea.
Joukkoliikenneharrastaja
Veikkaan seuraavaa:
257 (Pohjolan Liikenne)
258 (Savonlinja tai Pohjolan Liikenne)
259 (Pohjolan Liikenne)
Se on sitten hyvästit Transdeville ensi vuoden lopulla. Varmastikin jo ensi vuoden aikana autoja on useita kaupan kun Keravan liikennekin heiltä loppuu. Kiinnostuneita niistä autoista voisi uskoa olevan, kun Tampereellakin TKL pienensi ensi vuoden kalustohankintojen määrää, joten käytetyille autoille voisi olla tarvetta.
Tarjouspyynnössä linjalle 55 vuokrattaviksi Linkkereiksi on määritelty:
HTF-607 (nykyinen ÅL 28)
HTF-614 (nykyinen ÅL 29)
MMM-707 (nykyinen TDF 3008)
XNV-309 (nykyinen TDF 3009)
ZKR-364 (nykyinen HelB 1611)
Itse veikkaan että HelB vie koko potin.
Jotenkin en usko, että hirveästi on kiinnostuneita tuosta 55:sta... Tammelund ehkäpä.
Omat arvaukseni :
257: TLL tai Nobina
258: HelB tai Pohjola
259: HelB
Myös minä lottoan seuraavasti
257: Nobina Finland
258: TLL
259: PL (51%) / SL (49%) () = jompikumpi noista, mutta osuudeksi veikkasin, että toinen vie, mutta osuudet voivat kääntyä toisaalta toisinpäin.
ylempänä oleva teksti on vain kirjoittajan turhanpäiväinen postaus.
Onkohan HSL:ssä ymmärretty millaisia roskalaatikoita nuo Linkkerit ovat? Ymmärtääkseni vähän jokaisella liikennöitsijällä on enemmän pahaa kuin hyvää sanottavaa niistä. Tuohon linjan 55 kohteeseen kun tuskin tulee kauheasti tarjouksia niin todennäköisesti aika kalliita kilometrejä on luvassa. Miksihän siinä on vielä vain vuoden sopimus kun muilla se on huomattavasti pidempi?