Pakko sanoa, että on kovin outoa, että pöytäkirjasta on tummennettu tekstiä pois. HSL ei ole mitään yksityinen yritys, joten miksi salailu?
Helsingin Bussiliikenne voitti itselleen takaisin linjat 63 ja 69 sekä jatkaa linjaa 70. Nobina voitti linjat 55, 71(N) ja 78(N). Transdevin tarina päättyy tähän.
Tulokset:
257 Nobina
258 Nobina
259 HelB
https://www.hsl.fi/uutiset/2019/nobi...lpailutuksessa
Edit: KriZuu oli nopeampi![]()
Nyt sitten nähdään kuinka Nobinalta onnistuu sähköbussien ajo.
Olen yllättynyt ettei TLL voittanut yhtään näistä, vaikka firman varikko on lähimpänä 69, 70, 71 ja 78 reittejä.
Nobina ottanee Koskelan haltuun. Roihupelto on ennestään jo täynnä ja Hakunilasta on matkaa aika paljon. Koskelasta voisi hyvin ajaa myös muita Nobinan linjoja, esimerkiksi 79.
Pohjanlahden länsipuolella se ilmeisesti on onnistunut ihan kohtuullisesti. Ainakin siellä yhtiö operoi sähköllä kulkevilla busseilla. Tietenkin on niin, että sikäläiset sähkikset ovat muita kuin Linkkereitä (alla näkyvien linkkien esimerkeissä), ja lataaminenkin hoidetaan eri tavoin.
Pari esimerkkiuutista ruotsiksi, Nobinan omat sivut:
https://www.nobina.com/sv/sverige/ny...adsbusstrafik/
https://www.nobina.com/sv/sverige/ny...bart-elbussar/
Onko jollain esittää dokumentteja millaista kalustoa on tarjottu?
55:n sopimukseen tulee Nobinalle ajettavaksi siis nykyisiä 40 penkkisiä Linkkereitä. Samoin syksyksi tulevat Tammerlundin kaksi ja vuodenvaihteeseen tulevat Pohjolan liikenteen viisi sähkö-SLE:tä ovat 40 paikkaisia. Pohjolan liikenteelle tulevista 30 Yutongista ei ole tarkkaa tietoa. Ruotsin sivujen mukaan E12 malli on riippuen ovimäärästä 30-33 paikkainen, mutta valmistajan kansanvälisillä sivuilla on myös yli 40 paikkaisia 12-metrisiä kaupunkibusseja.