Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2019

Näissä autoissa ei sinänsä ole mitään havainnon arvoista. HSL-värinen Scala lienee ollut PL 780, joka on jo pidemmän aikaa pyörinyt Espoon linjoilla.

Asia kunnossa, hyvä tietää! En vielä osaa näitä kaikkia nyt ihan ulkoota.

Hajuista tuli mieleen, joku Nobinan limeraitainen 8700 haisee ihan palaneelta sisältä.
 
18.1-19.1 yö
NF #851+1082+1086/125N (VDL Citea LLE-120)
NF #1017/112N (Citaro)
NF #1106/112N (uusi Suburban)
NF #1108+1110/134N (uusi Suburban)
 
Nobinan uusissa Suburban-teleissä on korkeaselkänojaiset, pehmustetummat istuimet. Arvelinkin, että metroa vastaan kilpailevien bussien matkustusmukavuuteen kannattaa panostaa kaikin keinoin, jotta asiakasmäärät kasvavat ja HSL:lle muodostuu paine lisätä vuoroja, mikä tässä tapauksessa olisi varmasti suotuisaa liikennöitsijälle.
 
Nobinan uusissa Suburban-teleissä on korkeaselkänojaiset, pehmustetummat istuimet. Arvelinkin, että metroa vastaan kilpailevien bussien matkustusmukavuuteen kannattaa panostaa kaikin keinoin, jotta asiakasmäärät kasvavat ja HSL:lle muodostuu paine lisätä vuoroja, mikä tässä tapauksessa olisi varmasti suotuisaa liikennöitsijälle.

Samanlaiset kuin nf 923-927 ja 1062-1064?
 
Ei, vaan samanlaiset, kuin Reissu Ruodin Suburbanissa.

Penkkimalli on Lahden 42. Ilman kallistusta. Turvavyön paikat ovat, muttei asennettu. Ruodinkin 36 autosta on poistettu vyöt.

19.01.2018.

1105 / 218

---------- Viestit yhdistetty klo 20:24 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:50 ----------

Jatkoa 19.01.2018.

Helb 1701 / 551
 
Nobinan uusissa Suburban-teleissä on korkeaselkänojaiset, pehmustetummat istuimet. Arvelinkin, että metroa vastaan kilpailevien bussien matkustusmukavuuteen kannattaa panostaa kaikin keinoin, jotta asiakasmäärät kasvavat ja HSL:lle muodostuu paine lisätä vuoroja, mikä tässä tapauksessa olisi varmasti suotuisaa liikennöitsijälle.

Onko samanlaiset penkit myös autoissa 1088-1090?
 
Nobinan uusissa Suburban-teleissä on korkeaselkänojaiset, pehmustetummat istuimet. Arvelinkin, että metroa vastaan kilpailevien bussien matkustusmukavuuteen kannattaa panostaa kaikin keinoin, jotta asiakasmäärät kasvavat ja HSL:lle muodostuu paine lisätä vuoroja, mikä tässä tapauksessa olisi varmasti suotuisaa liikennöitsijälle.
Varmaankin noin. Itse näkisin lisäksi, että Nobina teettää autonsa sellaisiksi, että ne kelpaavat paremmin kilpailutappion sattuessa myös muissa Pohjoismaissa. Ruotsissa ja varsinkin Tanskassahan kaupunkibussien penkit ovat korkealaatuisia.
 
Korjaavatkohan vielä vai poistetaanko suoraan niinkuin PL 269?

PL 269 on nykyään PL 688 CLV-774 rekisteröitiin uudestaan kun korjaus kesti niin kauan.

---------- Viestit yhdistetty klo 19:11 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:10 ----------

Eikös PL 269 ole korjattavana VDL:llä?

On korjattu jo ja on ajossa numerolla PL 688 rek CLV-774
 
Takaisin
Ylös