Kalustopoistoja 2019

Ei toistaiseksi. Oma veikkaus Jyväskylään tai Koskilinjoille Ouluun.

Jep. Jyväskylää puoltaisi tarve korvata yli-ikäiseksi menevät Volvot. Oulussakin varmasti vanhoihin sopimuksiin tulee pikkuhiljaa tarve uudemmille autoille, mutta siellä joudutaan hankkimaan myös euro 6 autoja joiden tieltä voitaneen siirtää autoja joillekin vanhemmille soppareille. Kuopiossa noita ei taideta enää voida käyttää tulevaisuudessa. Lahden tilanne itselleni on täysin mysteeri.
 
Jep. Jyväskylää puoltaisi tarve korvata yli-ikäiseksi menevät Volvot. Oulussakin varmasti vanhoihin sopimuksiin tulee pikkuhiljaa tarve uudemmille autoille, mutta siellä joudutaan hankkimaan myös euro 6 autoja joiden tieltä voitaneen siirtää autoja joillekin vanhemmille soppareille. Kuopiossa noita ei taideta enää voida käyttää tulevaisuudessa. Lahden tilanne itselleni on täysin mysteeri.

Onks Helbin autotarve nyt vähentynyt, jos aikoo siirrellä useita busseja muualle HSL-alueelta? noi 1203-1205 ovat olleet h40-h42:n vakkareita, eikö niitä enää tarvita siellä?

---------- Viestit yhdistetty klo 18:55 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:42 ----------

Jep. Jyväskylää puoltaisi tarve korvata yli-ikäiseksi menevät Volvot.

Ovatko ne kaikki poistettavat, yli-ikäiset autot vanhoja Volvo 8700LE:itä, vai onko joukossa myös muita autoja?
 
Onks Helbin autotarve nyt vähentynyt, jos aikoo siirrellä useita busseja muualle HSL-alueelta? noi 1203-1205 ovat olleet h40-h42:n vakkareita, eikö niitä enää tarvita siellä?
HelBille tuli nyt vuodenvaihteessa paljon uutta kalustoa mm. 14:lle ja 18:lle. Vanhempia autoja voi siirtää uusien tieltä muihin sopimuksiin. Autotarve ei siis ole vähentynyt.
 
Ovatko ne kaikki poistettavat, yli-ikäiset autot vanhoja Volvo 8700LE:itä, vai onko joukossa myös muita autoja?

Kymmenen kappaletta turkulaislähtöisiä 8700LE autoja ikääntyy kesään mennessä. Tämän lisäksi vuoden loppuun mennessä vanhenee yksi Norjalaistaustainen 8700LE sekä kuusi Scalaa joista viisi toki palvelee Jämsässä ja jossa sopimuksen jatko tai optio ei tietenkään ole varmaa.
 
Ajelihan Pohjola 99-mallisilla Lahti 402:lla vielä syksyllä 2016. Mitä suotta poistaa toimivia vara-autoja, ei ne HSL:n ikäsanktiot niin pahoja ole kunhan ajaa vaan pari kierrosta ruuhkassa silloin tällöin.

Ne Pohjolan 99-malliset olivat ilmeisesti HSL:n luvalla ajossa vuoden 2018 alkuun asti Länsimetron korvausliikenteessä.
 
Ne Pohjolan 99-malliset olivat ilmeisesti HSL:n luvalla ajossa vuoden 2018 alkuun asti Länsimetron korvausliikenteessä.
Eiköhän nämä 820-822 ole myös HSL:n luvalla ajossa, koska vanhoihin Pohjolan liikenteen sopimuksiin lisättiin vuoroja elokuussa. Eikai HSL voi olettaa, että PL hankkisi uusia autoja vanhoihin sopimuksiin vuorojen lisäämisen vuoksi?
 
Takaisin
Ylös