Kalustopoistoja 2019

Kertoo aika paljon Vdlien laadusta kun moni -12-mallinen jo niin huonossa kunnossa


Jos nuo Nobinan vm -12 VDL:t tosiaan on olleet niin huonoja, niin onko tekniikassa tapahtunut tämän jälkeen jotain merkittävää kehitystä? Nobina ja PL ovat niitä kuitenkin viime vuosina hankkineet melko paljon.
 
Jos nuo Nobinan vm -12 VDL:t tosiaan on olleet niin huonoja, niin onko tekniikassa tapahtunut tämän jälkeen jotain merkittävää kehitystä? Nobina ja PL ovat niitä kuitenkin viime vuosina hankkineet melko paljon.

Taitaa vaan olla niin, että merkistä riippumatta Nobinan vanhempi kalusto on selvästi heikommassa hapessa kuin kilpailijoilla.
 
Taitaa vaan olla niin, että merkistä riippumatta Nobinan vanhempi kalusto on selvästi heikommassa hapessa kuin kilpailijoilla.
Yllättävän finaalissa ovat olleet nobinalta tampereelle tulleet 700 tuhatta ajetut autot. Entisessä firmassa 1,4 miljoonaa ajetut paremmassa kunnossa.
 
Yllättävän finaalissa ovat olleet nobinalta tampereelle tulleet 700 tuhatta ajetut autot. Entisessä firmassa 1,4 miljoonaa ajetut paremmassa kunnossa.

Eihän tuo nyt mikään uusi ilmiö ole, että Apina Finland ajaa kaluston loppuun sopimuskauden aikana. Jokeri-telivolvot tulivat liikenteeseen 2006 ja niiden poistuessa 2013 moni oli suoraan romikselle kypsä.
 
Jos nuo Nobinan vm -12 VDL:t tosiaan on olleet niin huonoja, niin onko tekniikassa tapahtunut tämän jälkeen jotain merkittävää kehitystä? Nobina ja PL ovat niitä kuitenkin viime vuosina hankkineet melko paljon.

Ei ainakaan Tampereelle 2014 hankitut VDL:t ole mitenkään häikäisseet laadullaan. Autoista löytyy sellaisia vikoja joita ei muutaman vuoden vanhoissa autoissa luulisi olevan.
 
En ihmettele. Kyllä kunnoltaan moni noista 822-877 Vetelistä on tiensä lopussa.

822,823,824 (=e65,165 sopimus) olivat vasta vähän ajettuja kun niiden ensimmäinen sopimus loppui, vrt 839, 862,875, Vihdintiellä olleet ovat kilometreillä mitattuna edellä muutamia ruuhkassa vain olleita.
Perus leppävaara pyörityksessä ei myöskään tule niin paljon kuin esim 345:lla per kierros.
 
PL #158 on poistunut jo aiemmin, #74 korvasi hänet. PL #63 ajoi tänään viimeisen matkansa, ja maanantaina hänet korvaa #73.
 
PL #158 on poistunut jo aiemmin, #74 korvasi hänet. PL #63 ajoi tänään viimeisen matkansa, ja maanantaina hänet korvaa #73.

Ja jos livedataan voi luottaa, niin kaiketi myös Sipoon suunnaan 03-malliset 23, 24, 29 ja 34 ovat poistuneet ja niiden tilalle on tullut autot 8, 52, 80 ja 86.

Tällöin Pohjolalla olisi HSL-liikenteessä 03-mallisia jäljellä enää 62, poistuneekohan sekin piakkoin?
 
Ja jos livedataan voi luottaa, niin kaiketi myös Sipoon suunnaan 03-malliset 23, 24, 29 ja 34 ovat poistuneet ja niiden tilalle on tullut autot 8, 52, 80 ja 86.

Tällöin Pohjolalla olisi HSL-liikenteessä 03-mallisia jäljellä enää 62, poistuneekohan sekin piakkoin?

Pitää paikkansa, 62 poistunee koulujen kesäloman alkaessa. Myös PL 874 ja 887 poistettu liikenteestä, suurella todennäköisyydellä myös 822.
 
Pohjolan Liikenteen 8900LE-teli 294 on poistettu alkuvuonna Itäväylällä tapahtuneen kolarin johdosta.
 
Viimeksi muokattu:
Nobinalla myynnissä 2006-vuoden Scalat, 478-480.
https://autoline.info/-/sale/city-buses/SCANIA-K270UB-Lahti-Scala-FI0478-FI0480--19051417152493271100

480 poistettiin liikenteestä 14.5. 478 ja 479 ovat vielä liikenteessä, mutta kuka tietää kuinka kauan ne ehtivät pyöriä liikenteessä ennen kuin tuomiopäivä koittaa.

Nobinalla myynnissä myös Vest Center-korilliset Scaniat.
https://autoline.info/-/sale/interurban-buses/SCANIA-K310UB-Vest-Center-FI0001-FI0016--19051417144874210300

Ja vielä myynnissä jonkin aikaan seissyt kaksiakselinen 8700LE.
https://autoline.info/-/sale/city-buses/VOLVO-8700LE-B7RLE-EU5EEV-Klima--19032217405812869800
 
Takaisin
Ylös