Esitänpäs tähän huvikseni "oman versioni" tulevista muutoksista noita lähtökohtia käyttäen. Mitenhän realistinen tällainen reititys olisi?
Linjat:
85N: Rautatientori - Kulosaari - Yliskylä - Jollas
86N: Rautatientori - Herttoniemenranta - Santahamina
90N: Rautatientori - Itäkeskus - Kallvikintie - Porslahdentie - Itäkeskus - Rautatientori
92N: Rautatientori - Länsi-Herttoniemi - Myllypuro - Kivikko - Kontula - Kurkimäki - Myllypuro - Länsi-Herttoniemi - Rautatientori
94N: Rautatientori - Itäkeskus - Porttitie - Kontulankaari - Kotikonnuntie - Porttitie - Itäkeskus - Rautatientori
95N: Rautatientori - Itäkeskus - Vartioharju - Mellunmäki - Rajakylä (Vantaa)
97N: Rautatientori - Kauppakartanonkatu - Puotila - Vartioharju - Mellunmäki - Vesala
98N: Rautatientori - Tammisalo - Roihuvuori - Marjaniemi - Meri-Rastila - Aurinkolahti
Karttoja.
Eli siis keskeisimpinä eroina nykyiseen systeemiin linjojen 90N ja 92N yhdistäminen sekä Herttoniemenrannan ja Aurinkolahden tuominen yöliikenteen piiriin. Pienempimuotoisina muutoksina 92N:n ja 94N:n reititys Kontulan seudulla, 97N sinne missä 97(V) kulkee ja 95N sinne missä 95 kulkee, 90N Kauppakartanonkadulta Itäkeskuksen viereen, Vantaan lenkki 97N:ltä 95N:lle, 85N Kulosaaren kautta ja 93N:n linjanumero 98N:ksi.