Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue) 2019 - 2022

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue)

Miten onnistui Soittajantien rautatiesillan alittaminen? suurin sallittu ajoneuvon korkeus on 3,5m ja Sähkö VDL:n korkeus on 3,7m.
Teoriapuolta käsittelen, ja arvelen että aika tiukkaa on ollut. Suurin sallittu korkeushan on eri asia kuin kulkuaukon korkeus, jonkin verran pelivaraa jää. Mutta ilman muuta on syytä jättää ajamatta yli 3,5 m korkeilla ajoneuvoilla tuollaisesta paikasta, ja varmaan siksi bussi on vaihdettu toiseen. Eikä linjan 56 kummassakaan päässä ole laturiakaan, joskin PL:n sähkö-VDL:n akkuvarustus riittää varmaan jo lähelle kokopäivävuoron tarpeita, ainakin näillä säillä.
 
Vs: Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue)

Katselin tutkasta Helbin kaluston historiatietoja ja huomasin että muutama auto ei ole ollut liikenteessä vähään aikaan.
725(16.9) 726(21.9) 1107(3.9) 1408(22.9) ja 1930(24.8)
Onkohan näissä jotain isompaa vikaa vai eikö tutkan tiedot näiden osalta pidä paikkaansa?
 
Vs: Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue)

Katselin tutkasta Helbin kaluston historiatietoja ja huomasin että muutama auto ei ole ollut liikenteessä vähään aikaan.
725(16.9) 726(21.9) 1107(3.9) 1408(22.9) ja 1930(24.8)
Onkohan näissä jotain isompaa vikaa vai eikö tutkan tiedot näiden osalta pidä paikkaansa?

Voi olla että sijaintilaitteissa on häikkää?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue)

Ja HelB sai kesällä sen verran vahvistusta maakunnista palanneesta kalustosta, että nyt näyttää olevan ylimääräistä kalustoa ja vanhimmilla vara-autoilla (mm. 725 ja 726) on sen takia käyttöä kovin vähän.
 
Vs: Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue)

Sunnuntai 11.10

NF 721 / 92, 94, 94A
NF 732 / 80, 82
 
Vs: Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue)

13.10.

Tätä kirjoitettaessa HelB #712 näkyy menevän Bussitutkan kartalla linjalla 37. Menossa kohti Honkasuota.
 
Vs: Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue)

15.10.2020

Bussitutkan kartalla PL #230 menee linjalla 51 kohti Malminkartanoa. Ei taida olla tavallisin autoyksilö linjalla 51 tai Helsingin linjoilla muutenkaan.

---------- EDIT klo 08:16 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 08:13 ----------

Jatketaan. HelB #1615 linjalla 23 tutkan kartan mukaan, samalla ensimmäinen tutkan noteeraus koko autosta (tämä aamu).
 
Vs: Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue)

24.10

Lauantaina nobinan vanhempaa kalustoa edustaa Herttoniemen liityntälinjoilla autot 617, 732 ja 737. Itäkeskuksen linjoilla 92, 95 97/V ajelee auto 723.
 
Vs: Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue)

Kirkkonummen liikenne näkyisi hoidettavan nykyään kokonaan matalalattiabusseilla. Bussitutkassa viimeiset jäljet korkealattiabusseista Kirkkonummen linjoilla näyttää olevan PL 75 ja PL 76 heinäkuussa.
 
Vs: Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue)

Kirkkonummen liikenne näkyisi hoidettavan nykyään kokonaan matalalattiabusseilla. Bussitutkassa viimeiset jäljet korkealattiabusseista Kirkkonummen linjoilla näyttää olevan PL 75 ja PL 76 heinäkuussa.

Alkaakohan korkealattiabussien aika olla pikkuhiljaa ohi lopullisesti koko HSL-alueella? ja mitäköhän käyttöä noille Flyereille jää sen jälkeen?
 
Vs: Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue)

15.10.2020

Bussitutkan kartalla PL #230 menee linjalla 51 kohti Malminkartanoa. Ei taida olla tavallisin autoyksilö linjalla 51 tai Helsingin linjoilla muutenkaan.

.
Juu ei. Digipiirturilla ja kahdella rahastuskoneella varustettu Sipoon liikenteen auto. Varmaan ollut huollosta tulleena ja autopulan vuoksi laitettu ajoon tuonne ennen kuin pääsi takaisin Sipooseen.
 
Vs: Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue)

4.11.2020

Tutkan kartalla näkyy HelB #1612 pitkästä aikaa, linja on luonnollisesti 23. En ole aikoihin nähnyt tätä autoa liikenteessä enkä edes tutkankaan kartalla.
 
Vs: Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue)

Tänään, 13.11. näkyy datan mukaan olevan ollut kummallisuutta linjalla 133, tässä avattuna:


Klo 5:56 lähtö Henttaalle näkyy ajettuna autolla 686 (Solaris).
Klo 6:23 lähtö Friisilään näkyy ajettuna 626+686, eli tuplana, samoin 6:53 Henttaalle. Tämän jälkeen 686 on poistunut kuvioista.

Mahtaako tuo Solaris oikeasti olla ollut tuolla, ja jos on, mitähän nuo tuplasijoitukset on? Tuo ensimmäinen mainittu lähtö kun ei kuitenkaan näy olevan ollut tuplana, pelkästään 686, mikä osaltaan puoltaisi sijoituksen aitoutta.
 
Vs: Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue)

Tänään, 13.11. näkyy datan mukaan olevan ollut kummallisuutta linjalla 133, tässä avattuna:


Klo 5:56 lähtö Henttaalle näkyy ajettuna autolla 686 (Solaris).
Klo 6:23 lähtö Friisilään näkyy ajettuna 626+686, eli tuplana, samoin 6:53 Henttaalle. Tämän jälkeen 686 on poistunut kuvioista.

Mahtaako tuo Solaris oikeasti olla ollut tuolla, ja jos on, mitähän nuo tuplasijoitukset on? Tuo ensimmäinen mainittu lähtö kun ei kuitenkaan näy olevan ollut tuplana, pelkästään 686, mikä osaltaan puoltaisi sijoituksen aitoutta.

06:53 lähtö Friisilästä Henttaalle on Reittilokin mukaan päättynyt Piispanristille. Olisikohan siinä vaihdettu autoa? 06:23 lähdölle kirjauduttu vahingossa lähtöketjusta? 06:23 lähtö on kuitenkin ajettu samalla autolla koko matka. Reittilokissa näkyy 06:53 lähtö vain Friisilä - Piispanristi välin. Reittiloki kun ei enään näytä jos samalle lähdölle on ollut useampi auto kirjautunut. Ennen pystyi siitä katsomaan ja varmistumaan auton vaihdosta.
 
Vs: Havaintoja avoimesta datasta (HSL-alue)

06:53 lähtö Friisilästä Henttaalle on Reittilokin mukaan päättynyt Piispanristille. Olisikohan siinä vaihdettu autoa? 06:23 lähdölle kirjauduttu vahingossa lähtöketjusta? 06:23 lähtö on kuitenkin ajettu samalla autolla koko matka. Reittilokissa näkyy 06:53 lähtö vain Friisilä - Piispanristi välin. Reittiloki kun ei enään näytä jos samalle lähdölle on ollut useampi auto kirjautunut. Ennen pystyi siitä katsomaan ja varmistumaan auton vaihdosta.

Domainista pystyy vaihtamaan auton numeron, jolloin pääsee näkemään myös muita lähtöjä ajaneita ajoneuvoja. 626 on tosiaan jatkanut 6:53 vuoroa Piispanristiltä eteenpäin ja 6:23 lähdöllä se oi ole ajanut lainkaan.

Eli siis 686 ajoi 5:56 ja 6:23 lähdöt kokonaan ja 6:53 lähdön Piispanristin pysäkille asti, jossa tilalle vaihtui 626.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös