Paras liikennöitsijä?

Mikä on paras bussiyhtiö pääkaupunkiseudulla?

  • Connex

    Äänet: 17 14.5%
  • Concordia bus

    Äänet: 9 7.7%
  • Eteläsuomen Linjaliikenne

    Äänet: 5 4.3%
  • Helb

    Äänet: 21 17.9%
  • Tammenludin Liikenne

    Äänet: 4 3.4%
  • Lähilinjat

    Äänet: 5 4.3%
  • WestendinLinja

    Äänet: 11 9.4%
  • Pohjolan Liikenne

    Äänet: 31 26.5%
  • Åbergin Linja

    Äänet: 14 12.0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    117
  • Äänestys päättyy: .
Pitäisi kai mennä uudestaan Westendillä joskus, josko niillä olisi 315:a muitakin kuin Unkarin lahjaa maailmalle.

On siellä Westendillä 315:sta näkynyt muitakin. Scaloja, Carruksia ja Renaultiakin. Joskin, viime aikoina sitä en ole nähnyt niin paljon. Nuo WL:llän Scalat on muuten erittäin hyvässä ja siistissä kunnossa. Ainakin ne, millä olen itse päässy matkustamaan. Samoten Åbergilla.
 
Niin vähän ajattelin, että ahdasta on. Eikös westendillä ollut myös agora line standart malli myös kokeella?. Kun on ollut h69:n lähtölaiturilla ja nähnyt kun rellu on saapunut s194:n laituriin, on silmiini osunut rellun omintakeinen mittaristo/koelauta
 
Niin vähän ajattelin, että ahdasta on. Eikös westendillä ollut myös agora line standart malli myös kokeella?. Kun on ollut h69:n lähtölaiturilla ja nähnyt kun rellu on saapunut s194:n laituriin, on silmiini osunut rellun omintakeinen mittaristo/koelauta

On siinä kyllä joo aika omatakeinen se. Suorastaan jännä. Ylipäätään se koko kuljettajan tila tuntuu aika huonolta, mitä nyt sivusta katsonut. Eipä se Rellu kyllä ergonomialla herkuttele, missään. Se on vain kärry, jolla pääsee eteenpäin.
 
Toivottavasti uudet westendille tulevat irisbussin citelikset tarjoaisivat matkustajille hyvää kyytiä koko rahan edestä:smile:
 
Ylipäätään se koko kuljettajan tila tuntuu aika huonolta, mitä nyt sivusta katsonut. Eipä se Rellu kyllä ergonomialla herkuttele, missään.

Aivan totta. Mitä olen kuljettajien kanssa jutellut, niin kukaan ei tunnu saavan hyvää ajoasentoa Rellusta. Ratti on liian vaakasuorassa, mikä aiheuttaa kumartavan liikkeen eteenpäin aina, kun kääntää rattia. Penkissä ei myöskään ole kunnollista korkeussäätöä, ainoastaan kallistuksensäätö etu- ja takaosalle erikseen.

Matkustajan kannalta harmillisia ovat mielestäni etenkin etupenkkien kohdalla olevat peltikorokkeet lattiassa. Ne eivtä ole tarpeeksi leveitä reunasta katsoen, joten käytävän puolella istuvan toinen jalka on koko ajan tyhjän päällä.
 
Ilmeisesti orginal-versio on hieman väljempi, koska WL:llähän on lisännyt penkkejä niihin itse.

Agoroita sai tilata erilaisilla istuinväljyyksillä (ja WL taisi tilata tiuhimman mahdollisen penkityksen). Uusien bussien väljyysvaatimukset taisivat muuttua 2002 niin, että noin tiukasti penkitettyjä ei ole enää sen jälkeen saanut hankkia pääkaupunkiseudulle. WL:n itse lisäämät penkit eivät vaikuta istuinväljyyteen, koska WL vain vaihtoi yksittäisistuimia paripenkeiksi.

Odotan vähän epäilevästi, miten hyvin 41 istumapaikkaa saadaan tungettua takaovelliseen standardimittaiseen Citelis Lineen.
 
Odotan vähän epäilevästi, miten hyvin 41 istumapaikkaa saadaan tungettua takaovelliseen standardimittaiseen Citelis Lineen.

Niin, oikeastaan tuo Citelis (Line) kai lienee vain päivitetty versio Agorasta enkä usko että kori kovin paljon on kokenut uudistuksia, mitä nyt on vähän faceliftattu. Ehkei Mobi-Trade vielä alkuvuodesta uskaltanut tarjota Wessulle Irisbusin paremmin YTV-liikenteeseen sopivaa Crossway LE -mallia, jota saa 12-metrisen standardipituuden lisäksi 12,8-metrisenä. Ovetkin saa valittua meillä yleisimmin käytetyllä 2+2+1-järjestyksellä. 12,8-metriseen autoon pitäisi saada 2+2+1-ovilla riittävillä väljyyksillä 42 istumapaikkaa ja tuplatakaovellakin kaikilla WL:n liikennöimillä linjoilla hyväksyttävät 41 paikkaa. Tässä vielä linkki vastikään ilmestyneelle Crossway LE -mallin esittelysivulle.
 
Niin, oikeastaan tuo Citelis (Line) kai lienee vain päivitetty versio Agorasta enkä usko että kori kovin paljon on kokenut uudistuksia, mitä nyt on vähän faceliftattu.

Harmillista kyllä, että hyvänä ja laadukkaana liikennöitsijänä pidetty sortuu ostamaan huonoa kalustoa. Sinäänsä on mielenkiintoista, että tulee uusia malleja ytv-alueelle. Monipuolisuus ei yleensä ole pahasta. Toisaalta, nyt kun tiedetään, mitä odottaa ei tarvitse suuntaan eikä toiseen hämmästellä uusien Citelisien tullessa liikenteeseen..
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - toukokuu 2011

Sivullinen pysäytti savuavan bussin


Noin käy kun vuokraa/ostaa käytettyjä busseja Nobinalta!

Niin. Tai sitten ihan vain yhtiöstä riippumaton syy. Noita City L:iä on nyt vähän väliä palanut. Milloin kenelläkin. Enkä tajua mikä kaikille on Nobinaa vastaan? Omasta mielestäni Nobina paras bussiyhtiö, tokana Veolia. Kaikkein pohjimmilla HelB.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - toukokuu 2011

Niin. Tai sitten ihan vain yhtiöstä riippumaton syy. Noita City L:iä on nyt vähän väliä palanut. Milloin kenelläkin. Enkä tajua mikä kaikille on Nobinaa vastaan? Omasta mielestäni Nobina paras bussiyhtiö, tokana Veolia. Kaikkein pohjimmilla HelB.

Itsekin pidän Nobinaa parhaana yhtiönä jo pelkästään siksi miten hyvin he hoitavat Jokeri-liikenteen, ja heillä on paljon hyvää kalustoa myös muilla linjoilla.

Ei ole Nobinan vika jos bussin perä kolhiintuu esim. Itäkeskuksen tietyöalueella ajaessa. Tai matkustajat repivät penkit rikki. Ymmärtämättömät ihmiset vaan kauhistelevat Nobinan busseja, kun eivät ymmärrä asioita omaa napaansa pidemmälle.

Erityisesti kun ihmisille tuntuu nyt jokainen bussi olevan Nobinan bussi, oli se sitten linjalla h82 tai h97. Kunhan saavat päteä ja kauhistella niin päivä pelastuu, väliäkös sillä tietääkö mistä puhuu. Muutama kuukausi sitten pari ihmistä kauhisteli puolituntia Jokeri-linjalla miten huonossa kunnossa HKL:n bussit ovat. :mad:

PS: Jos tuntuu että on alhainen verenpaine niin kannattaa lukea Vartti lehden kommentteja, kun uutisen aiheena on linja-auto. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Voisi olla mielenkiintoista järjestää tälläinen uusi äänestys, kun osa noista yrityksistä on poistunut ytv-alueelta jne jne.

Oma valintani olisi kyllä Veolia, sillä niillä näyttäisi ulkopuolisen silmin olevan siisti ja hyväkuntoinen kalusto nykyään, kuljettajat pukeutuvut siisteihin ja tyylikkäisiin työasusteisiin ja Veolia roikkuu kolmesta isoimmasta vähiten lehtien palstoilla :biggrin:

Pienemmistä en mene sanomaan mitään kun on niin vähän kokemusta (PL. ÅL ym.) Ainoastaan WL:stä on kokemusta ja voin sanoa että alamäki on jyrkkää tällähetkellä.. :frown: (WL 25 rok rok)
 
Ainoastaan WL:stä on kokemusta ja voin sanoa että alamäki on jyrkkää tällähetkellä.. :frown: (WL 25 rok rok)

Tuo 25:n on omasta mielestäni yksi firman parhaita autoja. Seuraaville sijoille pääsee WL 71 ja City L:t 53-55. Ei se että autolla on ikää kunnioitettavat 18v tee siitä huonoa! Mieluummin matkustaisin korkealla Wiimalla kuin uudella Crossarilla.

Mainitsenpa tähän samaan erään tapauksen matkallani Kaivokselasta Pähkinärinteeseen. Linjalla v30 oli kuljettajana +50 nainen joka tervehti asiallisesti jokaista kyytiin noussutta matkustajaa. Myyrmannin pysäkillä kyytiin oli nousemassa nuori mies jäätelötuutin kanssa. Kuski sanoi heti ettei kyytin tulla jäätelön kanssa, mies jäi pysäkille syömään jäätelöä mutta matkan jatkuessa joku taaempana istuva nuorison edustaja alkoi kuuluvasti kritisoimaan kuskin toimintaa. Kuski vastasi tähän että kaikissa busseissa on ruoan syöminen ja juominen kielletty, vastakommentti oli että kyllä muissa busseissa on sallittu. Tähän kuski vastasi ettei hänen bussissaan! Kun päästiin Pähkinärinteen ostarin pysäkille niin kyytiin pyrki kaksi teiniä joilla avonaiset energiajuomatölkit, heille tuli sama tuomio, EI juomien kanssa bussiin! Mielestäni tämä oli ihan oikea menettelytapa. Ruoat, juomat ja aamukahvit nautitaan ennen bussiin nousua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös