Suomen vähiten piitattu pysähtymiskieltomerkki

Liittynyt
2 Kesäkuu 2012
Viestit
44
Löytyy Tikkurilan matkakeskuksen jättölaiturin esiopasteena, parasta on kun saapuvan linja-auton kuski ajaa idiootin puskuriin kiinni ja alkaa nojaamaan rattiin. Yleensä järjestyy tilaa suht nopeasti.
 
Tähän ketjuun liittyy hyvin myös Isolla Omenalla olevat pysäkit Piispanaukio sekä Matinkylä M, käytännössä molempiin suuntiin. Näillä tieosuuksilla on pysähtymiskieltomerkki, mutta pahimmillaan pysäkki on täynnä autoja, eikä sinne pääse. Torvea soittamalla saa usein keskisormea.
 
Eihän pysähtymiskieltomerkki kiellä ottamasta kyytiin tai jättämästä kyydistä matkustajaa bussipysäkillä. Toki asia erikseen on, jos siihen jäädään pidemmästi kuhnimaan.
 
Eihän pysähtymiskieltomerkki kiellä ottamasta kyytiin tai jättämästä kyydistä matkustajaa bussipysäkillä. Toki asia erikseen on, jos siihen jäädään pidemmästi kuhnimaan.

...sekä bussipysäkillehän ei saa edes pysähtyä, mikäli siitä on haittaa pysäkkiä käyttävälle bussiliikenteelle.

Lähestulkoon koskaan henkilöautot eivät vain ota/jätä kyytiin/kyydistä matkustajia, vaan odottelevat matkustajiaan, jotka esimerkiksi käyvät ärrällä tai jossain "pika-asioinnilla".

En hyväksy hetkeksikään pysähtymistä tuollaisessa paikassa linja-autopysäkille, sillä siinä todellakin menee "muutama" hassu bussi, joiden kulkua nämä henkilöautot jatkuvasti haittaavat.

Henkilöautoille on Isossa Omenassa monta isoa parkkihallia, joihin saavat pysäköidä autonsa, ja piste.

Monesti tuossa Piispanaukiolla on käynyt niin, että siihen pysäkille on pysäköitynä kuudesta kahdeksaan henkilöautoa omine turvaväleineen, jolloin pysäkille ei pääse linja-autolla lainkaan.

Mites menee noin niinkuin tieliikennelain mukaan pysäytellä linja-autoa ajoradalle, jossa on pysähtymiskieltomerkki voimassa, sekä purkaa siihen asiakkaita? Ei myöskään ole turvallista..

Toinen esimerkki on Matinkylän metroaseman pysäkki (Matinkylä M) Nuottaniemeen päin, siinä ei ole edes pysäkkitaskua, mutta silti henkilöautot valtaavat oman käden oikeudella tuon bussipysäkin käyttöönsä.

Riittää, että menisi tunniksi seisomaan ja katsomaan vaikkapa lauantaipäivällä tuota menoa, niin ymmärtäisi millaisesta ongelmasta oikeasti puhutaan.
 
Tuossa on varmaan perusongelmana se, että liikennejärjestelyt on toteutettu kehnosti. Kauppakeskuksen (pää?)ovien tuntumassa olisi tarvetta "autopysäkille", jolla autoilija voi jättää kauppakeskukseen menevän kyytiläisen taikka ottaa tämän kyytiin. Samoin viiden minuutin kioskireissua varten olisi tarvetta jollekin joustavammalle kuin kaivautumiselle sinne syvän parkkihallin uumeniin.

Bussipysäkki ei varmasti ole oikea paikka noille tarpeille, mutta jos ja kun ei muutakaan ole, niin noinhan siinä sitten käy.
 
Tuossa on varmaan perusongelmana se, että liikennejärjestelyt on toteutettu kehnosti. Kauppakeskuksen (pää?)ovien tuntumassa olisi tarvetta "autopysäkille", jolla autoilija voi jättää kauppakeskukseen menevän kyytiläisen taikka ottaa tämän kyytiin. Samoin viiden minuutin kioskireissua varten olisi tarvetta jollekin joustavammalle kuin kaivautumiselle sinne syvän parkkihallin uumeniin.

Bussipysäkki ei varmasti ole oikea paikka noille tarpeille, mutta jos ja kun ei muutakaan ole, niin noinhan siinä sitten käy.

Näinhän se juuri on, kuten sanoit osuvasti kaikissa lauseissasi, valitettavasti tuo on vaan sellainen paikka, jossa sitten pysäkkiä käyttävä joukkoliikenne kärsii.

Metroaseman sisäänkäynnin vieressä on muutamia pikapysäköintipaikkoja, mutta niitä käytetään taas väärin sitten kaikkeen muuhun.
 
Takaisin
Ylös