1.7.
NF #889/554 (VDL Citea LLE-120)
1.7
NF 479 / 717A (Scania Scala 6x2)
1.7.
NF #889/554 (VDL Citea LLE-120)
1.7.
ÅL 5 / 133
Linjakilvet edestä pimeänä, iso paperilappu etulasissa.
Maanantai 1.7.
HelB #1210 / 969X Kerava-Riihimäki (R-juna)
Ti 2.7.
TK #253 / 544
Eivätkö yli-ikäisyyssäännöt enää koske kaikkia...?
Kai HSL nyt näkee ja valvoo livedatasta ja muilla tavoin siinä missä me harrastajatkin, että mitä kalustoa linjalla ajetaan, ja että kalusto oli yli-ikäistä jo siinä vaiheessa kun sillä alettiin ajaa sekä se kirjattiin LIJ-järjestelmään. Sitten on sekin, että täytyyhän Taksikuljetuksenkin olla tietoinen että HSL:llä on valmiudet seurata ja sopimusta rikottaessa tulisi nuo mojovat sakot tai korvaukset liikennöinnistä perittäisiin takaisin. Jos Taksikuljetus tämän tietä, niin silloin siellä ymmärretään myös, että kannattaa hankkia/vuokrata ei-yli-ikäistä käytettyä kalustoa, kunnes uudet Crosswayt saapuvat, kuin ajaa koko talven käytännössä ilmaiseksi tai jopa joutua tulevien kilpailutusten ulkopuolelle väärinkäytöksestä.
Kyllä erikoislupa selittää havaittavat olosuhteet paljon paremmin, sekä tilanne jossa sopimuksen kaluston toimitus valmistajalta myöhästyy on juuri sellainen johon nuo erikoisluvat on tarkoitettu.
HSL:llä on erillinen ohjelmisto kaluston valvontaan, mutta tiettävästi se ei ole ollut yhteensopiva LIJ:stä tulevan datan kanssa ja on saatu vasta hiljattain toimimaan. Siinä siis missä livedata paransi harrastajien mahdollisuuksia seurata kalustoa, se väliaikaisesti heikensikin HSL:n työkaluja.
Taksikuljetus ei ole ehkä ollut tietoinen käytännöistä, koska hyvin pitkään HSL:n kaluston valvonta pienkalustoliikenteessä ei ollut yhtä kattavaa kuin normaalien bussien liikenteessä ja Taksikuljetus on siksi pystynyt pitkään ajamaan väärällä kalustolla ilman sanktioita.
2.7.
PL 801 (Scania L94UB Scala teli) / 61
PL 781 (Scania K280UB Scala teli) / 64
Piste kuukauden perässä – katoavaa kansanperinnettä, mutta aina yhtä tärkeä.
3.7
NF 1022/553 (Klovin Mersu)
3.7.
PL 730 (Scania K280UB Scala teli) / 552
Piste kuukauden perässä – katoavaa kansanperinnettä, mutta aina yhtä tärkeä.
3.7
322 / NF 1018
335 / NF 836
3.7.
PL #719/173Z (Volvo 8700LE)