Sivu 10 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67891011 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 136-150/157

Viestiketju: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2019

  1. #136

    Liittynyt
    02.03.2016
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1082

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2019

    27.7

    HelB #1702 / 433K (Volvo 8900LE facelift)
    Hyvät matkustajat - varokaa rakoa viestin ja allekirjoituksen välissä

  2. #137
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    926

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut anttiti Näytä viesti
    27.7. klo 14.59 Helb #1403 (Teli-omni)
    Seisoi Mannerheimintiellä Töölön tullin Shellin kohdalla bussikaistalla etelään. Kuljettajan sivuikkunan alapuolinen luukku ja takaluukku auki.
    Hetki sen jälkeen sai HelB 470:ltä puomin hinauskoukkuunsa ja lähti sen voimin varikolle.

    27.7.

    PL 658 (Volvo B8RLE 8900LE teli),
    682 (Solaris Urbino 15LE) / 58
    "Huoltoaseman baarissa istuvat miehet ovat tulleet työmailta kahville. He käskevät katsoa maantien varren bussipysäkkejä. Tosi hienoja. Niillä vain ei pysähdy yhtäkään bussia."

  3. #138

    Liittynyt
    21.08.2016
    Sijainti
    Kivenlahti
    Viestejä
    382

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SD202 Näytä viesti
    Näin se toimii käänteisesti: odotellessani Berliinissä bussipysäkillä bussia oikea bussi saapuikin ja näytin vanhasta tottumuksesta pysähtymismerkkiä. Bussi kurvasi pysäkille ja astuin sisään. Kuljettaja sitten tokaisi minulle "ich bin keinen Taxi" (=en ole mikään taksi). Kertoi toki tuon perään ettei pysähtymismerkkiä tarvitse näyttää. Mutta berliiniläisten bussinkuljettajien "ystävällisyys" on mainittu jossain matkaoppaassakin...
    Heh itsellänikin samanlainen tapahtui opiskeluaikoina pari vuotta sitten kun lähdin kuljettamaan koulun tavaroita Lyypekin joulumarkkinoille Saksaan. Päätettiin kaverin (toisen kuskin) kanssa sitte että lähetään käymään Hampurissa kun se tossa lähinurkilla on. No ympäristötarraahan ei ollut autossa joten junalla jouduttiin menemään. Sitte päätettiin kokeilla paikallista joukkoliikennettä nii johan mä vielä ruuhka-aikana sitten vahingossa näytin merkkiä siinä pysäkillä 30 ihmisen ympäröimänä, tajusin sen noin sekunnin myöhemmin että ei perhana, ei näin. Hävetti hieman mutta eipä se väärinkään ole

    Päällimäisenä jäi mieleen miten ystävällinen liikennekulttuuri Saksassa on vrt. Suomeen. Ahtaalla kadulla maxi Sprinterillä ajaessani kaikki tekivät tilaa vaikka sitä en tarvinutkaan ja peruuttaessa ahtaissa paikoissa aina satunnainen ohikulkija tuli vinkkamieheksi

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    27.7

    14: HelB 1302,1401
    24: HelB 1545,1546,1547,1810 ei ainuttakaan kaasumania tai Hybridiä linjalla
    Lähes aina lepäävät viikonloppuisin. Nyt kesäaikanakin olleet vähemmän ajossa monikin kaasu-MAN
    Viimeisin muokkaaja canis lupus; 27.07.2019 kello 20:43.

  4. #139

    Liittynyt
    28.05.2016
    Viestejä
    268

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2019

    28.7
    NF 919 / 227N

  5. #140

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    506

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2019

    28.7.

    NF 919 / 236 (Scania Omniexpress)

  6. #141

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    1102

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2019

    Olen huomannut, että Kampin pysäkillä turistit astuvat Hernesaareen menevään 14:ään keskiovista eikä kuljettajat yritäkään puuttua asiaan. Tänään havaitsin samanlaisen touhun Lasipalatsin pysäkillä koskien Seurasaareen menevää 24:ää. Olisi hyvä jos jossain olisi ohjeet miten kuljetaan.

  7. #142

    Liittynyt
    21.08.2016
    Sijainti
    Kivenlahti
    Viestejä
    382

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Olen huomannut, että Kampin pysäkillä turistit astuvat Hernesaareen menevään 14:ään keskiovista eikä kuljettajat yritäkään puuttua asiaan. Tänään havaitsin samanlaisen touhun Lasipalatsin pysäkillä koskien Seurasaareen menevää 24:ää. Olisi hyvä jos jossain olisi ohjeet miten kuljetaan.
    Totta, mutta heille kaikilla on aivan varmasti asianmukainen lippu olemassa. Harva uskaltaa riskejä ottaa ulkomailla kun ei paikallisia seuraamuksia tiedä. Tässä on kanssa kielimuuri. Jos bussiin tulee 40 hälisevää turistia koita siinä sitten neuvoa jokaista tulemaan näyttämään lippua kuljettajalle ja aikaa menee ainakin 10 minuuttia eikä voi millään muistaa yksitellen naamoja kuka tuli siinä joukossa sisään ja kuka oli jo bussissa. Myös valitettavan suuri osa turisteista puhuu vain omaa kieltä (espanjaa, saksaa jne.) ja englannin kieli todella heikolla tasolla. Avorahastus olisi keskustalinjoilla ainakin turistisesonkiaikoina runkolinjojen tapaan ainoa korjaava menetelmä

    Tai kuten aikaisemmin kirjoitin niin turisteille tulisi olla helposti tarjolla oppaita joukkoliikenteen käyttöön koska meidän systeemi poikkeaa huomattavasti siitä mitä se muualla maailmalla on
    Viimeisin muokkaaja canis lupus; 28.07.2019 kello 20:04.

  8. #143

    Liittynyt
    02.03.2016
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1082

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2019

    29.7

    HelB #810 / 551 (Volvo 8700LE)

    Vaihdettiin HelB #1122:en tilalle kun jälkimmäisen ilmajousitus petti edestä. Tuli mua vastaan Munkkiniemessä nokka lähes maassa kiinni.
    Hyvät matkustajat - varokaa rakoa viestin ja allekirjoituksen välissä

  9. #144

    Liittynyt
    15.12.2018
    Viestejä
    135

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    24: HelB 1545,1546,1547,1810 ei ainuttakaan kaasumania tai Hybridiä linjalla
    Mannit kesäseisonnassa 24:ltä, VDL:t vakiona tilalla. 17:lla Manneja pyörii kesälläkin.

    Hybridit rikki jatkuvasti.

  10. #145

    Liittynyt
    21.05.2019
    Viestejä
    183

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2019

    30.7

    PL 805 (L94UB-teli) ja 812 (8700LE-teli) /h58

  11. #146

    Liittynyt
    18.06.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    48

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2019

    Parilla runkolinjabussilla on näyttänyt olevan viime aikoina ongelmia linjanumeroiden kanssa. Ainakin 1506 (alla), 1900 ja 1308 (ei kuvaa) on näyttänyt Helbin logoa linjanumeron paikalla.

    Nimi: eBN1tlr.jpg
Katselukertoja: 472
Koko: 149,3 KB

    Mistähän tuokin mahtaa johtua, jos kerran LIJ ohjaa kilpiä?

  12. #147
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1662

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut msorri Näytä viesti
    Parilla runkolinjabussilla on näyttänyt olevan viime aikoina ongelmia linjanumeroiden kanssa. Ainakin 1506 (alla), 1900 ja 1308 (ei kuvaa) on näyttänyt Helbin logoa linjanumeron paikalla. Mistähän tuokin mahtaa johtua, jos kerran LIJ ohjaa kilpiä?
    Olisikohan noissa autoissa kytketty kilpien ohjaus LIJ:n kautta pois päältä? LIJ-kilvissähän määränpää näytetään vuorotellen suomeksi ja ruotsiksi. Ja tuskinpa LIJ:n kautta liikennöitsijän logoa näytetään.

  13. #148
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    4085

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut msorri Näytä viesti
    Parilla runkolinjabussilla on näyttänyt olevan viime aikoina ongelmia linjanumeroiden kanssa. Ainakin 1506 (alla), 1900 ja 1308 (ei kuvaa) on näyttänyt Helbin logoa linjanumeron paikalla.

    Nimi: eBN1tlr.jpg
Katselukertoja: 472
Koko: 149,3 KB

    Mistähän tuokin mahtaa johtua, jos kerran LIJ ohjaa kilpiä?
    Villi arvaukseni (perustuu osittain kokemukseeni): LIJ-laitteen kuljettajakorttilukija sijaitsee kojelaudan päällä (näen kuvasta, että sijaitsee) ja siihen paistaa usein aurinko, joka kuumentaa ko. laitetta niin, että se ei toimi. Tällöin ei pysty kirjautumaan järjestelmään ja linjakilpiäkin on ohjattava manuaalisesti.
    Joukkoliikenneharrastaja

  14. #149

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    930

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Villi arvaukseni (perustuu osittain kokemukseeni): LIJ-laitteen kuljettajakorttilukija sijaitsee kojelaudan päällä (näen kuvasta, että sijaitsee) ja siihen paistaa usein aurinko, joka kuumentaa ko. laitetta niin, että se ei toimi. Tällöin ei pysty kirjautumaan järjestelmään ja linjakilpiäkin on ohjattava manuaalisesti.
    Itsellenikin kävi pari kertaa ettei kortinlukija toiminut viime viikonlopun helteessä. Molemmilla kerroilla sain kuitenkin lukijan toimimaan viilentämällä sitä kylmällä vesipullolla.

  15. #150

    Liittynyt
    21.05.2019
    Viestejä
    183

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2019

    30.7
    TDF 491 / 633
    (Irisbus Crossway LE)

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2018
    kirjoittanut bernemi foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 111
    Viimeisin viesti: 31.07.2018, 21:39
  2. Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2017
    kirjoittanut Karosa foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 112
    Viimeisin viesti: 02.08.2017, 11:20
  3. Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2015
    kirjoittanut Karosa foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 175
    Viimeisin viesti: 01.08.2015, 07:23
  4. Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2013
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 286
    Viimeisin viesti: 01.08.2013, 07:20
  5. Havaintoja YTV-alueelta - heinäkuu 2006
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 72
    Viimeisin viesti: 01.08.2006, 17:19

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •