Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2019

20.8
PL 606 uudella runkolinjalla 67 Pakilassa.
Kumman vaikealta tuntuu runkolinja-autojen pitäminen vana runkolinjalla!
 
20.8.


NOF 1169/576 Aamulla tiksissä etuovi päätti sulkeutua itsestään kesken matkustajien ottamisen, ei auennut buuttaamallakaan. loppuporukka keskiovesta sisään. Seuraavalla pysäkillä toimi taas normaalisti.
 
Itsekin havaitsin tämen vielä iltakahdeksan jälkeen, miten tälläinen 14vuotta vanha bussi on lentokentän paraatilinjalla liikenteessä vielä tähän aikaan? Ei taida olla sopimuksen mukaista kalustoa....

Tuo on ollut nyt jo kolmena päivänä avoimen datan mukaan kierrossa, jossa linjoja 614, 615, 617, 623 ja 633. Ja yhtenä päivänä muuten sama setti, mutta ilman linjaa 614.
 
Itsekin havaitsin tämen vielä iltakahdeksan jälkeen, miten tälläinen 14vuotta vanha bussi on lentokentän paraatilinjalla liikenteessä vielä tähän aikaan? Ei taida olla sopimuksen mukaista kalustoa....
Joo aika jännä juttu, tosin tuo 411 näyttäisi olevan "ruuhka-autona". Yhden viikon on kerennyt tosiaan olla kyseisellä linjalla.
 
Itsekin havaitsin tämen vielä iltakahdeksan jälkeen, miten tälläinen 14vuotta vanha bussi on lentokentän paraatilinjalla liikenteessä vielä tähän aikaan? Ei taida olla sopimuksen mukaista kalustoa....

Tarkoittanet joulukuussa 16 vuotta täyttävä. Joulukuun jälkeen on yli-ikäinen.
 
Tuo on ollut nyt jo kolmena päivänä avoimen datan mukaan kierrossa, jossa linjoja 614, 615, 617, 623 ja 633. Ja yhtenä päivänä muuten sama setti, mutta ilman linjaa 614.
Jep. Saman lähteen mukaan eräät muutkin 2003 - 2004 -malliset L94:t ovat liikkuneet ruuhka-aikojen lisäksi myös ruuhkien välillä tai iltapäiväruuhkan jälkeen vielä jonkin aikaa, joskus jopa klo 23 jälkeenkin. Arvelisin, että nuo Scalat ja tuo Ikarus #411 ovat ajossa puhtaasti vara-autojen ominaisuudessa, ja niitä joudutaan sijoittamaan milloin millaisiinkin sarjoihin. Todennäköisesti ruuhkapainotteinen käyttö edellä.
 
Tyhjiä Yutongeja ajelee Pitäjänmäentietä edestakaisin monta kertaa päivässä. Miksiköhän?
 
NF 1088 / 164A

Tää jätti kaikki matkustajat veks Piispansillalla E3117. Oli telibussillinen matkustajia, joista osa meni perässä tulleeseen 146A:n ja osa meni metrolle.
 
Takaisin
Ylös