Näytetään tulokset 1-7/7

Viestiketju: Haagan linjastosuunnitelma

  1. #1

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    947

    oletus Haagan linjastosuunnitelma

    HSL on aloittanut Haagan linjastosuunnitelmatyön, joka kattaa Haagan lisäksi Lassilan, Kannelmäen, Maununnevan, Hakuninmaan ja Kuninkaantammen alueet. Suunnitelmassa tarkastellaan erityisesti nykyisten linjojen 40, 41, 42 ja 43 reittejä, tarjontaa ja liikennöintiaikoja. Tästä on avattu myös blogi sivusto jossa voi kommentoida muutoksista:https://hslhaaga.blogspot.com/

  2. #2

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    527

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Haagan ja Kannelmäen linjastot ovat tosiaan hyvin toimivia nykyisellään. Ne eivät ole muuttuneet paljoa ollenkaan sitten 2000-vuosikymmenen alun kun 46 lopetettiin, niin ja 47 lopetus 2012, mutta se kulkikin noiden alueiden ohi ja sen palvelu ei oikestaan eronnut 400-sarjan seutu- ja U-linjoista.

    Kapulan Haagan linjaston rattaisiin on siis nyt heittänyt uusi poikittaislinjasto, joka jätti Nuijamiestentien ilman linjaa, ja teki 41 ja 52 palvelusta hyvin päällekkäistä. Nämä kummatkin voi ratkaista yksinkertaisesti siirtämällä 41 kulkemaan Nuijamiestentien kautta kuten moni on täällä foorumillakin jo ehdottanut.

    Blogin kommenteissa on tuotu esille että linjaston nykyinen 12 minuutin vuoroväli toimii huonosti junaan vaihtaessa. Blogissa on annettu linjastosuunnitelman rajoitteeksi että sen pitäisi olla kustannusneutraali. Tämä takoittaa käytännössä että vuorovälien tihentäminen vastaamaan junan vuoroväliä tarkoittaisi joko yhden linjan lopettamista kokonaan tai useamman linjan liikennöintiaikojen supistamista tai muuttamista liityntälinjaksi.

  3. #3

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    527

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjatosuunnitelman uusi luonnos on ratkaissut tuon kustannusneutrauliuden tuomat ongelmat. 431 kulkee vastaisuudessa Kuninkaantammen kautta 10min vuorovälillä, vaikkakin vain ruuhkassa, eli Linjojen 40, 41 ja 42 tihentäminen 10min voitaisiin ratkaista lopettamalla 43 kokonaan ja ajamalla sen sijaan 56 tai 52 Kuninkaantammeen sekä 41 Nuijamiestentien kautta Kannelmäen asemalle. Ehkä jopa Kanneltien kautta, siten että toisin kuin nyt 43 ja 42 kanssa linjat kulkisivat keskustaan päin tiellä samaan suuntaan. Kysymykseksi jää riittääkö Nuijamiestentietä kulkeva 41 tarpeeksi nopeaksi yhteydeksi keskustaan Pohjois-Haagasta, jossa 43 on aikaisemmin ollut se nopea yhteys.

  4. #4

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    947

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjatosuunnitelman uusi luonnos on ratkaissut tuon kustannusneutrauliuden tuomat ongelmat. 431 kulkee vastaisuudessa Kuninkaantammen kautta 10min vuorovälillä, vaikkakin vain ruuhkassa, eli Linjojen 40, 41 ja 42 tihentäminen 10min voitaisiin ratkaista lopettamalla 43 kokonaan ja ajamalla sen sijaan 56 tai 52 Kuninkaantammeen sekä 41 Nuijamiestentien kautta Kannelmäen asemalle. Ehkä jopa Kanneltien kautta, siten että toisin kuin nyt 43 ja 42 kanssa linjat kulkisivat keskustaan päin tiellä samaan suuntaan. Kysymykseksi jää riittääkö Nuijamiestentietä kulkeva 41 tarpeeksi nopeaksi yhteydeksi keskustaan Pohjois-Haagasta, jossa 43 on aikaisemmin ollut se nopea yhteys.
    En kyllä lähtis lakkauttamaan 43:sta koska se on näistä linjoista eniten kuormittunut, varsinkin välillä Elielinaukio-Kannelmäen Asema. Mun ehdotus olis se että 43 Laittaisin päättymään Kannelmäen Asemalle (nyk. 42,56 päätepysäkki) ja linjat 40 ja 41 yhdistäisin yhdeksi linjaksi, linjatunnus 41. Linjan Päätepysäkin siirtäisin myös Kannelmäen Asemalle. 43 reitti olisi Kannelmäen Asemalta Elielinaukiolle sama kuin nykyinen. Uuden 41 reitti kulkisi Kannelmäen Asemalta Kaareen asti reittiä: Soittajantie-Kanneltie-Kantelettarentie, Kaaresta Kamppiin reitti olisi sama kuin nykyinen poikkeusreitti. Linjan 42 päätepysäkin siirtäisin Kalannintielle, 52 Päättymään Pelimannintielle ja 56 Kuninkaantammeen.

  5. #5
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3648

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Mä jatkaisin linjaa 66 Kuninkaantammeen, niin saataisiin nopea yhteys sieltä Helsingin keskustaan.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  6. #6
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    269

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Mä jatkaisin linjaa 66 Kuninkaantammeen, niin saataisiin nopea yhteys sieltä Helsingin keskustaan.
    Samaa mieltä. Lähinnä olen ihmetellyt miksei sitä ole jo sinne jatkettu. 43 on hitaan puoleinen varsinkin ruuhkassa joten sen voisi jättää vanhalle päättärille Hakuninmaalle. Muuta en tekisi Kannelmäen suunnalle.

  7. #7

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    527

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    En kyllä lähtis lakkauttamaan 43:sta koska se on näistä linjoista eniten kuormittunut, varsinkin välillä Elielinaukio-Kannelmäen Asema. Mun ehdotus olis se että 43 Laittaisin päättymään Kannelmäen Asemalle (nyk. 42,56 päätepysäkki) ja linjat 40 ja 41 yhdistäisin yhdeksi linjaksi, linjatunnus 41. Linjan Päätepysäkin siirtäisin myös Kannelmäen Asemalle. 43 reitti olisi Kannelmäen Asemalta Elielinaukiolle sama kuin nykyinen. Uuden 41 reitti kulkisi Kannelmäen Asemalta Kaareen asti reittiä: Soittajantie-Kanneltie-Kantelettarentie, Kaaresta Kamppiin reitti olisi sama kuin nykyinen poikkeusreitti. Linjan 42 päätepysäkin siirtäisin Kalannintielle, 52 Päättymään Pelimannintielle ja 56 Kuninkaantammeen.
    Joo, jos Nuijamiestentien voi jättää ilman liikennettä niin silloin voi muuttaa tuota mun aikaisempaa ehdotusta siten että 41 kulkee 43:n reittiä Kannelmäkeen. Eikä jää Maununneva ilman yhteyttä Kannelmäkeen

    Oma arvaukseni on että 66:sta ei ole jatkettu Kuninkaantammeen, koska liittymän rakentaminen Hämeenlinnanväylälle on ollut koko ajan horisontissa. Toinen vaihtoehto on, että pidennys vaatisi vuorovälin tihentämistä, mutta 66 ei ole kai ihan niin kuormitettu.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Haagan ammattikoulun pysäkit siirtyvät normaaleille paikoilleen keskiviikkona 5.12.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.11.2018, 09:20
  2. HSL: Pysäkki Haagan ammattikoulu (H1651) siirtyy torstaina 1.11.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.10.2018, 07:50
  3. HKL: Pohjois-Haagan rautatieaseman hissien uusiminen alkaa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 06.08.2018, 08:50
  4. HSL: Pysäkki 1743 Haagan terveysasema pois käytöstä 5.10. alkaen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 04.10.2016, 09:00
  5. Haagan ja Kannelmäen linjasto
    kirjoittanut simson foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 14.08.2007, 13:36

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •