Haagan ja Kannelmäen linjastot ovat tosiaan hyvin toimivia nykyisellään. Ne eivät ole muuttuneet paljoa ollenkaan sitten 2000-vuosikymmenen alun kun 46 lopetettiin, niin ja 47 lopetus 2012, mutta se kulkikin noiden alueiden ohi ja sen palvelu ei oikestaan eronnut 400-sarjan seutu- ja U-linjoista.
Kapulan Haagan linjaston rattaisiin on siis nyt heittänyt uusi poikittaislinjasto, joka jätti Nuijamiestentien ilman linjaa, ja teki 41 ja 52 palvelusta hyvin päällekkäistä. Nämä kummatkin voi ratkaista yksinkertaisesti siirtämällä 41 kulkemaan Nuijamiestentien kautta kuten moni on täällä foorumillakin jo ehdottanut.
Blogin kommenteissa on tuotu esille että linjaston nykyinen 12 minuutin vuoroväli toimii huonosti junaan vaihtaessa. Blogissa on annettu linjastosuunnitelman rajoitteeksi että sen pitäisi olla kustannusneutraali. Tämä takoittaa käytännössä että vuorovälien tihentäminen vastaamaan junan vuoroväliä tarkoittaisi joko yhden linjan lopettamista kokonaan tai useamman linjan liikennöintiaikojen supistamista tai muuttamista liityntälinjaksi.