Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/50

Viestiketju: Haagan linjastosuunnitelma

  1. #16
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    10.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    391

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Todennäköisesti linjaa 66 ei ole Kuninkaantammeen jatkettu koska yhteys junaan olisi mahdollista vasta Käpylästä. Jos ja kun 43 lakkautetaan nyt niin 431 tulisi pitää kokopäivälinjana jolloin Kuninkaantammesta olisi suora yhteys Keskustaan läpi päivän. Tätä puoltaa myös se että Kivistöstä ei kovin kummoista vuoroväliä tarvita Mannerheimintien varteen mutta se on hyvä olla kuitenkin myös ruuhkan ulkopuolella.

    Asukastilaisuuskin on myös tulossa, jotta näennäisesti matkustajia kuunnellaan.

  2. #17

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    998

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Akizz Näytä viesti
    HSL:n on helppo tehdä uudistuksia, kun jokaista muutosta vastustetaan adressein ja mielipidekirjoituksin.

    Ei sillä että kannattaisin HSL:n tekemiä suunnitelmaluonnoksia, mutta vaikeaa varmasti suunnitella kun aina jokaista pientäkin muutosta vastustetaan kovin voimin.
    Ei tarvitse ihmetellä vastustusta kun joka suunnitelmassa halutaan suorat linjat lopettaa.

  3. #18
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    10.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    391

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Nyt on tehty päivitystä niin että tuo 431 kulkisi arkena päivällä 30 min välein ja viikonloppuisin tunnin vuorovälillä.

  4. #19

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    360

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Todennäköisesti linjaa 66 ei ole Kuninkaantammeen jatkettu koska yhteys junaan olisi mahdollista vasta Käpylästä
    560 tarjoaa Kuninkaantammesta yhteydet sekä Myyrmäen asemalle, että Malmin asemalle, joten kyllä yhteydet junaan ovat jo tuolta muutenkin kunnossa. 66 tarjoaisi yhteyden itäiseen kantakaupunkiin ja keskustaan. Kyllähän matka Mäkelänkadun varrelle ja Hämeentielle onnistuu kohtuullisesti vaihdollisenakin, kun Tuusulanväylälle on tullut uusi pysäkkipari. Olen tuota vaihtoyhteyttä käyttänyt muutamia kertoja (560+Tuusulanväylän bussi) ja ihan hyvin on pelannut...

  5. #20
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3762

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    .Lassilasta ei pääsisi Töölöön enää järkevästi, Murhabunkkerille puolestaan on jo nyt liikaa tarjontaa eikä sinne sellaisia liikennemääriä edes mahdu kun nyt on suunniteltu. Lisäksi jää epäselväksi tehdäänkö 40 runkolinja vai runkolinjamainen. Ainoa järkevyys löytyy siitä että 42 jätetään suhteellisen hyvin rauhaan.
    Lassilan yhteys Töölöön ja keskustaan olisi Vihdintien pikaraitiotie, jonka päätepysäkki olisi Pohjois-Haagan asemalla.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  6. #21

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    725

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Lassilan yhteys Töölöön ja keskustaan olisi Vihdintien pikaraitiotie, jonka päätepysäkki olisi Pohjois-Haagan asemalla.
    Vihdintien pikaraitiotie on tulossa aikaisintaan 2027 ja tämän linjaston pitäisi olla käytössä 6 vuotta aikaisemmin, mikä on melkein saman verran kuin edellisestä Haagaa koskeneesta linjastosuunnitelmasta tähän hetkeen.

    Syyskuisissa pikaraitiotie-materiaaleissa rata jatkuu Kaareeen asti, eikä linjaus Pohjois-Haagasta eteenpäin ole enää katkoviivalla.

  7. #22
    JT
    JT on nyt kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2208

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Nyt on tehty päivitystä niin että tuo 431 kulkisi arkena päivällä 30 min välein ja viikonloppuisin tunnin vuorovälillä.
    Mielestäni on ihan selkeä homma, että 431 pitäisi laittaa kulkemaan Perhekunnantien kautta, kun sen sinne ihan kivuttomasti saa paikkaamaan Hakuninmaan ja Meilahden-Töölön väliltä poistuvaa suoraa yhteyttä. Eikä ole olemassa mitään sääntöä siitä kuinka paljon vantaalaisten matka-ajat saavat hidastua niin kuin blogissa kirjoitetaan. Se on muutenkin ihan yleisnormien mukaista suunnittelussa, että bussilinjojen reitit eivät ole aivan suoraviivaisia.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 22.10.2019 kello 05:35. Syy: Kielenkäyttö

  8. #23
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    10.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    391

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Lassilan yhteys Töölöön ja keskustaan olisi Vihdintien pikaraitiotie, jonka päätepysäkki olisi Pohjois-Haagan asemalla.
    Tuo pikaratikka on valmis (jos on ikinä valmis) noin 10 vuoden kuluttua eli tässä suunnitelmassa sitä ei voi oikein "myydä" yhteytenä.

  9. #24

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1021

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Nyt blogiin on tullu päivitystä, linja 41 säilyy ja päätepysäkki siirtyy Pohjois-Haagan asemalle. Ruskeasuo ja Pohjois-Haagan asema välillä reitti muuttuu: Vihdintie - Haagan liikenneympyrä - Riistavuori - Haagan urheilutie - Tunnelitie - Ilkantie - Näyttelijäntie - Kaupintie - Pohjois-Haagan asema. Ruskeasuo-Kamppi välillä reitti on sama kuin nykyinen. Lisäksi linjan 42 reitti säilyy nykyisellään.

  10. #25
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    10.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    391

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lassilan yhteys jätettiin vain koska siitä tuli niin paljon jupinaa, mutta se on nyt kompromissi. Juna vie Steissille ja bussi Kamppiin. Kuninkaantammeen ei välttämättä olisi tarvittu tuota 52:a vaan 66 jatko olisi riittänyt. Keskustaan menevät liikkunee jatkossa Myyrmäen kautta koska vaihto-olosuhteet on huonot Kannelmäessä.

  11. #26
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1512

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Kuninkaantammeen ei välttämättä olisi tarvittu tuota 52:a vaan 66 jatko olisi riittänyt. Keskustaan menevät liikkunee jatkossa Myyrmäen kautta koska vaihto-olosuhteet on huonot Kannelmäessä.
    Eli tarvetta päästä kouluun, terveysasemalle tms Kannelmäessä sijaitseviin lähipalveluihin ei ole?

  12. #27

    Liittynyt
    24.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    56

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    52 Kuninkaantammeen on juuri hyvä, koska se tarjoaa yhteydet Kannelmäen lähipalveluihin. Kouluihin, terveyskeskukseen, Kaareen. Lisäksi 52:lla on kätevä vaihtoyhteys junaan myös Huopalahden asemalla. Kuninkaantammesta kulkee siis kaksi tiheästi liikennöivää poikittaislinjaa juna-asemien äärelle. Lisäksi voi vaihtaa keskustaan meneviin busseihin, joko 42 tai sitten Hämeenlinnanväylän busseihin.

    Nyt ehdotettu 41 on passeli kompromissiratkaisu palvelemaan alueita, joissa 40 ei kulje (Riistavuori ja Lassila), ja tarjoamaan suoran yhteyden Haagasta Töölön kautta Kamppiin.

  13. #28

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    725

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Reittiopas ehdotti välillä 41:stä ja vaihtoa Huopalahden asemalla junaan ennen nykyistä poikkeusreittiä mennessä Mannerheimintieltä Vantaankosken radan varteen. Silloin kun radan varren määränpääalueen oman seutulinjan tuloon oli yli 10 minuuttia. Tuo uusi reitti tulee kai olemaan jonkin verran nopeampi riipuen kuinka ruuhkainen Vihdintie Kauppalantiestä eteenpäin on. Haagan urheilutie on kuitenkin hyvin ahdas ja bussi kulkee sitä pitkin hitaasti. Samoin Kauppalantietäkään ei kuljeta kovinkaan nopeasti. Jos Vihdintie-Eliel Saarisen tie on nopeampi junavaihdosta saattaa tulla kilpailukykyinen vaihtoehto Vantaalta Mannerheimintien pohjoispäähän ja Töölööseen mennessä.

    Jos näin käy niin 41:n 12min vuoroväli aiheuttaa lähdöille, jotka osuvat junavaihtoon sopivasti Huopalahden asemalle suuremman kuormituksen. Jos junaltatulijoiden takia tulee ahdasta yksi vaihtoehto on vuorovälin tihentäminen 10 minuuttiin. Tällöin kuitenkin joko jokainen lähtö kuormittuu junalta tulijoista ja ahtaita vuoroja ovat kaikki tai jos bussi kulkee juuri väärään aikaan junaan verrattuna, vuorovälin tihentäminen olisikin turhaa bussien pyörittämistä.

    Linjan kuormahuippu on tällä hetkellä aamuruuhkassa vasta Topeliuksenkadulle kääntymisen jälkeen, eli Mannherheimintiellä kyytiin nousee muilta linjoilta vaihtavia Topeliuksenkatu-Runeberginkatu-Kamppi akselille menijöitä.
    Toinen vaihtoehto olisi näiden matkustajien ohjaaminen jollekkin muulle linjalle tai kulkumuodolle. Esimerkiksi Topeliuksenkadun radan myötä Eiraan käännettävän 4:n jakaminen kahdeksi linjaksi joista toinen ajaisi Topeliuksenkadulta varikkoraiteita Mannerheimintiella ja siitä Pikku-Huopalahteen. Uudelle 4:lle on kai jäämässä vanhan linjan 6min vuoroväli, eli sen jakaminen kahdeksi 10min linjaksi ei ole kovinkaan suuri lisämenoerä etenkään verrattuna mahdollisiin lisäkäyttäjiin. Etuna olisi myös että 37, 41 ja 42 vuoroväliä maarittäisi enemmän niiden oman osuuden kapasiteetti tai palvelutaso.

    Kolmas vaihtoehto on perustaa vielä nopeampi linja junalta Mannerheimintielle kulkeville, joka kulkisi Huopalahden aseman tunnelista suoraan Vihdintien kautta Keskustaan 10min vuorovälillä. Tällöin 41 kyytiin ei nousisi junavaihtajia kun näiden ei tarvitsisi enää kävellä Haagan Urheilutien varteen. Vaihtoehto on myös kaikista kallein.

  14. #29

    Liittynyt
    23.10.2013
    Viestejä
    31

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Mä jatkaisin linjaa 66 Kuninkaantammeen, niin saataisiin nopea yhteys sieltä Helsingin keskustaan.
    560 myyrmäkeen ja sieltä junalla. On ruuhka-aikaan selvästi nopeampi eikä illallakaan hitaampi. Toki, jos matka on Hakaniemen seudulle olisi bussi nopeampi.

  15. #30
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1157

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Korppi Näytä viesti
    560 myyrmäkeen ja sieltä junalla. On ruuhka-aikaan selvästi nopeampi eikä illallakaan hitaampi. Toki, jos matka on Hakaniemen seudulle olisi bussi nopeampi.
    Mikään ei kai estä sellaisessa tapauksessa ajamasta 560:llä Paloheinään ja edelleen kuuskutosella?

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Haagan ammattikoulun pysäkit siirtyvät normaaleille paikoilleen keskiviikkona 5.12.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.11.2018, 10:20
  2. HSL: Pysäkki Haagan ammattikoulu (H1651) siirtyy torstaina 1.11.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.10.2018, 08:50
  3. HKL: Pohjois-Haagan rautatieaseman hissien uusiminen alkaa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 06.08.2018, 09:50
  4. HSL: Pysäkki 1743 Haagan terveysasema pois käytöstä 5.10. alkaen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 04.10.2016, 10:00
  5. Haagan ja Kannelmäen linjasto
    kirjoittanut simson foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 14.08.2007, 14:36

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •