Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/50

Viestiketju: Haagan linjastosuunnitelma

  1. #31
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Eli tarvetta päästä kouluun, terveysasemalle tms Kannelmäessä sijaitseviin lähipalveluihin ei ole?
    Myyrmäen palvelut ovat ajallisesti ja matkallisesti lähempänä. HSL:n suunnitteluperiaatteiden mukaisesti lienee sopivaa että Kannelmäkeen mentäessä kuuluu vaihtaa.

  2. #32

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    971

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    HSL:n kaikissa suunnitelmissa on saada mahdollisimman moni matkustaja vaihtamaan.

  3. #33

    Liittynyt
    02.03.2016
    Sijainti
    Espoo, Leppävaara
    Viestejä
    739

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    HSL:n kaikissa suunnitelmissa on saada mahdollisimman moni matkustaja vaihtamaan.
    Kyllä se mun kohdalla toimi. Vaihdoin nääs bussista yksityisautoiluun.
    All your base are belong to us!

  4. #34
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3971

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Myyrmäen palvelut ovat ajallisesti ja matkallisesti lähempänä. HSL:n suunnitteluperiaatteiden mukaisesti lienee sopivaa että Kannelmäkeen mentäessä kuuluu vaihtaa.
    Kaupalliset palvelut toki löytyvät lähempää Myyrmäestä, mutta Kuninkaantammen asukkaat eivät voi käyttää Vantaan puolella olevia kouluja tai terveysasemaa. Nämä ovat niitä lähipalveluja joihin matkustetaan Kannelmäkeen. Yleensä varsinkin alakoululaisille pyritään tarjoamaan mahdollisimman suora bussiyhteys kodin ja koulun välille. Tämän takia on perusteltua että Kuninkaantammesta on suora yhteys Kannelmäkeen.

  5. #35

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1007

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Todennäköisesti linjaa 66 ei ole Kuninkaantammeen jatkettu koska yhteys junaan olisi mahdollista vasta Käpylästä. Jos ja kun 43 lakkautetaan nyt niin 431 tulisi pitää kokopäivälinjana jolloin Kuninkaantammesta olisi suora yhteys Keskustaan läpi päivän. Tätä puoltaa myös se että Kivistöstä ei kovin kummoista vuoroväliä tarvita Mannerheimintien varteen mutta se on hyvä olla kuitenkin myös ruuhkan ulkopuolella.

    Asukastilaisuuskin on myös tulossa, jotta näennäisesti matkustajia kuunnellaan.
    Ehdotus linjan 66 jatkaminen Kuninkaantammeen HSL on kommentoinut blogiin tällästä: Linjan 66 jatke edellyttäisi uutta päätepysäkkiä Kuninkaantammen alueelle eikä sellaista ole tiedossa ainakaan lähivuosina. Nykyinen linjan 43 päätepysäkki siirtyy linjan 52 käyttöön, mutta tila ei riitä kahden tiheästi liikennöivän linjan tarpeisiin.

    Linjan 66 reitin jatkaminen Paloheinästä Kuninkaantammeen kasvattaisi linjan 66 liikennöintikustannuksia arviolta noin 300 000-400 000 eurolla vuodessa. Jatke pidemmälle esimerkiksi Martinlaaksoon (missä mahdollisesti olisi tilaa päätepysäkille) kasvattaisi kustannuksia vähintään puolella miljoonalla eurolla vuodessa. Linja 66 ei kuitenkaan nopeuttaisi kuninkaantammelaisten matkaa keskustaan, koska matka-ajaksi muodostuisi n. 40 - 45 minuuttia eli lähes sama kuin nykyisin linjalla 43. Junaan Myyrmäessä tai Kannelmäessä vaihtaen matka-aika keskustaan on puolen tunnin luokkaa. Paloheinäntunnelin kautta liikennöi runkolinja 560 tiheällä vuorovälillä. Busseissa on Malmin länsipuolella hyvin tilaa Kuninkaantammen nykyisille ja tuleville asukkaille. 560 tarjoaa yhteyden useille Tuusulanväylää keskustan suuntaan kulkeville linjoille Yhdyskunnantien kohdalla ja lisäksi vaihtomahdollisuus on linjalle 66 Paloheinässä ja linjalle 67 Torpparinmäen kohdalla. Linjoilta 52 ja 560 on myös vaihtomahdollisuus Hämeenlinnanväylän tiheään bussiliikenteeseen.

    Eli yhteenvetona voisi sanoa, että 66:n jatke on periaatteessa mahdollinen sitten, kun linjalle on olemassa päätepysäkki. Jatkeesta koituu kuitenkin merkittäviä lisäkustannuksia, mikä edellyttää lisärahoitusta Helsingin kaupungilta. Lisärahoitusta edellyttävät myös monien muiden kasvavien asuinalueiden joukkoliikenneyhteydet, joten eri alueiden kesken joudutaan tekemään priorisointia. Etusijalla ovat luonnollisesti ne alueet, missä matkustajia on niin paljon, ettei joukkoliikenteen kapasiteetti ole riittävä.

  6. #36

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    703

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    HSL:n hallituksen esityslistassa on linjastoluonnos pdf-muodossa, jossa on käsitelty sivulla 22 sähkökaluston soveltuvuutta luonnoksen linjoille. Sen mukaan linjoille 37, 41, 42 ja 52 soveltuisi A1-koon kalusto. Tämä eipäilyttää hieman, sillä nykyinen kalusto on suurimmaksi osaksi A2:sta ja joskus telejäkin. Etenkin tuo uusi 52 luo tiheän suorahkon yhteyden Otaniemi-Munkkiniemi-Huopalahti välille, joka varmasti kerää enemmän matkustajia kuin nykyinen 552.

  7. #37
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2977

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    HSL:n hallituksen esityslistassa on linjastoluonnos pdf-muodossa, jossa on käsitelty sivulla 22 sähkökaluston soveltuvuutta luonnoksen linjoille. Sen mukaan linjoille 37, 41, 42 ja 52 soveltuisi A1-koon kalusto. Tämä eipäilyttää hieman, sillä nykyinen kalusto on suurimmaksi osaksi A2:sta ja joskus telejäkin. Etenkin tuo uusi 52 luo tiheän suorahkon yhteyden Otaniemi-Munkkiniemi-Huopalahti välille, joka varmasti kerää enemmän matkustajia kuin nykyinen 552.
    Tätä itsekki mietin. Miten meinaavat saada matkustajat mahtumaan 31-37 paikkaiseeen kalustoon nykyisen 39-43 paikkaisen sijaan? 37 pitenee myyrmäkeen ja alkaa ajamaan uuden asuinalueen lävitse missä asukkaita se noin 2000 kun valmis, eikä edes vuoroväliä tiihennetty 10min kun 41 säilytettiin.

  8. #38
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    A1 ei tuu ilman vuorotihennystä riittämään millään. Varsinkaan ruuhkassa telikalusto ei olis mitenkään liioiteltua. Sähkökalustoa on saatavilla myös 40 paikkaisena, joten ne kaksi asiaa ei pois sulje toisiaan.

  9. #39

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    703

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    Tätä itsekki mietin. Miten meinaavat saada matkustajat mahtumaan 31-37 paikkaiseeen kalustoon nykyisen 39-43 paikkaisen sijaan? 37 pitenee myyrmäkeen ja alkaa ajamaan uuden asuinalueen lävitse missä asukkaita se noin 2000 kun valmis, eikä edes vuoroväliä tiihennetty 10min kun 41 säilytettiin.
    Honkasuon rakentuminen ei varmaan vaikuta hirveästi 37 huippukuormaan, kun linja kiertelee sen verran keskustaan päin, että honkasuolaiset tuskin käyttävät linjaa muuhun kuin junaliityntään.

  10. #40

    Liittynyt
    25.08.2019
    Viestejä
    82

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    HSL:n hallitus hyväksyi Haagan linjastosuunnitelman.
    https://hslhaaga.blogspot.com/2019/1...suunnitelma%29

  11. #41

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    971

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Kuninkaantammi kasvaa ja asukkaat pääsevät mukaan ihanaan kulkuneuvojen vaihtorumbaan kun suora yhteys Keskustaan katkaistaan.

  12. #42

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    478

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Kuninkaantammi kasvaa ja asukkaat pääsevät mukaan ihanaan kulkuneuvojen vaihtorumbaan kun suora yhteys Keskustaan katkaistaan.
    Vaihtojen lisääntyminenhän lisää matkustajamääriä ja matkustajien tyytyväisyyttä. T. HSL

  13. #43

    Liittynyt
    28.11.2005
    Viestejä
    393

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Kuninkaantammi kasvaa ja asukkaat pääsevät mukaan ihanaan kulkuneuvojen vaihtorumbaan kun suora yhteys Keskustaan katkaistaan.
    Kuninkaantammesta ei kai ole suunniteltukaan kuin 5000 asukkaan kaupunginosa? Aika harvasta sen kokoisesta kaupunginosasta on suoraa keskustayhteyttä, ellei sijaitse radan varressa... Kuninkaantammesta on kuitenkin runkolinjayhteys esim. Myyrmäkeen.

  14. #44
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3971

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Kuninkaantammi kasvaa ja asukkaat pääsevät mukaan ihanaan kulkuneuvojen vaihtorumbaan kun suora yhteys Keskustaan katkaistaan.
    Kuninkaantammen rakentaminen on kuitenkin edennyt aika hitaasti eikä asukkaita vielä kovin paljon ole. Kannattaa myös pitää mielessä että vuonna 2022 Kuninkaantammi on saamassa ihan oikean suoran keskustayhteyden kun linja 431 siirtyy kulkemaan alueen läpi. Nykyistä 43:sta ei kyllä mitenkään voi pitää "suorana" keskustayhteytenä, niin paljon se kiertelee. Yhtä nopeasti, ellei jopa nopeammin keskustaan pääsee vaihtamalla linjalta 560 junaan Myyrmäessä.

  15. #45

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    703

    oletus Vs: Haagan linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Kuninkaantammen rakentaminen on kuitenkin edennyt aika hitaasti eikä asukkaita vielä kovin paljon ole. Kannattaa myös pitää mielessä että vuonna 2022 Kuninkaantammi on saamassa ihan oikean suoran keskustayhteyden kun linja 431 siirtyy kulkemaan alueen läpi. Nykyistä 43:sta ei kyllä mitenkään voi pitää "suorana" keskustayhteytenä, niin paljon se kiertelee. Yhtä nopeasti, ellei jopa nopeammin keskustaan pääsee vaihtamalla linjalta 560 junaan Myyrmäessä.
    Mistäköhän johtuu että jotkut tosissaan inttää, että uusi alue jää ilman suoraa yhteyttä vaikka suunnitelma sananselvästi sanoo, että sillä ei sellaista ole vain väliaikaisesti liittymän puuttumisen takia? Kun lopullinen linjasto tuli blogiin, niin twitterissä oli pari ja jopa blogin kommenteissakin oli henkilöitä, jotka valittivat näin. Enkä tarkoita edes niitä, jotka vaativat 431:n kulkevan Hakuninmaan läpi liittymän valmistumiseen asti.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Haagan ammattikoulun pysäkit siirtyvät normaaleille paikoilleen keskiviikkona 5.12.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.11.2018, 09:20
  2. HSL: Pysäkki Haagan ammattikoulu (H1651) siirtyy torstaina 1.11.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.10.2018, 07:50
  3. HKL: Pohjois-Haagan rautatieaseman hissien uusiminen alkaa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 06.08.2018, 08:50
  4. HSL: Pysäkki 1743 Haagan terveysasema pois käytöstä 5.10. alkaen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 04.10.2016, 09:00
  5. Haagan ja Kannelmäen linjasto
    kirjoittanut simson foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 14.08.2007, 13:36

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •