Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/19

Viestiketju: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 49/2019

  1. #1
    KriZuu avatar
    Liittynyt
    28.02.2012
    Sijainti
    Kirkkonummi
    Viestejä
    657

    oletus HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 49/2019

    Syksy tietää uutta kilpailutusta, vaikkakin ei kovin suurta tällä kertaa.

    Kohde 260

    562 Mellunmäki - Aviapolis
    587 Mellunmäki - Leppäkorpi
    75 Rautatientori - Puistolan asema
    77 Rautatientori - Jakomäki
    79N Rautatientori - Puistolan asema

    Linjat 562 ja 587 1 vuoden sopimuksella elokuusta 2020 alkaen.
    Linjat 75, 77 ja 79N 6 vuoden sopimuksella elokuusta 2021 alkaen.

    Kohde 261

    55 Rautatientori - Koskela

    7 vuoden sopimus tammikuusta 2021 alkaen.
    Kaluston oltava A1-tyypin pikaladattavia sähköbusseja.

    - - -
    Molemmat kohteet sisältävät mahdollisuuden 3 vuoden optioon.

    Kilpailutus ratkaistaan marraskuussa 2019.

    http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQU...m&id=2019593-3
    Viimeisin muokkaaja KriZuu; 22.08.2019 kello 20:53.

  2. #2
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    423

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 49/2019

    Eli Scalojen lähtölaskenta Hämeentien linjoilla alkoi.
    HSL - "Koska mä voin."

  3. #3
    bernemi avatar
    Liittynyt
    04.08.2014
    Sijainti
    Helsinki, Oulunkylä
    Viestejä
    1089

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 49/2019

    Oma lottorivini kilpailutuksen tuloksista:
    K260: Nobina
    Nobinan sopimus 562:lla loppuu, ja se halutaan varmasti säilyttää. Hakunilan varikon sijainti on tähän sopimukseen erinomainen.
    Varmasti kiinnostaisi myös HelBiä. Mikä onkaan Varhan varikon lähivuosien tilanne? Onko siellä tilaa busseille vielä seuraavaksi 7 vuodeksi?

    K261: Pohjolan Liikenne
    Yutongeilla yllättänyt PL voisi hyvinkin tehdä tähän kohteeseen voittavan tarjouksen näillä samanlaisilla Yutongeilla. Lataustekniikka löytyy valmiiksi Ilmalasta. Myös hallisivut ovat lyhyet.

  4. #4

    Liittynyt
    27.04.2016
    Sijainti
    Inkoo
    Viestejä
    241

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 49/2019

    Minä veikkaan seuraavasti:

    K260 (Nobina tai Tammelundin Liikenne)
    K261 (Pohjolan Liikenne)

  5. #5
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6337

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 49/2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bernemi Näytä viesti
    Mikä onkaan Varhan varikon lähivuosien tilanne?
    Se puretaan ensi vuonna Raide-Jokerin varikon alta. Korvaavan varikon rakentaminen Metrovarikonkujalle on jo meneillään. Laskin nopeasti sen hankesuunnitelmasta, että sille tulisi yhteensä 49 bussipaikkaa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bernemi Näytä viesti
    Lataustekniikka löytyy valmiiksi Ilmalasta.
    Ainakin listatekstissä puhutaan pikaladattavista sähköbusseista eli todennäköisesti HSL vaatii 55:lle bussit, jotka ladataan päätepysäkkien pikalatausasemilla.

  6. #6
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7042

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 49/2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Ainakin listatekstissä puhutaan pikaladattavista sähköbusseista eli todennäköisesti HSL vaatii 55:lle bussit, jotka ladataan päätepysäkkien pikalatausasemilla.
    Eli tuollainen kerran päivässä ladattava, huomattavasti fiksumpi sähköbussi ei sitten kelpaa? Mielenkiintoista.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  7. #7

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3802

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 49/2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Eli tuollainen kerran päivässä ladattava, huomattavasti fiksumpi sähköbussi ei sitten kelpaa? Mielenkiintoista.
    Kerran vuorokaudessa ladattavalla bussilla akun koosta tulee turhan iso, akku maksaa paljon ja bussista tulee raskas. Varsinkin talveksi tarvitaan valtava akku, jos ei käytetä muita polttoaineita lämmitykseen.

    Kun vielä kaikki bussit ovat käytössä vain arkisin 6:30-9 ja 15-18:30, kalustonkin puolesta on mahdollista pitää busseja piuhan päässä muulloinkin kuin vain yöllä.
    "Vain se, joka käsittelee ajatuksiaan kevyesti, on niiden herra. Ja vain ajatustensa herra ei ole niiden orja." — Lin Yutang

  8. #8
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    341

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 49/2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Eli tuollainen kerran päivässä ladattava, huomattavasti fiksumpi sähköbussi ei sitten kelpaa? Mielenkiintoista.
    Perustunee siihen, että päätepysäkeillä on tehty merkittäviä investointeja latausjärjestelmään. Kaikkiin muihin kohteisiinhan voi halutessaan tarjota varikollaladattavaa kalustoa.

  9. #9

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    527

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 49/2019

    Varsinaisesta pöytäkirjasta ei löydy mainintaa pikaladattavuudesta sähkön yhteydessä, eli siitä vaatimuksesta on ilmeisesti luovuttu. http://hsl01.oncloudos.com/kokous/2019593-3.PDF

  10. #10
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6337

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 49/2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Varsinaisesta pöytäkirjasta ei löydy mainintaa pikaladattavuudesta sähkön yhteydessä, eli siitä vaatimuksesta on ilmeisesti luovuttu.
    On näköjään luovuttu. Tarjouspyynnössäkään vaatimusta ei ole ja erikseen jopa todetaan: "Tarjouspyynnössä esitetyt autokierrot on suunniteltu siten, että päätepysäkeillä on riittävästi aikaa ladata sähkölinja-autoja. Jos liikenteeseen tarjotaan linja-autoja, jotka eivät tarvitse käytön aikaista latausta, tullaan päätepysäkeille suunnitellut latausajat poistamaan autokierroista."

  11. #11
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7042

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 49/2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    On näköjään luovuttu. Tarjouspyynnössäkään vaatimusta ei ole ja erikseen jopa todetaan: "Tarjouspyynnössä esitetyt autokierrot on suunniteltu siten, että päätepysäkeillä on riittävästi aikaa ladata sähkölinja-autoja. Jos liikenteeseen tarjotaan linja-autoja, jotka eivät tarvitse käytön aikaista latausta, tullaan päätepysäkeille suunnitellut latausajat poistamaan autokierroista."
    Onpa hyvä nähdä, että järki voitti!

    Sääli tietysti, että ovat menneet investoimaan käsiin vanhentuvaan teknologiaan.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  12. #12
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2113

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 49/2019

    En ole nyt päässyt vilkaisemaan tarjouspyyntöasiakirjoista liikennöintirakennetta, mutta linja 55 on perinteisesti ollut melko kokopäivävuoropainotteinen reitti, joten voi olla, etteivät varikkoladattavat sähköbussit sovellu sinne kovin hyvin, jos busseja on hankala käyttää päivän aikana varikolla välillä laturissa.

  13. #13

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    810

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 49/2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    En ole nyt päässyt vilkaisemaan tarjouspyyntöasiakirjoista liikennöintirakennetta, mutta linja 55 on perinteisesti ollut melko kokopäivävuoropainotteinen reitti, joten voi olla, etteivät varikkoladattavat sähköbussit sovellu sinne kovin hyvin, jos busseja on hankala käyttää päivän aikana varikolla välillä laturissa.
    Yutongilla ajaneena sanoisin että aika pitkän vuoron voi ajaa ilman välilatausta varikolla, aika lähelle kokopäivävuoron.

  14. #14

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    816

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 49/2019

    Ihmetyttää, että 55:lle kelpaavat A1-luokan bussit, paikkatarjonta senkun pienenee.

  15. #15
    bernemi avatar
    Liittynyt
    04.08.2014
    Sijainti
    Helsinki, Oulunkylä
    Viestejä
    1089

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 49/2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Ihmetyttää, että 55:lle kelpaavat A1-luokan bussit, paikkatarjonta senkun pienenee.
    Samalla tuon linjan 55 vuoroväli ymmärtääkseni tihenee 10 minuuttiin. Eli kokonaisuudessaan matkustajia pystytään kuljettamaan ruuhkatunnissa nykyistä enemmän.

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018
    kirjoittanut KriZuu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 115
    Viimeisin viesti: 29.08.2019, 06:08
  2. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 31/2013
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 28.05.2019, 06:58
  3. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 48/2019
    kirjoittanut KriZuu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 53
    Viimeisin viesti: 20.04.2019, 20:17
  4. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 32/2013
    kirjoittanut hana foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 30
    Viimeisin viesti: 22.06.2014, 15:04
  5. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2013
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 56
    Viimeisin viesti: 16.06.2013, 06:34

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •