Linjan 55 ruuhkan vuoroväli tihenee nykyisestä n. 12 - 13 minuutista 10 minuuttiin eli linja ei jatkossa ole niin kokopäiväpainotteinen kuin se aiemmin on ollut. Yhdeksästä autosta on keskipäivällä ajossa kuusi, joten periaatteessa homma voisi toimia esimerkiksi niin, että kuljettajat käyvät vuorotellen ruokatauolla ja kukin auto on sen ajan latauksessa. Tarjouspyynnössä vaaditaan, että kalustolla (oli se sitten pika- tai varikkoladattavaa) tulee voida ajaa vähintään neljä tuntia lataamatta, joten ruuhka-ajat pitäisi pystyä hoitamaan ilman lataustarvetta. Käsittääkseni tällä hetkellä markkinoilla oleviin pikaladattaviin sähköbusseihin on saatavissa n. 3-4 kertaa tehokkaammat akut kuin muutaman vuoden vanhoissa Linkkereissä on, joten arvatenkin tuo neljän tunnin ulottuma on saavutettavissa.