Havaintoja YTV-alueelta - tammikuu 2007

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
11.01.07 n. 13.30 Espoo, Leppävaara

HelB nro 09 (Scania 402 Lahti)/e26
Kuva tulee myöhemmin illalla..
 
11.01.07 Helsinki

512(a): CBF 75 (Carrus City L) Liekö korvannut CBF 476:sta jonka joku bongasi VPK:n pihasta?
 
Viimeksi muokattu:
Espoo 11.1.07

509 / HelB 73 Ikarus E94-Kaania L94

11.01.07 n. 13.30 Espoo, Leppävaara

HelB nro 09 (Scania 402 Lahti)/e26
Kuva tulee myöhemmin illalla..

Heh, mielenkiintoiseksi menee Leppävaaran alueen kalustoruletti. Aikaisemmin tällä viikolla 26:n auto #129 oli pois liikenteestä, jota tuurasi #73. Tänään ilmeisesti #129 on saatu liikenteeseen mutta toinen linjan vakkareista #9946 oln tänään poissa, jota tuuraa tosiaan tuo 509:ltä tullut #9 ja mitä ilmeisimmin #73 korvaa 509:llä auton #9 paikkaa.;)

Vielä kun ynnää päälle, että e20:llä on tänään #322 (Scania L94 Ikarus E94F), joka on 510:n vakioauto.

WL #45 (Scania L94 Ikarus E94F) / 3
 
Helsinki 11.1

65A: HelB 271 (ex STA 192 Scania L94 Ikarus E94 teli) ja HelB 703 (Volvo 8700LE teli)
66A: HelB 603? (MAN Lion's City LL teli)
92: HelB 9623 (Volvo B10B Carrus City M) Verhobussi
740: HelB 9507 (Scania MaxCi)
 
Helsinki 11.1

65A: HelB 703 (Volvo 8700LE teli)
Ja #701 liikkui 66 / 66A:lla.

Pienen pyrähdyksen #703:lla matkustettuani aloin miettimään sitä, onko näissä tosiaan 12-litrainen kone... Käyntiääni oli nimittäin hyvin toisenlainen kuin kuvittelin ja muistutti etäisesti KUB-Scanioita. Mitä ilmeisemmin näissä Volvoissa on uudenmallinen kone, mikä tarkoittanee sitä että kulutustakin on saatu ainakin jonkin verran alas. Ja jos taas tämä seikka pitää paikkansa, niin voiko enää täydellisempää kaupunkibussia olla olemassa...? :)
 
Espoo to 11.1.2007

CBF 118 (Volvo B10BLE / Carrus City L) '95 / e24T

Olipas kuumaa kyytiä, lämmitys oli täydellä teholla. :redface:
 
Helsinki 11.1

s615(T) Veolia 376 (Carrus City L teli,oranssi keltainen)
h77 Helb 116 (Ikarus)
740 Helb 9708 (Carrus City L teli)
 
Pienen pyrähdyksen #703:lla matkustettuani aloin miettimään sitä, onko näissä tosiaan 12-litrainen kone... Käyntiääni oli nimittäin hyvin toisenlainen kuin kuvittelin ja muistutti etäisesti KUB-Scanioita.
Minä matkustin eilen 701:llä ja mielestäni siinä moottorin käyntiääni oli ihan samanlainen kuin Concordian Jokeri-Volvoissa.

Joka tapauksessa AdBlueta käyttävissä Volvoissa on ihan eri moottorit kuin Euro3-päästöisissä. Polttoaineenkulutus on merkittävästi vanhoja moottoreita pienempi, uudet B7RLE:t (joissa 7-litrainen kone ei ole enää edes Volvon valmistama, vaan moottori on ostettu Deutzilta) syövät tiettävästi jopa vähemmän kuin Scanian L94 tai K230.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös