26.01.07 Espoo, Leppävaara/Laaksolahti
Concordia nro 178 (Volvo Ikarus)/e25 ja e29
Concordia nro 347 (Scania Ikarus)/e23
Concordia nro 126 (Scania Carrus)/e29
HelB nro 261 (Scania "hkl" Ikarus)/s248
Helsinki 26.1
97/V: HelB 9404 (Scania N113CLL Carrus City L) Kokopäivävuorossa
520: Uusi Veolia 219 (Scania K270 Lahti Scala teli) Blue1 teipit
26.01.07 Espoo, Leppävaara/Laaksolahti
Concordia nro 178 (Volvo Ikarus)/e25 ja e29
Concordia nro 347 (Scania Ikarus)/e23
Concordia nro 126 (Scania Carrus)/e29
HelB nro 261 (Scania "hkl" Ikarus)/s248
Helsinki 27.1
s248 Helb 316 Ikarus teli,(Ex Sta)
h41 Helb 34 Carrus City L
Helsinki 27.1
8X: HelB 9639 ja 9640 (ex STA 134 ja 135 Volvo B10M Carrus City)
615T: Uusi Veolia 218 (Scania K270 Lahti Scala teli) Blue1 teipit
28.1.07 Espoo
510B / HelB #308, Scala
Hoituri henkeen ja vereen.
Ma 29.1. Espoo
HELB #9872 (Volvo B10BLE Ikarus E94) / 26 -linjan 510 vakioauto
HELB #1 (Scania L94 6x2 Carrus City L) / 510
HELB #9935 (Scania L94 6x2 Ikarus E94) / 248 -42:n vakioauto
Jokin Veolian uusi 2-akselinen Scala oli linjalla 514.
Vantaa ma 29.1.2007
61 / Veolia #218
519 / Veolia #220
615T,TK / Veolia #219
Koko uusien lentokenttäbussien sarja osui yhtä aikaa Lentoasema-alueelle klo 16 tienoilla. Itse matkustin autolla #220. Paikkaluvuksi laskin 51. Muista lentokenttä-Scaloista tutulla paikalla on näissäkin autoissa hyllyt matkalaukuille. Hyllyt ovat kuitenkin hiemat pienemmät kuin pari vuotta vanhoissa Ikaruksissa, joten istumapaikkoja on saatu enemmän.
29.01.07 Espoo
Concordia nro 040 (Scania Carrus City M)/e22
Concordia nro 110 (Scania Carrus City M)/e27
Concordia nro 336 (Volvo Carrus City M)/e22
Concordia nro 148 (Volvo Carrus City L)/e24T
Concordia nro 329 (Volvo Carrus City L)/e23
WL nro 43 (Scania Ikarus)/e5
Helsinki 29.1
s742 Helb 9606
s730 Helb 9323 Multitabs mainokset
s611 Helb 9858
h75 Helb 42
h65A Helb 601
s615(tk) Veolia 308.
Ja vielä vähän lisää: n 15.00 Helb 212 hajosi Hakaniemessä Sokosta vastapäätä.Liikenne ohjattiin yhtä kaistaa pitkin mikä teki Rautatientori-Hakaniemi välin jopa 15 minuuttia pitkäksi.
Tuossa Helb 601:ssä (@ h65A) oli/on mielenkiintoinen ääkkösongelma: ä:t näkyvät d:nä ja ö:t v:nä... Eli esim. "Väinölänkatu" on "Vdinvldnkatu"Ei näin pojat!!
Helb 602:ssa on ilmeisesti sama ongelma?
"An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur" - Axel Oxenstierna
"Saksan sodanjohdolla on eräs kultainen perinne. Se ei toivo, se laskee." - Majuri Sarastie
Eipä ollut tuo 212 kovin hyvässä hapessa ennen hajoamistakaan. Matkustin sillä ennen sen hyytymistä Rautatientorilta Lauttasaareen ja ovet reistaili jatkuvasti ja muutenkin bussi nyki vähän kuljettajasta riippumattomalta tavalla. Tullessani Lauttasaaresta takaisin keskustan kautta Hakaniemeen se oli jo tosiaan hyytynyt siihen Sokoksen viereen. Ja kuten sanoit, Rautatientori-Hakaniemi oli todellista matelua.
Kerava 26.01.07
s738X Veolia #34 (numero epävarma) syttyi palamaan hirveässä lumituiskussa Keravan Ahjossa. Ohessa suttuinen kännykuva, linssi täyttyi lumesta. Myöhemmin tilalla on ilmeisesti ollut joku Veolian laatikko-Wiima 92-vuodelta.
Helsinki 30.1
70V: HelB 9322 (ex STA 123 Volvo B10M Carrus City) Kokopäivävuorossa
734: HelB 9323 (ex STA 124 Volvo B10M Carrus City)
738: Veolia 291 (Volvo B10M Wiima K202)