Toive: Kabuseja HelB:lle

Ivecomies

Suljettu tunnus
Liittynyt
27 Huhtikuu 2016
Viestit
877
Jää muuten nähtäväksi aikooko HelB jossain vaiheessa tuoda Kabusseja HSL-alueelle jos niitä esim. vapautuu sopimuksista muissa Koiviston Auton kaupungeissa. Ne sopis oikein hyvin keskustalinjoille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Koiviston Auto –konserni on ostamassa Helsingin Bussiliikenne Oy:n koko linja-autoliikenteen

Jää muuten nähtäväksi aikooko HelB jossain vaiheessa tuoda Kabusseja HSL-alueelle jos niitä esim. vapautuu sopimuksista muissa Koiviston Auton kaupungeissa. Ne sopis oikein hyvin keskustalinjoille.

On Kabuseilla jo sen verran ikää, että ei varmaan HSL-alueella nähdä?
 
Vs: Koiviston Auto –konserni on ostamassa Helsingin Bussiliikenne Oy:n koko linja-autoliikenteen

Jää muuten nähtäväksi aikooko HelB jossain vaiheessa tuoda Kabusseja HSL-alueelle jos niitä esim. vapautuu sopimuksista muissa Koiviston Auton kaupungeissa. Ne sopis oikein hyvin keskustalinjoille.

1. Miksi HelB toisi Kabusseja pääkaupunkiseudulle?
2. Millä tavalla ne sopii keskustalinjoille?
 
Vs: Koiviston Auto –konserni on ostamassa Helsingin Bussiliikenne Oy:n koko linja-autoliikenteen

1. Miksi HelB toisi Kabusseja pääkaupunkiseudulle?
2. Millä tavalla ne sopii keskustalinjoille?

1. Ei ole mitään syytä tuoda kun eivät kilpailutuksissa kelpaa mihinkään. Melutaso, päätösluokitus ja istumapaikkamäärä lienee sitä tasoa.

2. Eivät sopisi millään tavalla, jo nyt mennään seisomakuormissa ruuhkissa vaikka telejä on lisätty.
 
Vs: Koiviston Auto –konserni on ostamassa Helsingin Bussiliikenne Oy:n koko linja-autoliikenteen

Jää muuten nähtäväksi aikooko HelB jossain vaiheessa tuoda Kabusseja HSL-alueelle jos niitä esim. vapautuu sopimuksista muissa Koiviston Auton kaupungeissa. Ne sopis oikein hyvin keskustalinjoille.

Mihin sopimukseen Kabuseja mielestäsi voisi laittaa ja minkä auton tilalle?
 
Vs: Koiviston Auto –konserni on ostamassa Helsingin Bussiliikenne Oy:n koko linja-autoliikenteen

Kabuseja voisikin lähiaikoina alkaa laittamaan niihin sopimuksiin mitkä solmitaan esim. j.v. bussigroupin kanssa.
 
Vs: Koiviston Auto –konserni on ostamassa Helsingin Bussiliikenne Oy:n koko linja-autoliikenteen

Mihin sopimukseen Kabuseja mielestäsi voisi laittaa ja minkä auton tilalle?

Ehkä 17 ja 24, joille A1-kalusto on riittävä. Oon vaan miettinyt viime aikoina että mitenköhän uusimmat Kabus-paikkurit sopisivat Helsingin keskustalinjoille, kun onhan ne aika ketteriä autoja ja istumapaikkamäärältään varmaan samaa luokkaa kuin esim. VDL Citea LLE-120. Onhan Koiviston Auto siirrellyt Kabusseja ja muitakin autoja kaupungista kaupunkiin, jolloin ne ovat jääneet lähtökaupungissa tarpeettomiksi. Ite kyl pidän Kabusseja ihan tervetulleina HSL-alueelle, ois jännä nähdä mitä Helbin kuljettajat niistä tykkäisi. Ite oon kuullut KA-konsernin kuljettajilta sekä hyvää että pahaa niistä. Uusimmat Kabus-paikkurit ovat vm.2011
 
Vs: Koiviston Auto –konserni on ostamassa Helsingin Bussiliikenne Oy:n koko linja-autoliikenteen

Ehkä 17 ja 24, joille A1-kalusto on riittävä. Oon vaan miettinyt viime aikoina että mitenköhän uusimmat Kabus-paikkurit sopisivat Helsingin keskustalinjoille, kun onhan ne aika ketteriä autoja ja istumapaikkamäärältään varmaan samaa luokkaa kuin esim. VDL Citea LLE-120. Onhan Koiviston Auto siirrellyt Kabusseja ja muitakin autoja kaupungista kaupunkiin, jolloin ne ovat jääneet lähtökaupungissa tarpeettomiksi. Ite kyl pidän Kabusseja ihan tervetulleina HSL-alueelle, ois jännä nähdä mitä Helbin kuljettajat niistä tykkäisi. Ite oon kuullut KA-konsernin kuljettajilta sekä hyvää että pahaa niistä. Uusimmat Kabus-paikkurit ovat vm.2011

Tämä tuskin tulee tapahtumaan. Busseilla on jo ikää ja itse en kertakaikkiaan keksi yhtäkään hyvää syytä miksi niitä tuotaisiin
 
Vs: Koiviston Auto –konserni on ostamassa Helsingin Bussiliikenne Oy:n koko linja-autoliikenteen

Eikö aikanaan kun Vantaan liikenne ja Koiviston auto ostivat yhdessä Liikenne OY:n, Liikenne Oy:n linjoilla Helsingissä käytettiin Kabus kaupunkibussejakin jonkin aikaa, ennen kuin Koiviston auto pisti pillit pussiin pääkaupunkiseudulta.
 
Vs: Koiviston Auto –konserni on ostamassa Helsingin Bussiliikenne Oy:n koko linja-autoliikenteen

Ehkä 17 ja 24, joille A1-kalusto on riittävä. Oon vaan miettinyt viime aikoina että mitenköhän uusimmat Kabus-paikkurit sopisivat Helsingin keskustalinjoille, kun onhan ne aika ketteriä autoja ja istumapaikkamäärältään varmaan samaa luokkaa kuin esim. VDL Citea LLE-120. Onhan Koiviston Auto siirrellyt Kabusseja ja muitakin autoja kaupungista kaupunkiin, jolloin ne ovat jääneet lähtökaupungissa tarpeettomiksi. Ite kyl pidän Kabusseja ihan tervetulleina HSL-alueelle, ois jännä nähdä mitä Helbin kuljettajat niistä tykkäisi. Ite oon kuullut KA-konsernin kuljettajilta sekä hyvää että pahaa niistä. Uusimmat Kabus-paikkurit ovat vm.2011

Kun KA on siirtänyt HSL-alueelta muualle Suomeen runsaasti 2008-2011-mallista kalustoa, niin miksi se toisi tilalle saman ikäisiä Kabuseja? Niille nyt ei vaan ole HSL-liikenteessä mitään käyttöä.

---------- Viestit yhdistetty klo 17:05 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:02 ----------

Eikö aikanaan kun Vantaan liikenne ja Koiviston auto ostivat yhdessä Liikenne OY:n, Liikenne Oy:n linjoilla Helsingissä käytettiin Kabus kaupunkibussejakin jonkin aikaa, ennen kuin Koiviston auto pisti pillit pussiin pääkaupunkiseudulta.

Ne kabusit taisi tulla kuitenkin silloiseen YTV-liikenteeseen uusina https://www.mystinenportaali.com/bussi/fin/kalusto/kabus/kabus1.shtml
 
Vs: Koiviston Auto –konserni on ostamassa Helsingin Bussiliikenne Oy:n koko linja-autoliikenteen

Oli Liikenne Oy:llä viisi Kabussia vuosina 96-99 ennen ku siirrettiin Kuopioon. En muista millä linjoilla ajoivat. Olivat Man-moottorilla ja tuota mallia tuollaisena ei tehty kuin nuo viisi.
 
Vs: Koiviston Auto –konserni on ostamassa Helsingin Bussiliikenne Oy:n koko linja-autoliikenteen

Oli Liikenne Oy:llä viisi Kabussia vuosina 96-99 ennen ku siirrettiin Kuopioon. En muista millä linjoilla ajoivat. Olivat Man-moottorilla ja tuota mallia tuollaisena ei tehty kuin nuo viisi.

Muistelisin, että niillä olisi ajettu etupäässä Helsingin sisäisiä linjoja 70T, 77 ja 77S. YTV-liikenteessä eli käytännössä Hakunilan suunnan seutulinjoilla noita Kabuseja ei käytetty, ja olisivatko ne silloisia YTV:n kalustovaatimuksia edes täyttäneet. HKL:n liikenne ei tuolloin vielä ollut kilpailutettua, joskin HKL:llä oli kyllä vaatimuksia ainakin käytettävän kaluston ovimäärästä ja linjakilvistä.
 
TM-6Z1 oli niiden viiden "Helsinki-Kabusin" (LOY 131 - 135) mallimerkintä. Ne olivat korkealattiaisia, vaikka tuohon aikaan uudet bussit olivat jo pääosin matalalattiaisia. Oy Liikenne Ab oli todellakin tuossa vaiheessa osa Koiviston Auto -konsernia. Noiden viiden Kabusin käyttö keskittyi Koillis-Helsingin linjoihin, esimerkkeinä 70(T), 77 ja 77S.
 
Vs: Koiviston Auto –konserni on ostamassa Helsingin Bussiliikenne Oy:n koko linja-autoliikenteen

Ehkä 17 ja 24, joille A1-kalusto on riittävä. Oon vaan miettinyt viime aikoina että mitenköhän uusimmat Kabus-paikkurit sopisivat Helsingin keskustalinjoille, kun onhan ne aika ketteriä autoja ja istumapaikkamäärältään varmaan samaa luokkaa kuin esim.

Katuri-Kabusit eivät käsittääkseni ainakaan sellaisenaan täytä HSL:n kalustovaatimuksia, mikä varmasti rajoittaa niiden käyttöä.
 
Vs: Koiviston Auto –konserni on ostamassa Helsingin Bussiliikenne Oy:n koko linja-autoliikenteen

Katuri-Kabusit eivät käsittääkseni ainakaan sellaisenaan täytä HSL:n kalustovaatimuksia, mikä varmasti rajoittaa niiden käyttöä.

Mitkä seikat muuten tosissaan estäisivät Kabussien käytön HSL-liikenteessä? Kabus käsittääkseni olisi siis A1-luokan auto. Niissä taisi olla 40 istumapaikkaa+mahdolliset klaffit. Osa Kabusseista ilmeisesti on muutettu Euro 6:ksi ja muut taitaa olla sitten Euro 4 tai 5.

Pakko kyllä myöntää, että saattaisin hihitellä itsekseni hetken jos jostain syystä Kabusseja Helsinkiin vietäisiin.
 
Takaisin
Ylös