Sivu 7 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456789 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 91-105/129

Viestiketju: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51/2020

  1. #91
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3750

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Henkilöstöä voisi tosiaan vähentää.
    Mistä aloitetaan? Esimerkkejä, kiitos.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  2. #92
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1046

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Mistä aloitetaan? Esimerkkejä, kiitos.
    "Henkilöstömenoissa on varauduttu 396 henkilön työpanokseen". Kuulostaa lukuna järjettömän suurelta, mutta eipä tuota lukua varmaan sen enempää avata että kuinka työpaikat jakautuu hsl:n sisällä mihinkin ammattiryhmään, muuten kuin että asiantuntijatyön osuus on 43%. Toisaalta henkilöstökustannukset on näemmä ollut 23,3milj. euroa vuonna 2019, joka on 3,1% toimintamenoista, joten henkilöstön vähentäminen säästösyistä olisi kuin pisara meressä.

  3. #93
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2200

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Jos nyt pitäisi etsiä lisää säästökohteita niin Vantaalla lopettaisin linjat 619 ja 737(K). Perusteluna 619:sta lopettamiselle on se, että 736 kulkee samaa reittiä reilusti yli puolet matkasta ja poistuva reittiosuus on vähäinen ja 631:n ja 641:n voisi laittaa koukkaamaan lenkki Leinikkitie-Sananjalantie-Kallioimarteentie. Vastaavasti 737(K) korvautuu hyvin muilla linjoilla eli 735:lla, 736:lla ja 739:llä.
    Ennen kuin aletaan lakkauttamaan mitään ainakin itse perkaisin koko linjaston autokiertoineen huolellisesti ja katsoisin missä voidaan tehostaa kaluston käyttöastetta. Tässä sivusta seuranneena voin todeta, että nykyisin liikennetuotannossa on ihan järkyttävä määrä liikennettä, joka seisoo todella pitkiä aikoja päätepysäkeillä linjasivujen välissä tuottamattomana. Ajoaikojen ja elpymisaikojen tarkastelu on muutenkin ihan validi pointti, jos näkemys on se, että yleisesti liikennemäärät vähenevät, mikä keskimäärin nopeuttaa bussiliikenteen ajoaikoja ja pienentää ajoaikojen hajontaa - toisinsanoen tuottaa taloudellisia säästöjä.

  4. #94

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    702

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut samulih Näytä viesti
    Miksei ajeta kesäisin shuttlea vaikka Munkan aukiolta ja nivottaisi 4een.... Eihän siihen monta pikkubussia menisi .....
    24 voisi jatkaa Munkan aukiolle muutekin. Ongelman ei pitäisi olla ainakaan Meilahdentien silta, kun sitä kautta on ajettu 24 poikkeusreittiä, eikä myöskään Munkkiniemenaukion päätepysäkin riittävyys, kun 52 lähtee sieltä samoihin aikoihin kun nämä muutkin muutokset ollaan toteuttamassa. 57:lle on kuitenkin ennemmin tai myöhemmin tulossa latauspaikka sinne, jota voivat käyttää myös 24 bussit ja samalla saadaan lisää matkustajia kun Seurasaareen pääsee kahdesta suunnasta.

    24 Kamppiin katkaisun myötä siitä ja 14 tulee vielä selvemmin linjapari. Jos 14 säilyy Länsi-Helsingin raitioteiden jälkeen, niin sille voisi jo nyt harkita uuden reitin mukaista linjanumeroa. Esimerkiksi 29, joka oli 24 apulinjan numero 80-luvun puolessavälissä ja kulki juuri 14:sta tulevaa reittiä Mechelinin- Ja Paciuksenkadun kautta.

  5. #95

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    681

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Mikähän se kesä on? Jos se on vain kaksi kuukautta eli normaali kesäaikataulukausi niin vielä kummallisemmaksi menee. Kyllä Seuriksessa turisteja riittää varhaisesta keväästä myöhäiseen syksyyn. Eivätkä kaikki sieltä ole arkenakaan poistuneet 15:een mennessä. Mukava kävellä Paciuksenkadulle tms:een.
    En tajua miksei Seurasaaren kautta voisi kierrättää jotain Paciuksenkadun busseista. Bussin 24 päätepysäkin ja Ramsaynrannan välillähän kulkee tie. Suurimman osan vuotta tuolta tulee vain vähän matkustajia, jolloin ne eivät kuormita tuota kautta ajavaa linjaa, mutta palvelu olisi kuitenkin olemassa. Tamminiemen museo on esimerkiksi auki kello 17 asti, vaikka liikenne loppuisi jo 15, ja varmaan Mäntyniemessäkin on työntekijöitä.

    24 voisi tällöin palvella pelkästään Hietaniemeä. Se kulkisi toki huomattavan tyhjänä, mutta kokonaisuutena malli olisi kuitenkin halvempi, kunhan ei tuijotettaisi liikaa 24:n nousukustannuksia, vaan mietittäisiin kokonaistaloudellisuutta.

  6. #96

    Liittynyt
    25.05.2011
    Viestejä
    365

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Halut ilmeisesti lisää yksityisautoja kantakaupunkiin.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 20:27 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:26 ----------


    Haluat siis enemmän yksityisautoliikennettä kantakaupunkiin?
    Noin kymmenen käytöstä poistetun pysäkin, joille ei ole myöskään linjastosuunnitelmissa merkitty käyttöä, voi aivan huoletta muuttaa pysäköintikäyttöön. Ei mitään ongelmaa. Ei mitään vaikutusta yksityisautoiluun, joka muutenkin on hurskastelun kohteena vain keskusta-alueella, samaan aikaan kun muualla Helsingissä poistetaan suojateitä, laajennetaan katualueita ja ollaan rakentavinaan viihtyisää loskan ja saasteiden täyteistä "kaupunkibulevardimiljöötä".

  7. #97

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1007

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    24 voisi jatkaa Munkan aukiolle muutekin. Ongelman ei pitäisi olla ainakaan Meilahdentien silta, kun sitä kautta on ajettu 24 poikkeusreittiä, eikä myöskään Munkkiniemenaukion päätepysäkin riittävyys, kun 52 lähtee sieltä samoihin aikoihin kun nämä muutkin muutokset ollaan toteuttamassa. 57:lle on kuitenkin ennemmin tai myöhemmin tulossa latauspaikka sinne, jota voivat käyttää myös 24 bussit ja samalla saadaan lisää matkustajia kun Seurasaareen pääsee kahdesta suunnasta.

    24 Kamppiin katkaisun myötä siitä ja 14 tulee vielä selvemmin linjapari. Jos 14 säilyy Länsi-Helsingin raitioteiden jälkeen, niin sille voisi jo nyt harkita uuden reitin mukaista linjanumeroa. Esimerkiksi 29, joka oli 24 apulinjan numero 80-luvun puolessavälissä ja kulki juuri 14:sta tulevaa reittiä Mechelinin- Ja Paciuksenkadun kautta.
    Järkevää olis jos linjat 14 ja 24 yhdistäis yhdeksi linjaksi joka kulkisi Hietaniemen/Seurasaaren/Munkkiniemen/Pitäjänmäen kautta Pajamäkeen. Sillon säilyisi Hietaniemeen/Seurasaareen kokopäiväliikenne.

  8. #98

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    970

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    Järkevää olis jos linjat 14 ja 24 yhdistäis yhdeksi linjaksi joka kulkisi Hietaniemen/Seurasaaren/Munkkiniemen/Pitäjänmäen kautta Pajamäkeen. Sillon säilyisi Hietaniemeen/Seurasaareen kokopäiväliikenne.
    Tällainen olisi tosi fiksu idea!

  9. #99

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    681

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    Järkevää olis jos linjat 14 ja 24 yhdistäis yhdeksi linjaksi joka kulkisi Hietaniemen/Seurasaaren/Munkkiniemen/Pitäjänmäen kautta Pajamäkeen. Sillon säilyisi Hietaniemeen/Seurasaareen kokopäiväliikenne.
    Pohdin sitä, pystyykö linjoja 14, 18 ja 39 tahdistamaan keskenään Munkkiniemessä ja Munkkivuoressa, jos 14 ajaa Hietaniemen kautta.

    Jos 14, 18 ja 39 ajaisi Mechelininkadun kautta, tahdistaminen onnistuisi edelleen, koska Seurasaaren portin kautta kulkeva reitti on nopeampi kuin Paciuksenkadun reitti. Paciuksenkadun kautta on siis ajettu, koska se on kaupunkirakenteen kannalta keskeisemmällä sijainnilla, vaikka reitti on hitaampi. Tämä kompensoisi pelkän Hietaniemen kierroksen aiheuttaman pidennyksen.

    Mechelininkadun reitti on kuitenkin lisäksi hitaampi kuin Runeberginkadun kautta ajaminen, jolloin 14 olisi hitaampi Munkkiniemeen ja Munkkivuoreen kuin 18 ja 39. Mutta ehkä tämä on ihan hyväksyttävissä oleva uhraus.

  10. #100
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1552

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    Järkevää olis jos linjat 14 ja 24 yhdistäis yhdeksi linjaksi joka kulkisi Hietaniemen/Seurasaaren/Munkkiniemen/Pitäjänmäen kautta Pajamäkeen. Sillon säilyisi Hietaniemeen/Seurasaareen kokopäiväliikenne.
    tuo ide a ei kuulosta kehityskelpoiselta. 14 ja 24 ovat niin erilaisia alueita ja käyttäjäryhmiä palvelevia että ei taida mennä edes pohdintaan. Vai oliko vitsiksi tarkoitettu. Jos oli, niin menin ansaan.

  11. #101

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    970

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51/2020

    Minulle on jäänyt hieman epäselväksi 14:lle suunniteltu reitti. Mikä se on?

  12. #102
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6665

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Pohdin sitä, pystyykö linjoja 14, 18 ja 39 tahdistamaan keskenään Munkkiniemessä ja Munkkivuoressa, jos 14 ajaa Hietaniemen kautta.
    Ei pystyisi vuorovälien puolesta kuitenkaan, koska 18:sta ja 39:stä tulee tiheään kulkevia runkolinjoja ja 14:stä harvakseltaan kulkeva täydentävä linja. Tämän keskeytetyn kilpailukierroksen aikatauluissa 18 ja 39 oli tahdistettu keskenään ja 14 kulki niistä riippumattomasti.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 11.04.2020 kello 09:05.

  13. #103
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6665

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Minulle on jäänyt hieman epäselväksi 14:lle suunniteltu reitti. Mikä se on?
    Tässä kartta kilpailukierroksen aineistosta. Kampista mennään Pohjoisen Rautatiekadun, Meklun ja Linnankoskenkadun kautta Paciuksenkadun eteläpäähän.
    Nimi: 1014.jpg
Katselukertoja: 766
Koko: 92,3 KB

  14. #104

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    629

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Ei pystyisi vuorovälien puolesta kuitenkaan, koska 18:sta ja 39:stä tulee tiheään kulkevia runkolinjoja ja 14:stä harvakseltaan kulkeva täydentävä linja. Tämän keskeytetyn kilpailukierroksen aikatauluissa 18 ja 39 oli tahdistettu keskenään ja 14 kulki niistä riippumattomasti.
    Ja hyvä näin, koska 39:n reitin varrella rakennetaan lisää ja matkustajamäärät kasvavat. (Jollei korona halvaannuta maailmaa pysyvästi.) Jos A-juna kulkisi tiheämmin, luultavasti nykyistä useampi 39:n matkustaja vaihtaisi siihen Pitäjänmäen asemalla. Silloin 39:n matkustajakapasiteettia vapautuisi Pitäjänmäen asemalta keskustaan päin.

  15. #105
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2200

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51/2020

    Karttakuvan perusteella 14 on jo niin lähellä 24:n reittiä, että eiköhän sen voi vetää Seurasaaren kautta ja lakkauttaa 24 kokonaan. 16 voidaan vetää Rautatientorilta Hietaniemeen silloin kun tarvitsee.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 50/2020
    kirjoittanut KriZuu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 129
    Viimeisin viesti: Eilen, 19:48
  2. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 43/2018
    kirjoittanut KriZuu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 37
    Viimeisin viesti: 13.05.2018, 22:07
  3. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 21/2010
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 90
    Viimeisin viesti: 19.10.2017, 19:46
  4. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 34/2014
    kirjoittanut Nak foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 38
    Viimeisin viesti: 30.05.2014, 20:19
  5. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011
    kirjoittanut Nak foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 123
    Viimeisin viesti: 08.02.2013, 13:58

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •