Kalustopoistoja 2020

Olen kuullut, että MANeilla ajetaan ensi vuoden kesäliikenteeseen asti, elleivät jo aikasemmin hajoa sen verran, ettei ole järkeä korjata.

Ensi syksynä loppuu loputkin linjat joissa MANneja käytetään joten ihan viimeistään poistuvat kesäliikenteen alussa.
 
Avoimen datan perusteella se olisi ollut jopa kokopäivävuorossa, mutta jättänyt leikin kesken. Tilalle on tullut 935 ja onpa väliin jäänyt ajamatontakin.

Totta, siitä hajosi startti Mellunmäen terminaaliin tuona päivänä. On vähän siinä ja siinä kannattaako sitä fiksailla, jos samanlaisia poistettuna on rivit täysinä.
 
Hieman offtopic, mut minkä takia noissa Helbin kahdessa hybridiVolvossa on etupyörissä Scanian pölykapselit? olen nähnyt että niissä lukee Scania. :D Ja minneköhän ne vois päätyä sen jälkeen, kun ne lopettavat palveluksensa Helbillä?
 
Hieman offtopic, mut minkä takia noissa Helbin kahdessa hybridiVolvossa on etupyörissä Scanian pölykapselit? olen nähnyt että niissä lukee Scania. :D Ja minneköhän ne vois päätyä sen jälkeen, kun ne lopettavat palveluksensa Helbillä?
Eiköhän myydää jonnekkin, esim. Puolaan. Sen verran uusia niin niitä tuskin kannattaa romuttaa, 8 vuotta vain ikää!
 
Eiköhän myydää jonnekkin, esim. Puolaan. Sen verran uusia niin niitä tuskin kannattaa romuttaa, 8 vuotta vain ikää!

Ovat ymmärtääkseni leasing autoja joten näin ollen palautunevat Volvolle. Ovat melkoisen huonossa kunnossa, paljon erilaisia vikoja ja vähän ajoa ollut kummallakin viimeisen parin vuoden aikana. Vajaat 500tkm molemmilla mittarissa.
 
HelB 932 on poistettu liikenteestä ajoneuvoliikennerekisterissä.
 
Mitäköhän Nobinan Vesteille 1,3 ja 13 sekä Scaloille 478 ja 479 kuuluu nykyään, kun heiltähän poistui 17 vähän aikaa sitten?

---------- Viestit yhdistetty klo 17:32 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:31 ----------

SL 823 vaikuttaa nykyisin Savonlinnan paikkurissa keltanokkavärityksessä. Katto tosin on hsl-sininen.

Mielenkiintoista ettei Savonlinja enää tarvitse sitä HSL-alueella vara-autona, vaan pystyy hoitamaan kaiken liikenteen pelkästään Volvo 8900LE:illä.
 
No ne on poistettu, ja eiköhän osa 6x2 Voith-Volvoista lähde.

3 ja 478 seisovat edelleen Hakunilan varikolla Lahdentien varressa. Kun tiirailin Lahdentieltä niiden takaikkunan läpi etuosaan, näyttäisi siltä että LIJ-laitteet on purettu pois, mutta ihan varmaksi en osaa sanoa. Samassa rivissä on useita BUI-kilpisiä Volvo 8700LE-telejä, joissa kaikissa näkyy LIJ-lipunmyyntipömpeli paikoillaan. Niitä telejä on tullut siihen elokuun puolivälin jälkeen lisääkin, ainakin 610. 2-akselisiakin on tullut lisää sitten viime näkemän, 657 ja 677, niissäkin molemmissa LIJ-laitteet edelleen kiinni.

Kaksi vihreää Vestiä seisoo Hakunilan varikon naftatankin luona sen verran keskellä tonttia, ettei ympäröiviltä kaduilta näy edes niiden numeroita.

Hakunilan perinteisessä romunurkkauksessa Pitkäsentien varressa varikkotontin eteläosassa on viime vuonna ajosta pois jääneitä 2012-VDL:iä (jotka seisoivat aikaisemmin siinä Lahdentien varressa), ja lisäksi 8700LE:t 660, 666, 669, 670, 673 ja 678 sekä Scalat 722 ja 729. Kaikissa 8700LE:issä ja Scaloissa mihin näki kadulta ohjaamoon oli LIJ-pömpeli vielä paikoillaan.

479 oli reilu viikko sitten Klovin varikon reunoille ajettujen autojen joukossa, seuranaan 17, 602, 641, 650, 652, 653, 654, 655, 656, 658, 659, 663, 667, 675, 676, 716, 718, 728 ja 731. Kaikissa muissa paitsi 17:ssä oli silloin LIJ-laitteet vielä paikoillaan.
 
3 ja 478 seisovat edelleen Hakunilan varikolla Lahdentien varressa. Kun tiirailin Lahdentieltä niiden takaikkunan läpi etuosaan, näyttäisi siltä että LIJ-laitteet on purettu pois, mutta ihan varmaksi en osaa sanoa.

Kaksi vihreää Vestiä seisoo Hakunilan varikon naftatankin luona sen verran keskellä tonttia, ettei ympäröiviltä kaduilta näy edes niiden numeroita.

On autoista 3 ja 478 LIJ-laitteet pois.

Kaksi Vestiä ovat 1 ja 13 ja niistäkin on LIJ-laitteet pois.
 
Takaisin
Ylös