Totta.
Sitten on myös jossain välissä ollut näitä sekoiluja, että pysäkki on teipattu ”Motonetin oranssilla” mutta runkolinja ei silti ole pysähtynyt siinä, kun ollut joku poikkeusreitti tai pysäkkien vaihdot.
Mun mielestä seudulla on ollut runkolinjakriteerin täyttäviä linjoja vain 550 YTV:n rakentamana siihen saakka kun raide-Jokerin myllerrys alkoi. Silloin sen pääsi myös ruuhka-aikana päästä päähän nopeasti matelematta jossain kohtaa autoletkassa. 560:llakin ollut hyvää yrittämistä Paloheinän tunnelin osalta, mutta siellä tyhjiä penkkejä lienee edelleen ihan eri määrä kuin isosisarellaan.
Uudemmilla oransseilla linjoilla on käytetty aikalailla täysin vanhaa infraa - ja sitten ollut nämä pakolliset pysäkkien pidennykset ja reunakiven korotukset, joihin ”satsaaminen” ei varmasti ainakaan ilahduta niitä matkustajia, joiden kävelymatkat ovat pidentyneet. Pysäkkiajat ovat muuten paikoitellen jopa pidentyneet kun yksinomaan sisään/ulosvirta tapahtuu vain keskiovesta. Aika näyttää kuinka nivelbussien osalta käyttäydytään.
Sitten on vielä tämä case Munkkivuori (Ulvilantie, Talinranta) eli sieltä elokuussa poistuu linjat 18 ja 52, ja tilalle tulee runkolinja 20, jolla on esim. lauantaisin vartin vuoroväli. Voin luetella mm. Espoosta aika syrjäisiäkin paikkoja, joista on paremmat vuorovälit ja palvelutaso raideliikenteen asemalle.