Myös Veolian romurivi Hakunilan varikolla on täydentynyt viime viikkoina. Nyt siellä näytti jököttävän seitsemisen kappaletta Säfflejä.
46 ei ainakaan ole vielä varsinaisesti poistunut, sillä näin sen tänään 106:lla...
Myös Veolian romurivi Hakunilan varikolla on täydentynyt viime viikkoina. Nyt siellä näytti jököttävän seitsemisen kappaletta Säfflejä.
Helb 209 näkyy olevan myynnissä Volvolla.
Onkos tänään muutamn Helb:n -92 Wiiman viimeinen ajopäivä? Kun euroviisutkin loppuvat ja Scalat saadaan takaisin normaaliliikenteeseen.
Kesäliikenteen alussa poistuvat todennäköisesti Keravan vara-autot 289 ja 291 (Jotain uudempaa tulossa tilalle)
Laatikko Wiima helb 9214 ja joku muu 92-laatikko 18.05.07 moottoritiellä Loviisan lähettyvillä ilmeisesti matkalla Pietariin. Autoissa oli Suomen kilvet ja helbin sarjanumero, mutta muut tekstit olivat jo poissa. Milloinkohan muut lähtevät?
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 18.05.2007 kello 23:18. Syy: siirretty toiseen viestiketjuun
Taas katoaa pala pk-seudun kunnollisista linikoista..![]()
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Jep nyt nämä viimeisetkin Helbin aidot torni-volvot ovat katoamassa. Varhasta lähti viimeviikolla 2 autoa, ilmeisesti juuri nuo 9214 ja 9209. Myöskään 9210 ei ole enää käytössä sillä siitä on jo poistettu rahastuslaitteet, vaikka onkin vielä pihalla. Ajovalmiudessa Varhassa on vielä ainakin 9202, 9204, 9206, 9208, 9212, sekä 9216, joka toimii lähinnä koulutuskäytössä. 9205 ja 9203 ovat vielä ruuduissaan, mutta Varhan taululla ei näkynyt olevan enää 9203:sta... Saa nähdä meinataanko UITP:in aikana näitä autoja vielä sijoitella joillekin linjoille.
Perjantaina 1.6 on näillä näkymin viimeinen päivä 92-sarjalla ja samoin myös 93-sarjalla.![]()
Huomenna torstaina 24.5. useita HelBin 92-mallisia torni-Volvoja ajaa n. klo 12-18 Hernesaaren ja Erottajan välillä risteilijälaivan shuttle-busseina. Minulla pitäisi olla 9204, jos se vielä jaksaa herätä töihin... Eikun kaikki kynnelle kykenevät kuvaamaan!
Tulee kyllä ikävä! Tekniikka noissa autoissa on hyvää ja toimivaa perus-tavaraa.. Ei hajoa kuten nämä uudet hienot hempulat, että tietokoneella ohjelmoidaan lasipyyhkijöitäkin.. Ja jos vikaa on, niin syy löytyy 92-mallisista autoista nopeasti ja usein helppo ja yksinkertainen korjata..
-Kimmo-
Riippuu tilaajasta. Long Special Services haluaa uudehkoja matalalattiabusseja, kun taas Tumlare Corporationille kelpaavat kaikki pyörillään pysyvät kärryt. Tumlarella homma ei aina toimi ihan parhaimmalla tavalla; tänäänkin päättivät yhtäkkiä ajattaa suurimman osan autoista Makasiiniterminaalille Erottajan sijasta! Toivottavasti kaikki pääsivät laivaan takaisin...
Viimeisin muokkaaja vko; 24.05.2007 kello 21:49. Syy: korjattu toisen yrityksen nimi