Uudet bussit, syksy 2020

Pohjolan liikenteen uusissa Yutongeissa on ilmeisesti yksi istumapaikka enemmän kuin vanhemmissa; takarivillä on viisi paikkaa.
 
Pohjolan liikenteen uusissa Yutongeissa on ilmeisesti yksi istumapaikka enemmän kuin vanhemmissa; takarivillä on viisi paikkaa.

Vuosi sitten tulleen sarjan autoihin on rekisteröity 35 istumapaikkaa + 31 seisomapaikkaa. Istumapaikkojen määrä sisältänee klaffipenkit sekä mahdollisesti kuljettajan paikankin. Käsittääkseni noissa on 31 kiinteää istumapaikkaa matkustajille. Uudemmassa sarjassa on ajoneuvorekisterin mukaan 38 istuma- ja 28 seisomapaikkaa eli olisikohan noissa sitten 34 kiinteää matkustajaistuinta eli kolme enemmän kuin vanhemmissa autoissa. Tuo määrä tulisi takapenkin viidennestä paikasta ja keskioven/lastenvaunutilan jälkeen olevista paripenkeistä (vanhemmassa sarjassa tässä kohtaa on puolentoista penkin levyiset ns. aikuinen+lapsi -istuimet, jotka kaiketi rekisteröidään yhdeksi istumapaikaksi.
 
Ei varsinaisesti uusia mutta ex PL 298, 299 ja 300 ovat Helbillä Ruhan pihassa. Tulevat erittäin suurella todennäköisyydellä 23:lle.

Menevät h51:lle kaikki kunnes h55 sopimus alkaa.

Onkos muuten tietoa mitä tapahtuu linkkereille, joiden pitäisi olla 55:lla nyt, vuodenvaihteen jälkeen?

Kun Pohjolan Linkkerit ovat menneet HelB:lle ja niiden tilalla on 51:llä 55:n tulevia Yutongeja niin luulisi, että ensi vuonna Yutongien mennessä 55:lle, Nobinan Linkkerit siirretään Pohjolalle 51:stä varten.
 
Minä olin laskevinani PL:n uudessa Yutongissa 34 kiinteää istumapaikkaa. Matalassa osassa on etupyörien etupuolella kuljettajan takana paripenkki, ovipuolella yksi leveä penkki ja etupyörien takana 2 täyttä riviä (2 x 4 paikkaa) sekä lastenvaunutilaa kohdalla käytävän toisella puolella paripenkki. Keskioven takana on 4 täyttä riviä (4 x 4 paikkaa) ja takapenkillä 5 paikkaa.
 
Minä olin laskevinani PL:n uudessa Yutongissa 34 kiinteää istumapaikkaa. Matalassa osassa on etupyörien etupuolella kuljettajan takana paripenkki, ovipuolella yksi leveä penkki ja etupyörien takana 2 täyttä riviä (2 x 4 paikkaa) sekä lastenvaunutilaa kohdalla käytävän toisella puolella paripenkki. Keskioven takana on 4 täyttä riviä (4 x 4 paikkaa) ja takapenkillä 5 paikkaa.


Sain aivan saman tuloksen.
 
Minä olin laskevinani PL:n uudessa Yutongissa 34 kiinteää istumapaikkaa. Matalassa osassa on etupyörien etupuolella kuljettajan takana paripenkki, ovipuolella yksi leveä penkki ja etupyörien takana 2 täyttä riviä (2 x 4 paikkaa) sekä lastenvaunutilaa kohdalla käytävän toisella puolella paripenkki. Keskioven takana on 4 täyttä riviä (4 x 4 paikkaa) ja takapenkillä 5 paikkaa.

Samanlainen istuin etuoven takana kuin Manneissa?

---------- Viestit yhdistetty klo 19:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:02 ----------

Onkos muuten tietoa mitä tapahtuu linkkereille, joiden pitäisi olla 55:lla nyt, vuodenvaihteen jälkeen?

Kun Pohjolan Linkkerit ovat menneet HelB:lle ja niiden tilalla on 51:llä 55:n tulevia Yutongeja niin luulisi, että ensi vuonna Yutongien mennessä 55:lle, Nobinan Linkkerit siirretään Pohjolalle 51:stä varten.

Ite en kyllä kutsuisi niitä ”Nobinan Linkkereiksi”, kun Nobina ei oo niitä ikinä edes käyttänyt (vaikka ne seisovat Klovissa) ja voi olla ettei Nobinalla ole Klovissa edes yhtä ainuttakaan Linkkeriä ajanutta kuskia, ellei siellä ole jotain entisiä Helbin ja Transdevin työntekijöitä, jotka ovat ajaneet Linkkeriä edellisessä työpaikassa. Ite oon kyl kauan ihmetellyt miksei Nobinaa ole kiinnostanut ottaa ne Linkkerit ikinä ajoon vaan päätti hoitaa 55:n liikenteen pelkillä dieselbusseilla HSL:n edellytyksestä huolimatta.
 
Vuosi sitten tulleen sarjan autoihin on rekisteröity 35 istumapaikkaa + 31 seisomapaikkaa. Istumapaikkojen määrä sisältänee klaffipenkit sekä mahdollisesti kuljettajan paikankin. Käsittääkseni noissa on 31 kiinteää istumapaikkaa matkustajille.

Minä laskin viime vuoden Yutongeissa olevan 32 kiinteää istumapaikkaa. Nyt tulleisiin verrattuna takaosassa on 3 paikkaa vähemmän (takapenkillä vain 4 istuinta ja heti keskioven ja lastenvaunutilan takapuolella molemmilla puolilla leveät yksittäisistuimet), mutta etuosassa on taas yksi paikka enemmän, koska niissä etuoven ja etupyörän välissä on normaali paripenkki.
 
Onko kellään mitään tietoa Pohjolan liikenteen teli-Yutongien aikataulusta? ja montako niitä ois tulossa?
 
Tämän mukaan niitä olisi tulossa 13 kappaletta sopimuksen alkuun.

Se on sopimukseen tarjottu määrä, mutta eihän mikään estä PL:ää ostamasta niitä enemmän. Viime vuoden syksylläkin PL hankki paljon enemmän uusia kuin mitä oli tarjonnut sopimuksiin.
 
En nyt tarkasti ymmärtänyt tuota niin onko näitä tulossa edes 562:lle?

Tulee, jos teli-Yutongien toimitus ei myöhästy yli vuotta.

Sopimus on siis sellainen, että sillä ajetaan vain ensimmäinen vuosi linjoja 562 ja 587. Linjojen 75 ja 77 nykyinen sopimus loppuu ensi syksynä, jolloin tämän sopimuksen liikenne siirtyy ajamaan niitä ja tilalle linjoille 587 ja 562 (silloin 570) tulee autot, jotka ovat osa isoa Ojangosta ajettavaa pakettia.
 
http://www.kuukankorpi.com/paikallisliikenne/hslsopimukset.html Tämän mukaan niitä olisi tulossa 13 kappaletta sopimuksen alkuun.

13+2 vara-autoa eli 15 yhteensä tietojeni mukaan tulossa.

Samassa erässä lienee sitten enemmänkin samanlaisia, kun Tampereen linja 8 tarvitsee myös vastaavia autoja ensi elokuuksi. Liekö autotarve siinä vähintään 7 kpl?

Menee OT mutta linjan 8 liikenne alkaa vasta elokuussa 2022, vai onko minulla mennyt jotain ohi? Eikä autojen koostakaan taida mitään tietoa olla?
 
Takaisin
Ylös