Sivu 1 / 4 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/47

Viestiketju: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 52/2020

  1. #1
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2705

    oletus HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 52/2020

    HSL käynnistää elokuussa 2020 bussiliikenteen tarjouskilpailun, johon sisältyy Helsingissä, Tuusulassa sekä Sipoossa liikennöitäviä linjoja, joiden nykyiset liikennöintisopimukset päättyvät syksyllä 2021.

    https://hslfi.oncloudos.com/cgi/DREQ...em&id=202054-4

  2. #2
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3983

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 52/2020

    Tuo kohde 268 on jo surkuhupaisa kun siihen tarvitaan kokonaista YKSI miniB-linja-auto (pakettiauto)
    Onkohan tämä tähänastisista kilpailutuspaketeista pienin?

  3. #3

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    723

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 52/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Tuo kohde 268 on jo surkuhupaisa kun siihen tarvitaan kokonaista YKSI miniB-linja-auto (pakettiauto)
    Onkohan tämä tähänastisista kilpailutuspaketeista pienin?
    Taitaa olla jaetulla ensimmäisellä sijalla saman linjan parin vuoden takaisen kilpailutuksen kanssa.

    Onkos tuolla suunnalla edes muita pakettiautolinjoja, jotka voisi kilpailuttaa samassa satsissa? Taitaa olla paketin koko ihan olosuhteiden sanelema, kuin mikää ehdontahtoen tehty.

  4. #4

    Liittynyt
    17.06.2020
    Viestejä
    2

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 52/2020

    Itäkeskuksen Sipoon suuntaisiin linjoihin on näköjään taas tullut lisäys, 844 - Itäkeskus-Söderkulla-Taasjärvi. Mahtaakohan olla järkevillä vuoroväleillä ajettava linja arkipäivisinkin vai onko sama kohtalo kuin nykyisellä linjalla 843 (ajetaan vain kolme lähtöä per suunta lauantaisin). Taasjärvelle saisi olla jonkinlainen kunnollinen bussilinja kun nykyään lähimmälle pysäkille voi olla matkaa melkein kaksi kilometriä.

    Muutenkin Itäkeskuksen linjojen vuorovälejä ja liikennöintiaikoja voisi tutkia. Muutama vuosi sitten Söderkullaan meni bussi ruuhka-aikaisin kolme kertaa tunnissa, mutta nykyään sekin on vähentynyt koko päivän mittaiseen kahteen lähtöön per tunti, jonka takia bussit voivat usein olla melko täysiä.

  5. #5

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3476

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 52/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ettäjaa Näytä viesti
    jonka takia bussit voivat usein olla melko täysiä.
    Mielenkiintoista... Ei ole kovin täyttä olleet nuo 841:t mitä ajelen, ei ennen korona-aikaa saati etenkään nyt korona ajan jälkeen. Ainoastaan Söderkulla - Nikkilä koululaisvuorot ovat olleet täynnä, jonka vuoksi aamun lähtö ajetaan tupla-autolla (841B tunnuksella) ja iltapäivällä lähdöt Nikkilästä 14:05 & 14:20, kun muuten 60min vuoroväli.

    Tiheämpää vuoroväliä on kyllä matkustajien kuullut usein toivovan. Mutta kun katsoo tuota sopimuksen automäärää niin ei vaikuta siltä että kovasti olisi liikenne laajenemassa. 4 autoa laskeskelin nyt lisää vrt. vanhaan kilpailutukseen. Tosin senkin jälkeen on 1-2 autoa jo lisätty. Tuo 4 autoa tulee melkein jo 93:sta, jolla taitaa nyt olla 2? autoa kerrallaan liikenteessä.

  6. #6

    Liittynyt
    17.06.2020
    Viestejä
    2

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 52/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Ei ole kovin täyttä olleet nuo 841:t mitä ajelen
    Omasta kokemuksesta ainakin ruuhkalähdöt Itäkeskuksesta ovat melko täysiä usein. En kuitenkaan tiedä kuinka moni jää pois jo ennen Falpakkaa. Ja tosiaan ruuhka-ajan ulkopuolella eivät kylläkään ole kovin täysiä usein.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Ainoastaan Söderkulla - Nikkilä koululaisvuorot ovat olleet täynnä
    Siltikin kiinnostaa nähdä miten lähdöt jaetaan linjojen kesken erityisesti jos 841 on välillä Söderkulla-Nikkilä täynnä aamuisin. Sen vuoroväliä ei sitten ainakaan kannata harventaa jollei välille Söderkulla-Nikkilä lisätä toista nopeaa linjaa. En nyt löydä talviaikatauluja, mutta jos muistan oikein niin sisäiset linjat käyttävät sillä välillä hitaampaa reittiä Sipoonjoen länsipuolella. (saatan olla väärässä tässä) Kovasti alkaa kuitenkin näyttää siltä, että 844:stä tai 842:sta tulee viikonloppulinja tai sitten kummatkin liikennöivät vain kahden tunnin välein arkisin.


    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    ei vaikuta siltä että kovasti olisi liikenne laajenemassa
    En ole itse vielä ehtinyt vertaamaan sisäisissä linjoissa tapahtuvia muutoksia, mutta ainakin nopeasti vilkaisemalla niissä on joitain muutoksia. Kenties nekin vaikuttavat tarvittavien bussien määrän (ehkä enemmän, ehkä vähemmän).

  7. #7

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3476

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 52/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ettäjaa Näytä viesti
    Omasta kokemuksesta ainakin ruuhkalähdöt Itäkeskuksesta ovat melko täysiä usein. En kuitenkaan tiedä kuinka moni jää pois jo ennen Falpakkaa. Ja tosiaan ruuhka-ajan ulkopuolella eivät kylläkään ole kovin täysiä usein.
    Moni. Ei Kehä3:n ulkopuolelle tule kovin monta. 841 ajetaan syys/talvella teliautoilla, 842 pätkillä ympäri vuoden. 841:llä on ollut siis 60min vuoroväli arkisin, kouluaikoinakin. Taannoin seittemältä Itäkeskuksesta lähtenyt auto oli tuulilasikuormassa Söderkullan jälkeen, joskus joutunut jättämään matkustajiakin kun ei nenään mahtunut. Joulukuussa lisättiin samalle kellon lyömälle toinen auto linjatunnuksella 841B, eli käytännössä tuplattiin vuoro Källback - Söderkulla - Nikkilä välille. Iltapäivällä sama juttu, tunnin vuoroväli lukuunottamatta koululaisten lisälähtöä. 13:05, 14:05, 14:20 ja 15:05.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ettäjaa Näytä viesti
    Siltikin kiinnostaa nähdä miten lähdöt jaetaan linjojen kesken erityisesti jos 841 on välillä Söderkulla-Nikkilä täynnä aamuisin. Sen vuoroväliä ei sitten ainakaan kannata harventaa jollei välille Söderkulla-Nikkilä lisätä toista nopeaa linjaa. En nyt löydä talviaikatauluja, mutta jos muistan oikein niin sisäiset linjat käyttävät sillä välillä hitaampaa reittiä Sipoonjoen länsipuolella. (saatan olla väärässä tässä) Kovasti alkaa kuitenkin näyttää siltä, että 844:stä tai 842:sta tulee viikonloppulinja tai sitten kummatkin liikennöivät vain kahden tunnin välein arkisin.
    Yksi mahdollisuus olisi 20min vuoroväli Itäkeskus - Söderkulla niin että 841, 842 ja 844 jokaisella on 60min vuoroväli. Eli yhteisellä osuudella 20min, jatkeilla sitten harvempi. Mutta nähtäväksi jää mikä on lopullinen suunnitelma...

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ettäjaa Näytä viesti
    En ole itse vielä ehtinyt vertaamaan sisäisissä linjoissa tapahtuvia muutoksia, mutta ainakin nopeasti vilkaisemalla niissä on joitain muutoksia. Kenties nekin vaikuttavat tarvittavien bussien määrän (ehkä enemmän, ehkä vähemmän).
    Pieniä. 993 jatketaan Söderkullasta Taasjärvelle ja 995 sama juttu.
    786 lakkautetaan, tosin eipä sillä ollut kuin 1 vuoro päivässä ja vain yhteen suuntaan. 996:lle näyttäisi tulevan A1:n tai ainakaan pakua ei ollut enään kalustovaatimuksessa.

  8. #8

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    839

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 52/2020

    Milloinkahan 565 tulee kilpailutukseen? Tämän kilpailutuksen jälkeen kaikki 8/2021 päättyvät sopimukset ovat kilpailutettu lukuunottamatta 565:sta.

  9. #9
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3983

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 52/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Milloinkahan 565 tulee kilpailutukseen? Tämän kilpailutuksen jälkeen kaikki 8/2021 päättyvät sopimukset ovat kilpailutettu lukuunottamatta 565:sta.
    Jos HäVi-linjasto toteutuu suunnitelmien mukaan 8/22, niin onko nykyisen 565:n kilpailuttamisessa yhdeksi vuodeksi järkeä? Kannattaisiko mieluummin neuvotella yhden vuoden lisäoptio 8/22 saakka?

  10. #10

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    723

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 52/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Jos HäVi-linjasto toteutuu suunnitelmien mukaan 8/22, niin onko nykyisen 565:n kilpailuttamisessa yhdeksi vuodeksi järkeä? Kannattaisiko mieluummin neuvotella yhden vuoden lisäoptio 8/22 saakka?
    Ei taida kilpailutussäännöt sallia tuollaista.

    Periaattessahan Runkolinjan 530 voisi kilpailuttaa jo 8/21 alkavaksi ja ajaa ensin vuosi vanhalla numerolla ja reitillä. On kuitenkin sellainenkin kapula rattaissa, että 530:n on tarkoitus korvata myös linjat 134 ja 136, joiden sopimus loppuu vasta 8/23.

  11. #11
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Lahti
    Viestejä
    3114

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 52/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Jos HäVi-linjasto toteutuu suunnitelmien mukaan 8/22, niin onko nykyisen 565:n kilpailuttamisessa yhdeksi vuodeksi järkeä? Kannattaisiko mieluummin neuvotella yhden vuoden lisäoptio 8/22 saakka?
    Optio on käytetty ja 10 v maksimipituus saavutettu, ainoa mahdollisuus on kilpailuttaa.

  12. #12

    Liittynyt
    27.04.2016
    Sijainti
    Inkoo
    Viestejä
    453

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 52/2020

    Kiinnostaiskohan toi Sipoon paketti PL:n lisäksi myös Helbiä ja Nobinaa, jolloin vois myös olettaa, että jompikumpi niistä ois vuoden päästä Sipoon linjojen operaattori? jotenkin se vaan tuntuis hieman huvittavalta jos vaikka Helbillä ois vuoden päästä yhtäkkiä toimintaa myös Sipoossa. Tai no eihän siinä mitään, onhan Sipoo kans HSL-aluetta siinä missä Helsinki, Espoo ja Vantaakin. Ja ovatko muuten (uudet) korkealattiabussit sallittuja siinä Sipoon paketissa? 🙂

  13. #13

    Liittynyt
    15.01.2014
    Viestejä
    247

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 52/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Taitaa olla jaetulla ensimmäisellä sijalla saman linjan parin vuoden takaisen kilpailutuksen kanssa.

    Onkos tuolla suunnalla edes muita pakettiautolinjoja, jotka voisi kilpailuttaa samassa satsissa? Taitaa olla paketin koko ihan olosuhteiden sanelema, kuin mikää ehdontahtoen tehty.
    No toisaalta jollekin yrittäjälle hyvä paketti? Saadaan vaihtelua

  14. #14
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2705

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 52/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ivecomies Näytä viesti
    ovatko muuten (uudet) korkealattiabussit sallittuja siinä Sipoon paketissa? 🙂
    Ei, siinä on vain matalalattiaisia.

  15. #15
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1511

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 52/2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ivecomies Näytä viesti
    Kiinnostaiskohan toi Sipoon paketti PL:n lisäksi myös Helbiä ja Nobinaa, jolloin vois myös olettaa, että jompikumpi niistä ois vuoden päästä Sipoon linjojen operaattori? jotenkin se vaan tuntuis hieman huvittavalta jos vaikka Helbillä ois vuoden päästä yhtäkkiä toimintaa myös Sipoossa. Tai no eihän siinä mitään, onhan Sipoo kans HSL-aluetta siinä missä Helsinki, Espoo ja Vantaakin.
    Minä en pidä Koiviston Auto -konsernin mahdollista mielenkiintoa Sipoon linjoja kohtaan lainkaan erikoisena. Konsernilla on Ojangossa (mikäli HelB vielä on pystyssä) ja Porvoon Harabackassa varikot, jotka sijaitsevat sopivasti Porvoon moottoritien liittymien läheisyydessä ja siten ajallisesti lähellä monien Sipoon linjojen päätepysäkkejä. Ennen HSL:n kilpailutetun liikenteen alkamista Porvoon Liikenne oli Sipoon merkittävin bussiliikennöitsijä.

Sivu 1 / 4 1234 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51B/2020
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 119
    Viimeisin viesti: 29.09.2020, 17:26
  2. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 50/2020
    kirjoittanut KriZuu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 136
    Viimeisin viesti: 25.09.2020, 15:37
  3. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51/2020
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 128
    Viimeisin viesti: 07.06.2020, 20:46
  4. Bussiliikenteen sopeuttaminen 2020-2021
    kirjoittanut citybus foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 03.05.2020, 22:02
  5. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011
    kirjoittanut Nak foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 123
    Viimeisin viesti: 08.02.2013, 14:58

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •