Jaaha. Voidaan sitten yhtä hyvin kysyä miksi linjoja 244/245/246 pitää liikennöidä puolen tunnin välein Espoon perukoille kun sinne ei kuitenkaan kulje bussilasteittain ihmisiä.
Tällä hetkellä muuten Turuntiellä tehdään muutoksia runkolinjapysäkki-infraan eli käytännössä pidennetään pysäkkejä ja korotetaan reunakiveä. Miksi? Onko runkolinjakalusto muka kovin erilaista verrattuna tuiki tavalliseen kalustoon? Jokaiseen pysäkkipariin kuluvalla rahalla saisi sen sijaan parannettua vaihto-olosuhteita siellä missä oikeasti on tarvetta. Luhtitiellä Vantaalla tulee myöhemmin olemaan vastaavanlainen tilanne, jossa tavoitellaan runkobussi-bussi-vaihtoja.
Nyt kun trendinä on markkinoida ja muuttaa seudullista joukkoliikennettä runkolinjayhteyksiin ja etenkin runkobussilinjoja syntyy kuin sieniä sateella, niin kyllä siitä pitää rakentaa mahdollisimman uskottavaa. Vaihtoyhteyksillä ja vaihto-olosuhteilla on tässä ensiarvoisen tärkeä rooli.