Sivu 14 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4101112131415161718 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 196-210/336

Viestiketju: Nobinan huono maine

  1. #196
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2234

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Jos pitäisi valita kahdesta : nopea ajo ja vaihtelevat aikataulut pysäkeillä tai maltillinen ajo paikkansapitävät aikataulut, niin valitsisin jälkimmäisen. Siltä kannalta katsoen ei ole ongelma, jos kuljettaja valitsee ajonopeuden, jolla pysäkeille tullaan aikataulun mukaisesti.

    Tuon kuluneen viikon illan esimerkkinä reittilokista löytyi bussi, joka ajoi 20 perättäistä pysäkkiä etuajassa ja jäi tasaamaan tasauspysäkille. Toinen vaihtoehtohan olisi hiljentää ajonopeutta sen verran että tasauspysäkillä ei tarvitse odottaa. Näin monet kuljettajat tekevätkin. Siten ei ole mikään ongelma että kuljettaja valitsee annetun ohjeistuksen raameissa sopivan ajonopeuden.

  2. #197
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    4085

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Jos itse saisin päättää, niin investoisin verorahoja kaikkiin mahdollisiin toimenpiteisiin, joilla nopeutetaan bussiliikennettä. Siihen sisältyisi infratoimenpiteitä, kaluston ominaisuuksien parantamista ja kuljettajien ohjeistamista/koulutusta. Valitettavasti saamme kuitenkin joka vuosi lukea talousarvioista ja liikennöintisuunnitelmista, että linjalle XX varaudutaan lisäämään autopäiv(i)ä kasvaneiden ajoaikojen takia. Se ei poista ongelman ydintä - että ajoajat ovat hidastuneet. Lisäksi veronmaksajille muodostuu lisää maksettavaa.
    Tästä olen minäkin täysin samaa mieltä. Bussin seisominen ruuhkissa ja liikennevaloissa on sama asia kuin poltettaisiin rahaa.
    Joukkoliikenneharrastaja

  3. #198

    Liittynyt
    25.05.2011
    Viestejä
    493

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Tästä olen minäkin täysin samaa mieltä. Bussin seisominen ruuhkissa ja liikennevaloissa on sama asia kuin poltettaisiin rahaa.
    Terveisiä vaan vihervasemmistolle, joka Helsingissä pitää valtaa. Onko autopäiviä tarvinnut lisätä keskustan ulkopuolella kulkeville linjoilla? Miten ruuhkautuminen on mahdollista, jos autoliikenteen volyymit eivät juuri ole muuttuneet 15 vuoden takaisesta?

    Onhan se surkuhupaisaa, kun HSL joutui esimerkiksi Vihdintien pikaratikkaa koskevassa lausunnossaan huomauttamaan Helsingin kaupunkisuunnitteluun, että hei, meillä on muutakin joukkoliikennettä kun raitiovaunut, teidän katusuunnitelmanne ja inframuutoksenne entisestään haittaavat bussiliikennettä tärkeällä akselilla, jossa on ja jonne suunnitellaan tärkeitä bussirunkolinjoja.

  4. #199
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2234

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    On kaksikaistaisia katuja edelleen, joissa ei ole erillistä bussikaistaa. Liikennevalojen ohituskaista on joissain paikoissa mahdollinen. Sellainen on nyt Vihdintiellä.

    Helsingissä on kaupunkirakenteen tiivistämisvimma, joka tarkoittaa jatkuessaan lisää liikennevaloja ja ruuhkia.

    On parempi että kaupunkisuunnittelun peruslinjaukset tehdään kunnallisvaalituloksen perusteella eikä nettikirjoitusten.

  5. #200
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    8042

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Lainaus Alunperin kirjoittanut citybus Näytä viesti
    Onhan se surkuhupaisaa, kun HSL joutui esimerkiksi Vihdintien pikaratikkaa koskevassa lausunnossaan huomauttamaan Helsingin kaupunkisuunnitteluun, että hei, meillä on muutakin joukkoliikennettä kun raitiovaunut, teidän katusuunnitelmanne ja inframuutoksenne entisestään haittaavat bussiliikennettä tärkeällä akselilla, jossa on ja jonne suunnitellaan tärkeitä bussirunkolinjoja.
    Eihän tuossa ole muuta surkuhupaisaa kuin se, ettei bussilafka Höselissä ole kukaan sisäistänyt, että kappas, jos tuonne tulee ratikka, niin meidän pitäis varmaan sitä päällekkäistä bussiliikennettä karsia aika reippaalla kädellä.

    Tuo kissanhännänveto johtaa pahimmillaan siihen, että kaupunki lätkii katujen varsille linja-autolla ajo kielletty -liikennemerkkejä, jos ei Höselissä oteta lusikkaa kauniiseen käteen.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #201

    Liittynyt
    25.05.2011
    Viestejä
    493

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Eihän tuossa ole muuta surkuhupaisaa kuin se, ettei bussilafka Höselissä ole kukaan sisäistänyt, että kappas, jos tuonne tulee ratikka, niin meidän pitäis varmaan sitä päällekkäistä bussiliikennettä karsia aika reippaalla kädellä.

    Tuo kissanhännänveto johtaa pahimmillaan siihen, että kaupunki lätkii katujen varsille linja-autolla ajo kielletty -liikennemerkkejä, jos ei Höselissä oteta lusikkaa kauniiseen käteen.
    [sarkasmi]Meinaatko, että ne mahtuvat tulevaisuudessa samaan pylvääseen läpiajokieltojen, maksimihiilidioksidipäästökylttien, nastarengaskieltojen ja yksisuuntaisesta kadulla pyöräilyn mahdollistavan merkin kanssa samaan tolppaan?[/sarkasmi]

    No, kun Stockmann menee nurin ja liiketilat tyhjenevät entisestään, ehkä kaupunkisuunnittelussakin sitten ymmärretään, että keskustan asumistukiasujat ja vuokralaiset eivät yksin työllistä koko keskusta-alueen palveluntuottajia. Johan se huomattiin kaivarin rannassa, jossa kaupunki yritysten painostuksesta joutui nöyrtymään ja poistamaan läpiajokiellon. Eivät vissiin ne ohi lenkkeilevät paikalliset sitten yksin pitäneet pystyssä ursulaa.

  7. #202
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    4085

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Itse olen ajanut syysliikenteen alusta Itä-Vantaan linjoja 562 ja 587. Kyllä on mukavaa liikennöidä sujuvasti liikkuvia bussilinjoja, jotka eivät juutu ruuhkiin eivätkä pysähdy käytännössä muuta kuin pysäkeille.

    Tästä olen tehnyt sen päätelmän, että Helsingin niemelle ei kannata ajaa raideliikenteen kanssa päällekkäisiä bussilinjoja, vaan panostaa nimenomaan niiden joukkoliikennekaistojen tehostamiseen, joissa se on kaikkein tehokkainta. Bussit eivät kuulu, ainakaan nykyisessä määrin, Helsingin keskustaan, vaan junat, metro ja raitiotiet.

    Onneksi muutoksia on nyt nähtävissä.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 19:09 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:07 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    On kaksikaistaisia katuja edelleen, joissa ei ole erillistä bussikaistaa.
    Ja vaikka olisikin erillinen bussikaista, niin muun liikenteen ryhmittyminen kääntymistä varten on niissä edelleen täysin laillista.
    Joukkoliikenneharrastaja

  8. #203

    Liittynyt
    21.08.2016
    Sijainti
    Kivenlahti
    Viestejä
    382

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    No minusta on typerää että bussilinja 17 pitää lopettaa. Millä pääsee jatkossa nopeasti esimerkiksi Eirasta Hakaniemeen tai Kallioon? Olen tätä linjaa 2 vuoden urani aikana ajanut todella usein ja lähes aina viedään aamuaikaan täysi kuorma Hakaniemeen Tehtaankadulta sekä aamuliikennettä riittää myös toiseen suuntaan paljon alueilta jossa kiskoja ei ole kohtuullisen matkan päässä. Toivottavasti vielä harkitsevat uudelleen sen poistamista tai paikalliset asukkaat puhuisivat linjan säilyttämisen puolesta

    Paciuksenkadun bussikaista on aivan täynnä kääntyviä autoja. Yksi ongelma on myös se että joukkoliikenne-etuudet ovat aivan turhia keskustassa kun jalankulkijoiden valoihin se vaikuta. Toiseksi raitiovaunuilla on aivan liian vahva etuus vrt. busseihin

  9. #204

    Liittynyt
    27.02.2009
    Viestejä
    79

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Olen aina ihmetellyt Helsingin seudun liikennesuunnittelua bussiliikenteen osalta. Todellisia etuuksia, kuten pelkkiä bussikaistoja on aivan liian vähän. Täysi bussillinen ihmisiä laitetaan samaan ruuhkaan yksityisautoilijoiden kanssa. Ilmeisesti meillä on liian pienet ruuhkat tai sitten suunnittelu on vaan niin huonoa. Esimerkiksi Amsterdamissa hyödynnetään raitiovaunujen reittejä myös busseille. Bussit oikeasti ohittavat ruuhkat ja matka sujuu. Lisäksi jos en väärin muista, niin Amsterdamin lentokentälle ja sen matkan varrella on täysin pelkästään busseille tarkoitetut kaistat. Ne ovat keskellä väylää. Henkilöautot ruuhkailevat molemmin puolin bussien keskikaistoja.

  10. #205
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2234

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Toivottavasti Hämeentien uusi kokemus saa muutosta tähän.

  11. #206

    Liittynyt
    21.05.2019
    Viestejä
    183

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Tämä keskustelu alkaa menemään aika lailla offtopicin puolelle.

  12. #207
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2234

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Viestiketjussa on kuitenkin tullut monenlaista uutta tietoa joukkoliikenteen harrastajille. Tai toisille tuttua, mutta monille uutta.

  13. #208
    Tuomas avatar
    Liittynyt
    04.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    417

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Yhtenä osana Nobinan huonon maineen muodostumisessa varmaankin on, että sillä oli keväällä 2020 bussikaluston laatututkimuksessa suurin keskimääräinen poikkeamapistemäärä. Yksinkertaistaen sanottuna Nobinalla oli bussifirmoista eniten korjattavaa kalustossaan.
    T: Tuomas Lehti
    Rattiriemua-blogini, Facebook-seinäni
    Kirjoitan tällä foorumilla yksityishenkilönä enkä minkään yhtiön, yhtymän, yhdistyksen tms. edustajana.

  14. #209
    volvojees avatar
    Liittynyt
    05.03.2020
    Sijainti
    Koillis-Helsinki
    Viestejä
    81

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Menin muistaakseni sunnuntaina Nobinan 800:lla (Volvo 8900LE B7RLE) jossa oli turbo rikki.
    Oli kamalaa kuunneltavaa kehä ykkösellä.

  15. #210
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    1237

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Lainaus Alunperin kirjoittanut volvojees Näytä viesti
    Menin muistaakseni sunnuntaina Nobinan 800:lla (Volvo 8900LE B7RLE) jossa oli turbo rikki.
    Oli kamalaa kuunneltavaa kehä ykkösellä.
    Kuka tykkää, kuka ei.
    Kuuntelin yksi päivä pl 716, jossa on päässyt turbolta letku irti, piti sellaista vihellystä, että tässä " kuilussa" se kaikuu pitkälle. Mielestäni se ei ole huono asia, toki takana istuessa on silloin pikkusen lämpimin.
    ylempänä oleva teksti on vain kirjoittajan turhanpäiväinen postaus.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Nobinan tulos
    kirjoittanut Amatööri foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 29.06.2018, 16:01
  2. HSL: Huono sää hidastaa joukkoliikennettä keskiviikkona 24.1.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 24.01.2018, 12:20
  3. Nobinan ongelmia
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 85
    Viimeisin viesti: 10.12.2017, 15:52
  4. HSL: Huono ajokeli hidastaa bussien kulkua
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 08.11.2016, 06:50

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •