Sivu 9 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678910111213 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 121-135/210

Viestiketju: Nobinan huono maine

  1. #121
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1583

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Tässä tkp:n viesti #72 kokonaisuudessaan:

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Jos joku ilmoittaisi hätäkeskukseen itäväylällä matelevasta bussista niin poliisin olisi pakko tarkistaa tilanne. Olisiko se sitten huomautus tai sakko kuljettajalle niin olisi varmaan tilannekohtaista. Kuten ylen uutisesta käy ilmi sakkoja alinopeudesta annetaan noin 10 kpl vuodessa. Varmaankin kaikki tilanteet olleet sellaisia joissa poliisipartio on itse huomannut hitaasti ajavan ajoneuvon. Eipä noista juuri kukaan soittele hätäkeskukseen. Niistä mennää ohi ja unohdetaan koko asia. Kuten vaikkapa siitä matelevasta nobinasta ja kirotaan joukkoliikennettä että se on hidas ja aina tiellä.



    Mistä olet saanut päähäsi että peräänajaja olisi aina syyllinen?

    https://www.ts.fi/teemat/auto+ja+lii...aina+syyllinen

  2. #122

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1913

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Siellä on ammattimies puikoissa ja hitaaseen näyttävältä ajeluun on joku syy. eikö tällä joukkoliikennefoorumilla kannattaisi luottaa siihen mitä ammattikuljettaja tekee ?
    Mutta toisaalla:

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa
    Tässä muutama päivä sitten 345:n kuski jätti pysähtymättä kahdelle perättäiselle pysäkille. Matkustaja painoivat nappia hyvissä ajoin ennen pysäkkiä. tämä oli kyllä huippusuoritus, kun samassa asiassa töpätään kaksi kertaa viiden minuutin sisällä. Vähän tuli huoli kuljettajan kunnosta.
    Vaikuttaa siis siltä, että havaintojen luotettavuus ammattimiesten toiminnasta riippuu siitä, onko havainnon tehnyt Salomaa vai joku muu.

  3. #123
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1060

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    itse asiasta puhumisen sijaan voitte keskittyä minun mollaamiseen, mutta se ei kuitenkaan muuta tkp:n tekemää lipsausta. Hätäkeskuspäivystäjä sanoisi bussin nopeudesta valittavalle soittajalle että kyseessä ei ole hätä ja siten kyseinen puhelu ei kuulu hätäkeskukseen.

    tkp väitti että poliisilla oli velvollisuus tarkistaa asia. Väite ei pidä paikkaansa. Epäasiallinen puhelu päättyy siihen kun hätäkeskuspäivystäjä súlkee puhelimen kun on ensin sanonut että soitto ei aiheuta toimenpiteitä.
    Näin varmasti tapahtuisi salomaan mielikuvitusmaailmassa. Mutta oikeassa elämässä hätäkeskus välittää ilmoituksen poliisille riippumatta siitä onko ilmoituksen kohde ammattikuljettaja linja-auton ratissa vai tavallainen tallaaja corollan ratin takana.

    Rehtorin viestissä mainuttu kupla jonka sisällä eletään alkaa tuntumaan todennäköiseltä vaihtoehdolta

  4. #124

    Liittynyt
    08.05.2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    102

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Hohhoijakkaa.. piti käydä katsomassa josko tänne olisi tullut jotain uutta mutta viestitolkulla samaa itäväylä-jauhantaa päivästä toiseen...

  5. #125

    Liittynyt
    25.05.2011
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tarkastaja Näytä viesti
    Hohhoijakkaa.. piti käydä katsomassa josko tänne olisi tullut jotain uutta mutta viestitolkulla samaa itäväylä-jauhantaa päivästä toiseen...
    Nythän sinulla olisi ollut mahtava tilaisuus laittaa keskustelu kertarysäyksellä urilleen, mutta jätit sen tilaisuuden sitten käyttämättä 😅

  6. #126
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1583

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Mutta toisaalla:



    Vaikuttaa siis siltä, että havaintojen luotettavuus ammattimiesten toiminnasta riippuu siitä, onko havainnon tehnyt Salomaa vai joku muu.
    Niinkuin mainitsin niin HSL-n harjoittamaan liikenteeseen olen tyytyväinen ja toin esille aiemmin viisi seikkaa miksi olen tyytyväinen. Joskus sattuu poikkeus, joka sekin minulla vaatii perustellun kynnyksen että viitsin siitä kirjoittaa tänne. Kuljettajan perustehtävään kuuluva pysähtymismerkin huomioiminen ja matkustajan jättäminen pysäkille on sellainen seikka, joka on harvinainen, mutta sitä sattuu silloin tällöin. Tässä kynnys ylittyi selvästi kun kuljettaja teki saman virheen kaksi kertaa peräkkäin. Mainitsin linja ja syytä olisi ollut mainita myös kellonaika ja paikka. Jos ammattikuljettaja lukee tämän niin hän voisi kertoa meille muille, mistä tällainen voisi johtua.

    ---------- Viestit yhdistetty 25.08.2020 klo 00:03 ---------- Previous Post was on 24.08.2020 at 23:54 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Näin varmasti tapahtuisi salomaan mielikuvitusmaailmassa. Mutta oikeassa elämässä hätäkeskus välittää ilmoituksen poliisille riippumatta siitä onko ilmoituksen kohde ammattikuljettaja linja-auton ratissa vai tavallainen tallaaja corollan ratin takana.

    Rehtorin viestissä mainuttu kupla jonka sisällä eletään alkaa tuntumaan todennäköiseltä vaihtoehdolta
    Mulla on tästä toisenlaista kokemusta ja tietoa. Ilmoitin että pihassamme on käynnissä auto, josta puuttuu kilvet. Päässäni liikkui sillä hetkellä että kilvettömällä autolla liikkuva on siinä määrin välinpitämätön, että liikenteeseen lähtiessään toimii vastuuttomasti ja siten aiheuttaa vaaraa muille tielläliikkujille.

    Hätäkeskuspäivystäjä näki tilanteen toisin. Hän kertoi että tehtävä kuuluu liikennevalvonnan piiriin eikä siten ole syytä tällaisessa asiassa soittaa hätäkeskukseen. Tajusin asian itsekin myöhemmin - kukaan ei ollut välittömässä vaarassa. Tilanne on rinnastettava jos nyt joku soittaisi hätäkeskukseen hitaasti liikkuvasta bussista, niin hätäkeskuspäivystäjä ilmoittaisi soittajalle että kyseinen havainto ei ole perusteltu hätäkeskukseen soittamiseen. Hätäkeskuspäivystäjän työtehtäviin kuuluu tarpeettomien puhelujen seulominen.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 00:04 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 00:03 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut citybus Näytä viesti
    Nythän sinulla olisi ollut mahtava tilaisuus laittaa keskustelu kertarysäyksellä urilleen, mutta jätit sen tilaisuuden sitten käyttämättä 😅
    Saa tosiaan tuoda uutta näkökulmaa kehään, jolloin itse asiasta puhuminen lisääntyisi ja kanssakeskustelijoiden leimaaminen jäisi vähemmälle.

  7. #127

    Liittynyt
    21.08.2016
    Sijainti
    Lintuvaara
    Viestejä
    118

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Pakko kommentoida tähän että tuskin kukaan kuljettaja tarkoituksella ajaa 40 kmh 80 alueella? Ette näe tilannetta niin ei kannata heti tuomita. Toki jos tahalteen ilman syytä matelee on se väärin, ehdottomasti. Olen itsekin n. 30 kmh ajanut linja-autolla Hämeenlinnanväylää pitkin Martinlaaksosta asti Ruskeasuolle koska autossa oli moottorivika eikä kovempaa päästänyt ajaa. Tokin tämän varmasti ymmärsi matkustajatkin kun summeri huutaa niin että korvissa soi mutta kanssa-autoilijat saattoivat paheksua tietämättä asiasta mitään

    Nobinalla kalusto on keskimäärin huonommassa kunnossa kuin muilla liikennöitsijöillä. Mahdollisesti tässä voi olla osasyy miksi juuri Nobinan auto on aina se joka matelee. Näiden vanhojen autojen kanssa saa oikeasti välillä ajaa jopa 400 metriä kickdown pohjassa että päästään siihen 60 vauhtiin
    Viimeisin muokkaaja canis lupus; 25.08.2020 kello 08:49.

  8. #128

    Liittynyt
    25.05.2011
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Saa tosiaan tuoda uutta näkökulmaa kehään, jolloin itse asiasta puhuminen lisääntyisi ja kanssakeskustelijoiden leimaaminen jäisi vähemmälle.
    Sanopa muuta! Otetaan tähän sinun oma vastauksesi minulle tuolta muutama sivu taaksepäin!

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Tässä nähdään hyvin kuka käyttää joukkoliikennettä ja kuka katselee asioita yksityisauton ratin takaa.

  9. #129

    Liittynyt
    06.08.2020
    Viestejä
    9

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Ompas täällä tullut juttua matelusta.
    Sanotaan nyt vielä että johtuu taloudellisuusmittarista, ei autojen kunnosta.
    80kmh alueella menee siten että kaasu pois ehkä kilometri ennen pysäkkiä.
    Nobinalla onkin tunnettu huulenheitto kuskia vaihdettaessa että kuljettaja ilmoittaa ettei jarrut toimi kunnolla.
    Toinen siihen että ei haittaa kun ei niitä saa käyttää muutenkaan...
    Huvittaa hiukan puhe ammattikuljettajista.
    Nobinalla sanoisin ammattikuljettajia ehkä 10%, miten itse koen käsitteen. En tosin usko että muissakaan firmoissa on paljon paremmin.
    Vähänkun takseissa. Luin taannoin muistaakseni lähitaksin johtajan haastattelun jossä päivitteli että kuljettajat eivät osaa liikennemerkkejä.
    Nobinalla jokunen vuosi sitten oli peltikolareita niin paljon etteivät ehtineet tehdä määräaikaishuoltoja.
    Miksi tuntuu että aina tapahtuu nobinalle on tauottomat päivät, muissa lafkoissa ei tietääkseni ole ihan samaa. Ainakaan pk-seudulla.
    Koulutetaan b-kortillinen kuljettaja bussin rattiin ja ajamaan jokapäivä 4-5t putkeen niin sattuuhan siinä.
    Tutkimusten mukaan ihmisen kognitiiviset kyvyt heikkenevät 3 tunnin jälkeen.
    Tämän takia yleensä on kahvitauot varsinkin tarkkuutta vaativissa tehtävissä.
    Mainitaan nyt vielä että jos nobinalla safkis alkaa varikolla, pitää ruokatauon aikana etsiä seuraava auto varikolta.
    Tarkoittaa 30min safkis on käytännössä 25min.
    Jokainen voi kokeilla ehtiikö syödä.
    Tässä siis syitä suurille kolarimäärille ja vahingoille mitä lehdistäkin näkee.
    Kuljettajat ei sen huonompia ole nobinalla, eikä ole kyse kansalaisuuksista millään tavoin.
    Sama se tosin on E-kortissa, sen pystyy nykyään ajamaan suoraan B-kortilla. Ei enää vaadita 2 vuoden ajokokemusta raskaalla kalustolla.
    Ammattikuljettaja nimitys kokenut inflaation.

  10. #130
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1583

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    "Ammattikuljettajat" olisivat saaneet tulla aikaisemminkin mukaan tähän keskusteluun. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Mielenkiintoista uutta tietoa, joista monesta saisi ihan oman ketjunkin.

    Tähän ajonopeuskeskusteluun toisin uuden pointin nopeuksien tallentamisesta. Sen tiedän että esim rekka-autoissa on ajopiirturijärjestelmä ollut vuosikausia. Onkos busseissa vastaavaa järjestelmää, josta nähdään autossa käytetty nopeus joka hetkeltä ? Jos on niin silloinhan helppo nähdä, jos kuski on jostain syystä ajanut hiljempaa. Jos sama kuski toistuvasti ajaa hiljempaa, niin esimieshän voi kysyä syytä tähän.

    Voisi maallikkona olettaa, kun siellä bussissa näkyy olevan kaikenlaista vimpainta ja hilavitkutinta, niin nykytekniikanlla myös ajonopeudet taltioidaan. Vaan kuinka mahtaa olla ?

  11. #131

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3466

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Tästä ehdottomasti samaa mieltä. Vaatimuksissa näkyy se, että liikenteen kilpailutus ja/tai yhteiskunnan itse suorittama bussien hankkiminen on vähitellen laajentunut ulospäin, eikä kalustovaatimuksia ole pohdittu. Esimerkiksi linjojen 785, 787 ja 788 perusversiot ja 786 on linjoja, joilla näkisin mielellään käytettävän turistibusseja. Ensin hyötyy ajallisesti siitä, kun voi ajaa 100 km/h Käpylästä Korson liittymään, ja tämän jälkeen loppumatka Pornaisten kk:lle, Halkiaan, Pihlajamäkeen, Järvenpäähän tai Porvooseen on melkein kokonaan maantieajoa, jossa turistibussi tuntuu miellyttävämmältä kuin kaupunkibussi; ajoa taajama-alueella on hyvin vähän.

    Sitten en ole itse nähnyt turvavyöllä varustettuja kaupunkibusseja Suomessa, mutta käsitykseni mukaan kaupunkibussista tulee satasen bussi, jos siinä on turvavyöt ja penkit ulottuu pään taakse, ja tällaisilla voisi olla perusteltua ajaa linjaa 213 Tuomarilan liittymään, linjaa 643 Hyrylään ja linjaa 731 Korson liittymään. Voidaan sekä puikkelehtia taajamassa että ajaa pitkän matkaa 100 km/h.
    Itse noita Sipoon linjoja ajaneena voin sanoa et isoimmat palautteen aiheet tulevat matkustajilta turvavyöttömyydestä sekä "matelusta" moottoritiellä, kun yhdistelmäajoneuvotkin ajamat ohitse. Ja kyllä, olen ihan samaa mieltä et autojen pitäisi olla enemmän turistimallia. Toki joo matalalattiaa, mutta esim. turvavöiden kera. Penkithän ovat jo "puolituristi" mallia suurimmassa osassa autoista vai miksikä niitä nyt sanotaankaan. Toki mm. kun jatketaan Nikkilästä Pornaisiin niin nopeudet on pienemmän kuin moottoritiellä ja etenkään Linnanpellon jälkeen ei edes nopeusrajoituksen mukaista 60 km/h pysty ajelemaan kovinkaan pitkiä matkoja kohti Pornaisia tien mutkaisuuden vuoksi. Mutta turvavyövaatimuksesta oon ehdottomasti sitä mieltä et pitäisi olla olemassa Sipoon liikenteessä. Tosin eipä sitä ole tuossa uudessa kilpailutuksessakaan, koska HSL...

  12. #132
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    730

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Lainaus Alunperin kirjoittanut canis lupus Näytä viesti
    Pakko kommentoida tähän että tuskin kukaan kuljettaja tarkoituksella ajaa 40 kmh 80 alueella? Ette näe tilannetta niin ei kannata heti tuomita. Toki jos tahalteen ilman syytä matelee on se väärin, ehdottomasti. Olen itsekin n. 30 kmh ajanut linja-autolla Hämeenlinnanväylää pitkin Martinlaaksosta asti Ruskeasuolle koska autossa oli moottorivika eikä kovempaa päästänyt ajaa. Tokin tämän varmasti ymmärsi matkustajatkin kun summeri huutaa niin että korvissa soi mutta kanssa-autoilijat saattoivat paheksua tietämättä asiasta mitään

    Nobinalla kalusto on keskimäärin huonommassa kunnossa kuin muilla liikennöitsijöillä. Mahdollisesti tässä voi olla osasyy miksi juuri Nobinan auto on aina se joka matelee. Näiden vanhojen autojen kanssa saa oikeasti välillä ajaa jopa 400 metriä kickdown pohjassa että päästään siihen 60 vauhtiin
    Tämä tosiaan Länsiväylällä aikanaan kuvattu.
    Se pahamaineinen Volvo kello kilkattaa,
    Vauhtia pitäisi saada, mutta..
    https://youtu.be/AFaeezGiWGc
    Alkaa Veellä loppuu Oolla,
    - ei ole Volvo.

  13. #133

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3466

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Tiedän ettei ole. Meinaatko että ne muut ammattikuskit sanoo, että ihan tahallaan tässä Itäväylällä hidastellaan.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    No eivät tietenkään ole koska eivät ole sellaisesta koskaan kuullutkaan. Se että kolme tai neljä kirjoittajaa väittää nettifoorumilla jostain ongelmasta ei tarkoita sitä että kyseinen ongelma olisi todellisuudessa olemassa.
    Enkö minä ole niin sanonut? Ja tietääkseni jonkin sortin ammattikuljettaja taidan olla kun työsopimuksessakin ammattinimike on "linja-autonkuljettaja. Ehkä sitten valehtelenkin joko hidastelusta tai ammattinimikkeestä...

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Kun se bussi siellä Itäväylällä menee 40km/h, niin kuljettaja on sen nopeuden siihen tilanteeseen katsonut sopivaksi. Bussin sisällä voi olla matkustajat mukaanlukien vanhukset, pienet lapset ja lastenvaunut selllainen tilanne että kuljettaja kyseisen kuorman ajan valitseen nopeuden 40km/h.

    Tässä ei mitään tuomittavaa eikä kielteistä eikä toisaalta aihetta nettikeskustelussa syyttelyyn. Päinvastoin minulle se kertoo että kuljettaja suorittaa työtään vastuuntuntoisesti ja toisaalta siten miten HSL-liikennettä on ohjeistettu hoitamaan.
    Me emme täällä nettikeskustelussa voi mitenkään määritellä miten ja millä perusteella kuljettajan tulisi valita ajonopeutensa.
    Toistan ainoastaan kerran tämän enään, pari kertaa jo tähän ketjuun saman asian kommentoinut. Jaetaan Nobinan linjojen kanssa useita yhteisiä reittiosuuksia ja reitistä, päivistä ja autoista riippumatta tarpeetonta hidastelua näkyy jatkuvasti, päivästä toiseen. Yksi syy tähän on saatu jo, joka on vihreä matka ja jarrujen käytön välttäminen yli 30km/h nopeuksissa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut citybus Näytä viesti
    Väärin. Jos kuljettajalla on jokin tilanne, joka vaatii hänen huomionsa, hänen täytyy pysäyttää auto turvalliseen paikkaan. Muu vaarantaa yleisesti liikenneturvallisuutta. Jos bussi ajaa Itäväylällä 40 km/h olosuhteissa, jotka sallivat suurimman sallitun ajonopeuden käytön, on erittäin suuri vaara, että nopeusrajoituksen mukaan ajava henkilö ei havaitse riittävän ajoissa tätä vaaratilannetta vaan aiheutuu onnettomuus. Tätä varten meillä on alinopeuden kieltävää sääntelyä tieliikennelaista (jos et nyt sitä vielä ole tajunnut).

    Minulla on ollut ajamassani bussissa häiriköitä ja tappeluita, mutta ne on hoidettu pysähdyksissä eikä alinopeutta ajaen. Seisomakuormat on hoidettu ilman loukkaantumisia ajamalla ennakoiden muttei hidastellen. Kuljettaja ajaa autoa eikä toimi portsarina, vahtimestaria, poliisina ja tuomarina samaan aikaan.
    Yhdyn viestiisi lähes kokonaan. Kuitenkin seisomakuorman kohdalta joudun myöntämään ajaneeni itse hitaasti. Söderkulla - Nikkilä välinen tie on erittäin huonossa kunnossa, nopeusrajoitus 80 km/h. N. 120 mukulaa kyydissä aina 1. luokkalaisista lukiolaisiin ja tuulilasikuorma. Tosin tälläisessä tilanteessa ko. tiellä on erittäin ymmärrettävää toisin kuin yöbussin matelu Itäväylällä puoli kuormalla...

    Lainaus Alunperin kirjoittanut canis lupus Näytä viesti
    Pakko kommentoida tähän että tuskin kukaan kuljettaja tarkoituksella ajaa 40 kmh 80 alueella? Ette näe tilannetta niin ei kannata heti tuomita. Toki jos tahalteen ilman syytä matelee on se väärin, ehdottomasti. Olen itsekin n. 30 kmh ajanut linja-autolla Hämeenlinnanväylää pitkin Martinlaaksosta asti Ruskeasuolle koska autossa oli moottorivika eikä kovempaa päästänyt ajaa. Tokin tämän varmasti ymmärsi matkustajatkin kun summeri huutaa niin että korvissa soi mutta kanssa-autoilijat saattoivat paheksua tietämättä asiasta mitään.
    Tässä tosin tulee mieleen et eikö pitäisi ko. tapauksessa ajaa Hämeenlinnanväylältä pois ja pienempiä teitä pitkin? Toki Hämeenlinnanväylä ei taida moottoritietä olla vielä tuosta kohdin. Mutta en kyllä itse lähtisi ajamaan viallisella autolla vastaavaa väylää yhtään sen enempää kuin on tarvis.

  14. #134
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1583

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti

    Toistan ainoastaan kerran tämän enään, pari kertaa jo tähän ketjuun saman asian kommentoinut. Jaetaan Nobinan linjojen kanssa useita yhteisiä reittiosuuksia ja reitistä, päivistä ja autoista riippumatta tarpeetonta hidastelua näkyy jatkuvasti, päivästä toiseen.
    Sitten tarvitaan kyllä yksi esimerkki, jossa mainitaan linja, tieosuus, kellonaika ja päivämäärä. Sitten saadaan mahdollisesti myöhemmin autoa ajaneen kuljettajan lausunto tilanteesta. Sitten täällä voidaan sen jälkeen keskustella, mitä asioita painotetaan bussiliikenteen kehittämisessä.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Yksi syy tähän on saatu jo, joka on vihreä matka ja jarrujen käytön välttäminen yli 30km/h nopeuksissa.

    Erittäin merkityksellinen asia, jonka otit esiin. Onko kuljettajilla työn suorittamisessa ristiriita työnantajalta saatujen ohjeiden kanssa ? Kokevatko kuljettajat tai osa kuljettajista vihreän matkan ja ko. jarrujen käyttämisen välttämisen kielteisenä asiana ?

  15. #135
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3758

    oletus Vs: Nobinan huono maine

    Täältä voi katsoa jokaisen lähdön. Siinä näkyy kaikki mahdollinen (esim. käytetty kalusto ja käytetyt ajonopeudet). Siitä vaan selaamaan lähtöjä.

    https://reittiloki.hsl.fi/?date=2020...40853118896488
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

Vastaavia viestiketjuja

  1. Nobinan tulos
    kirjoittanut Amatööri foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 29.06.2018, 16:01
  2. HSL: Huono sää hidastaa joukkoliikennettä keskiviikkona 24.1.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 24.01.2018, 12:20
  3. Nobinan ongelmia
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 85
    Viimeisin viesti: 10.12.2017, 15:52
  4. HSL: Huono ajokeli hidastaa bussien kulkua
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 08.11.2016, 06:50

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •