Mielestäni enemmän harmia aiheuttavat hyvinkin sisätiloiltaan erikokoiset kaksiakseliset bussit. Citarot, Omnicityt, Manit ym. kuuluvat keskustalinjoille tai liityntälinjoille. Jos Hesan 71 ja vastaavat ajettaisiin aina isoimmilla mahdollisilla tavallisilla autoilla, olisi ratkaisu parempi kuin vaikka se, että telit ja Citarot ajavat linjalla sekaisin.
Ruuhka-aikaan ei kaikille riitä istumapaikkaa. Toisaalta jo oppilaitosten oppituntien päättymisajankohtakin tuo noita piikkejä. Tasaisella vuorovälillä pelkillä teleillä hoidettuna ei kumminkaan ruuhkassa joka vuorossa ole tasainen kuormitus. Jos niitä telejä ei saada sijoitettua juuri pahimmille lähdöille, ei niistä juuri ole hyötyä.
Ison lyhyen bussin ja telin kapasiteetissa ero on loppujen lopuksi aika pieni. Ruuhkan ulkopuolella telit ovat vain naftan haaskausta. Jonkun runkolinjan tai tietyn ruuhkalinjan ajamiset pelkillä teleillä ymmärän jotenkin. Korkeisiin niveliin verrattuna telibussi on tosin lähinnä vitsi. Ei siitä ylimääräisestä akselista ole miksikään ratkaisuksi.