- Liittynyt
- 23 Marraskuu 2015
- Viestit
- 1,897
HSL:llä on käynnissä jälleen viime talvien tapaan pari-kolme linjastouudistustyötä ja yksi näistä on liityntälinjasto länsimetron jatkeelle https://hslmetrokivenlahteen.blogspot.com/
Blogia on päivitetty jo pari kuukautta, mutta aluksi vain liikumiskyselyistä ja asukastyöpajoista. Viime viikolla on tullut ensimmäinen varsinainen asiapäivitys, jossa käsitellään suoria bussilinjoja Helsingin keskustaan ja muualle kantakaupunkiin. Blogipäivityksessä ilmoitetaan, että nykyiset 4 A-linjaa olisi perustettu tasaamaan Metron kuormitusta Tapiolan länsipuolella, mutta itse muistelisin että ne olivat myös tarkoitettu vähentämään matka-ajan kasvua liityntäliikenteen vaikutuksista pahiten kärsineille alueille.
Blogissa kerrotaan että nykyiset suorat linjat palvelevat suurimmaksi osaksi alueita, jotka ovat alle 800m päässä metron jatkeen asemista, eli suorista linjoista ainoastaan Saunalahteen kulkevalla 164A/VA:lla olisi tuleivaisuudessa käyttöä. Muita alueita, joille suorasta linjasta olisi hyötyä on blogin mukaan kerrostaloalue Olari. Itseä ihmetyttää ettei Haukilahti ole päässyt listalle, vaikka siellä on kerrostaloja ja se jää sivuun metron reitistä, mutta ilmeisesti suunnitelmatyö ei koske mahdollisia vain Matinkylän itäpuolella kulkevia linjoja.
Runkolinjan 510 jatkamista Espoonlahteen ehdotetaan myös tapana luoda suorempia yhteyksiä muualle Helsingin kantakaupunkiin, vaikka luulisi, että noin tiheään kulkevan linjan, jolla on jo nykyisellään ketjuuntumisongelmia, jatkaminen noin pitkälle olisi myrrkyä linjastosuunnittelijalle.
Blogia on päivitetty jo pari kuukautta, mutta aluksi vain liikumiskyselyistä ja asukastyöpajoista. Viime viikolla on tullut ensimmäinen varsinainen asiapäivitys, jossa käsitellään suoria bussilinjoja Helsingin keskustaan ja muualle kantakaupunkiin. Blogipäivityksessä ilmoitetaan, että nykyiset 4 A-linjaa olisi perustettu tasaamaan Metron kuormitusta Tapiolan länsipuolella, mutta itse muistelisin että ne olivat myös tarkoitettu vähentämään matka-ajan kasvua liityntäliikenteen vaikutuksista pahiten kärsineille alueille.
Blogissa kerrotaan että nykyiset suorat linjat palvelevat suurimmaksi osaksi alueita, jotka ovat alle 800m päässä metron jatkeen asemista, eli suorista linjoista ainoastaan Saunalahteen kulkevalla 164A/VA:lla olisi tuleivaisuudessa käyttöä. Muita alueita, joille suorasta linjasta olisi hyötyä on blogin mukaan kerrostaloalue Olari. Itseä ihmetyttää ettei Haukilahti ole päässyt listalle, vaikka siellä on kerrostaloja ja se jää sivuun metron reitistä, mutta ilmeisesti suunnitelmatyö ei koske mahdollisia vain Matinkylän itäpuolella kulkevia linjoja.
Runkolinjan 510 jatkamista Espoonlahteen ehdotetaan myös tapana luoda suorempia yhteyksiä muualle Helsingin kantakaupunkiin, vaikka luulisi, että noin tiheään kulkevan linjan, jolla on jo nykyisellään ketjuuntumisongelmia, jatkaminen noin pitkälle olisi myrrkyä linjastosuunnittelijalle.
Viimeksi muokattu: