Blogiin on ilmestynyt uusia postauksia:
https://hslmetrokivenlahteen.blogspo...ssilinjat.html
https://hslmetrokivenlahteen.blogspo...-noykkion.html
Suorien linjojen ehdotetaan palvelevan Olaria ja Saunalahtea, mikä ei ole suuri yllätys, kun kyseessä on ne kerrostaloalueet, jotka jäävät metrosta paitsi myös Kivenlahden jatkeen jälkeen, ja joista syöttöliikenne menee jollekin ennen Tapiolaa sijaitsevalle asemalle. HSL ei ole ottanut kantaa Haukilahden suoraan linjaan, vaikka se olisi ilmeinen kolmas kohde. Olarin linja jatkuisi luontevasti Latokaskeen samaan tapaan kuin aiempi 195 ja nykyinen ruuhkalinja 125K. Saunalahden linjan HSL ehdottaa ajavan Länsiväylälle yhtä liittymää nykyistä aikaisemmin, kun sen ei enää tarvitse palvella Kivenlahtea.
Kommenteissa ehdotetaan, että linjoihin 160 ja 195 takaisin palaaminen olisi hyvä malli, mutta lienee niin, että tämä ei käy, koska Matinkylän metroasemalle pitää mennä jokaiselta alueelta linja sen sijaan että joiltakin alueilta yhteys olisi vain Piispansillan pysäkeille.
Liityntälinjoihin ei ehdoteta suuria muutoksia. Espoonlahden ja Kauklahden välillä HSL ehdottaa mahdollisesti palaamista takaisin malliin, jossa on primaarinen ja sekundaarinen linja sen sijaan että yksi linja hoitaa kaikki tarpeet, kuten 165 nykyisin tekee. Primaarisen linjan vuoroväli ruuhkassa olisi 15, sekundaarisen 30 minuuttia. Kattilalaaksoon tulisi sama tilanne kun länsimetron aloittaessa oli, eli sen läpi menee vain 542, sillä tällä kertaa se menee jollekin metroasemalle, kun se menee Kivenlahden asemalle. Lisäksi ehdotetaan joitain pienempiä muutoksia.