Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näytetään tulokset 31-33/33

Viestiketju: Metro Kivenlahteen - uusi bussilinjasto

  1. #31

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    1207

    oletus Vs: Metro Kivenlahteen - uusi bussilinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Kapasiteettikysymyskin on suhteellinen. Seisojiahan metroon mahtuisi vaikka kuinka.
    Tiedä sitten, kuinka kohtuullinen vaatimus seisominen on Hgin metron kaltaisessa lähi(ö)junamaisessa liikennevälineessä. Toki maailmalla metroissa seisotaan paljon, mutta maailmalla metroissa tehdään myös paljon verrattain lyhyitä matkoja kaupunkialueella, Helsingissä suhteellisesti vähemmän ja Matinkylästä on 20 minuuttia Rautatientorille. Se on jo niin pitkä aika, että voisi läppärinkin avata.

  2. #32
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1594

    oletus Vs: Metro Kivenlahteen - uusi bussilinjasto

    Nyt kun muistelen, niin suorat linjat taidettiin perustaa lyhentämään "kohtuuttomasti pidentyneitä matka-aikoja". Metrolinja on kiemurampi lännessä ja vanhassa bussijärjestelmässä runko-osuudella eli moottoritiellä pysähtyminen oli harvempaa kuin metrolla.

    Ennen koronaa tehdyissä matkustajaennusteissa Kivenlahden linjalla oli kaikista matkustajapaikoista käytössä yli 100% huipputunnissa, ei vain istumapaikoista. Vuoden 2015 jälkeen, vai milloin olivatkaan, maankäytön kasvu on ollut odotettua tehokkaampaa, tosin ei niin paljon kuin työmatkojen määrä on vähentynyt. Ja etenkin vain ruuhkassa kulkevien linjojen edellytykset ovat vähentyneet vielä enemmän, kun ruuhkapiikki on kai nimenomaan loiventunut verrattuna muuhun päivän matkamääriin.

  3. #33
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    1192

    oletus Vs: Metro Kivenlahteen - uusi bussilinjasto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti

    Ennen koronaa tehdyissä matkustajaennusteissa Kivenlahden linjalla oli kaikista matkustajapaikoista käytössä yli 100% huipputunnissa, ei vain istumapaikoista. Vuoden 2015 jälkeen, vai milloin olivatkaan, maankäytön kasvu on ollut odotettua tehokkaampaa, tosin ei niin paljon kuin työmatkojen määrä on vähentynyt. Ja etenkin vain ruuhkassa kulkevien linjojen edellytykset ovat vähentyneet vielä enemmän, kun ruuhkapiikki on kai nimenomaan loiventunut verrattuna muuhun päivän matkamääriin.
    Niin, esimerkiksi linja 504 Kivenlahdesta oli aamuisin täynnä, osa sai jopa seisoa.
    ylempänä oleva teksti on vain kirjoittajan turhanpäiväinen postaus.

Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Kivistön uusi bussilinjasto kohentaa yhteyksiä Tammistoon
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 04.05.2020, 11:00
  2. HSL: Raitiolinjasto ja Koillis-Helsingin bussilinjasto uudistuvat
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 29.01.2017, 21:19
  3. TJ: Seudun uusi bussilinjasto voimaan 30.6.2014
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 06.02.2014, 11:40
  4. HSL: Kantakaupungin bussilinjasto uudistuu 13.8.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 07.08.2012, 12:50

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •