Nyt kun muistelen, niin suorat linjat taidettiin perustaa lyhentämään "kohtuuttomasti pidentyneitä matka-aikoja". Metrolinja on kiemurampi lännessä ja vanhassa bussijärjestelmässä runko-osuudella eli moottoritiellä pysähtyminen oli harvempaa kuin metrolla.
Ennen koronaa tehdyissä matkustajaennusteissa Kivenlahden linjalla oli kaikista matkustajapaikoista käytössä yli 100% huipputunnissa, ei vain istumapaikoista. Vuoden 2015 jälkeen, vai milloin olivatkaan, maankäytön kasvu on ollut odotettua tehokkaampaa, tosin ei niin paljon kuin työmatkojen määrä on vähentynyt. Ja etenkin vain ruuhkassa kulkevien linjojen edellytykset ovat vähentyneet vielä enemmän, kun ruuhkapiikki on kai nimenomaan loiventunut verrattuna muuhun päivän matkamääriin.