Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-27/27

Viestiketju: Tuusulanväylän linjastosuunnitelma

  1. #16

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    718

    oletus Vs: Tuusulanväylän linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Voipa olla, että uusi tie Pyhän Laurin kirkon ja Kirkonkylän myllyn väliseen kulttuurimaisemaan, virkistysalueen poikki, ei ole ihan ensimmäisenä harkittava vaihtoehto. Tietääkö joku, onko tuolle alueelle suojelupäätöksiä?
    Tuollainen katu sijoittuisi Kirkonkylän myllystä noin 200 m etelään, jos se menisi Riimusauvantien pään päätepysäkiltä suoraan länteen. Ei siis mikään suuri uhka kulttuurimaisemalle.

  2. #17
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1430

    oletus Vs: Tuusulanväylän linjastosuunnitelma

    Tuolla välillähän on jo yksi käyttämätön autosilta: Kirkonkyläntien päässä. Autoliikenne sillalla kiellettiin jossain 80-90-lukujen taitteessa. Mikäli linja-autoliikenne sillalla sallittaisiin ja tehtäisiin busseille uusi alikulku Nesteen pohjoispuolelta Citymarketin edustan liikenneympyrään, lyhenisi poikittaisen bussin matka tuolla välillä puoleen (kahdesta kilometristä yhteen) ja se pääsisi ohittamaan ruuhkat ja neljä vilkasta liikennevaloristeystä.

  3. #18
    volvojees avatar
    Liittynyt
    05.03.2020
    Sijainti
    Koillis-Helsinki
    Viestejä
    71

    oletus Vs: Tuusulanväylän linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Tuolla välillähän on jo yksi käyttämätön autosilta: Kirkonkyläntien päässä. Autoliikenne sillalla kiellettiin jossain 80-90-lukujen taitteessa. Mikäli linja-autoliikenne sillalla sallittaisiin ja tehtäisiin busseille uusi alikulku Nesteen pohjoispuolelta Citymarketin edustan liikenneympyrään, lyhenisi poikittaisen bussin matka tuolla välillä puoleen (kahdesta kilometristä yhteen) ja se pääsisi ohittamaan ruuhkat ja neljä vilkasta liikennevaloristeystä.
    Se silta vissiin otettiin pois käytöstä koska se ei kestänyt autoja, niin tuskin se bussejakaan kestää. Ainakin itse olen näin kuullut.

  4. #19
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1163

    oletus Vs: Tuusulanväylän linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Tuollainen katu sijoittuisi Kirkonkylän myllystä noin 200 m etelään, jos se menisi Riimusauvantien pään päätepysäkiltä suoraan länteen. Ei siis mikään suuri uhka kulttuurimaisemalle.
    OK. Viestissä puhuit, että se menisi Ylästöntielle, joka alkaa myllyn ja kirkon välimaastosta. Ihan suoraan länteen ei päätepysäkiltä pääse, kun siinä on kerrostaloja poikittain, mutta tuohon väliin varmaan mahtuisi. Bussille tulisi toki kaksi risteystä käännyttäväksi.

  5. #20

    Liittynyt
    03.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    253

    oletus Vs: Tuusulanväylän linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut volvojees Näytä viesti
    Se silta vissiin otettiin pois käytöstä koska se ei kestänyt autoja, niin tuskin se bussejakaan kestää. Ainakin itse olen näin kuullut.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Tuolla välillähän on jo yksi käyttämätön autosilta: Kirkonkyläntien päässä. Autoliikenne sillalla kiellettiin jossain 80-90-lukujen taitteessa. Mikäli linja-autoliikenne sillalla sallittaisiin ja tehtäisiin busseille uusi alikulku Nesteen pohjoispuolelta Citymarketin edustan liikenneympyrään, lyhenisi poikittaisen bussin matka tuolla välillä puoleen (kahdesta kilometristä yhteen) ja se pääsisi ohittamaan ruuhkat ja neljä vilkasta liikennevaloristeystä.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    OK. Viestissä puhuit, että se menisi Ylästöntielle, joka alkaa myllyn ja kirkon välimaastosta. Ihan suoraan länteen ei päätepysäkiltä pääse, kun siinä on kerrostaloja poikittain, mutta tuohon väliin varmaan mahtuisi. Bussille tulisi toki kaksi risteystä käännyttäväksi.

    Voisiko tuota ehdottaa että silta remontoitaisiin Bussin painon jaksavaksi Vantaan kaupungille ja HSL kun niin nerokas idea, olisi ILMASTONMUUTOS vähentävä teko.

  6. #21
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1163

    oletus Vs: Tuusulanväylän linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Huppu Näytä viesti
    Voisiko tuota ehdottaa että silta remontoitaisiin Bussin painon jaksavaksi Vantaan kaupungille ja HSL kun niin nerokas idea, olisi ILMASTONMUUTOS vähentävä teko.
    Puhutaan tällaisesta sillasta: https://goo.gl/maps/M1nJvt91jgSBFKuo9

    Taitaa olla museoarvoa sen verran, että suurempia muutoksia ei saa tehdä. Toki tuosta vielä muutama vuosikymmen sitten ajeltiin busseillakin.

  7. #22

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    761

    oletus Vs: Tuusulanväylän linjastosuunnitelma

    Tuo Kirkonkyläntien pään silta ei kuitenkaan ole kuin 500m päässä Tapaninkyläntien joen ylityksestä. Sitä kautta kulkevalla linjalla ei ole palvelualuetta lisänä kuin Kirkonkyläntien varsi. Ja sillan jälkeen se joko ajaa takaisin 561:n reitille päästäkseen Tuusulanväylän alitse tai sitten Ylästöntielle Kirkkotietä pitkin, jonka varrella ei ole kuin bensa-asema ja 20 omakotitaloa, eli huomattavasti vähemmän kuin Tammiston kautta mennessä. Pelkän Kirkonkyläntien varren alueen palvelu tuskin riittää syyksi rakentaa uusi tunneli tai silta Tuusulanväylän ali tai yli, joka lyhentää matkaa 700m alle kilometrin päähän nykyisestä saati kunnostaa olemassaoleva silta.

    Liittyen 61:n kääntöpaikalta lähtevän joukkoliikennekaista vaikutuksista ympäristöön, minusta vähemmän ulkoilualueisiin vaikuttava vaihtoehto on Riimusauvantieltä suoraan pohjoiseen, siitä joen yli, josta sitten pellonreunaa Myllykujalle ja sitä pitkin Kirkkotielle. Tuolla reitillä Helsingin puolista ulkoilualuetta läpäistään vain 100m pituudelta, kun taas Kaksostentien pohjoispuolisten talojen pohjoisviertä kulkien on silti 200m matka joelle ulkoilualueen läpi. Vantaan puolella joukkoliikennekaista pellon laidalle ei paljoa tasaista maisemaa muuta. Myllykujallakaan ei tarvitse tehdä muuta kuin asvaltoida, jos bussien vuoroväli on yhteensä 10min luokkaa, jolloin sen liikennöinti yksikaistaisesti riittää vallan mainiosti.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Bussilinjat kulkevat tänä päivänä varsin tyhjähköinä. Joukkoliikenteessä on käynyt matkustajakato - mahdollisesti pysyvä sellainen, mikäli mm. etätyöskentely yleistyy.
    Linjastosuunnitelmaa tehdään kuitenkin oletuksella, että palataan jokseenkin normaaliin ja ainakin ehdotusten perusteella linjasto on vähintään kustannusneutraali. Maailma muuttuu, mutta ei voi varmuudella sanoa miten ennen kuin se on tapahtunut ja kannattaa ennemmin valmistautua vaikeammin tai hitaammin ratkaistavaan skenaarioon kuin sellaiseen, jossa voidaan vain todeta ettei tarvitakkaan ja vähentää tarjontaa.

  8. #23
    JT
    JT on nyt kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2212

    oletus Vs: Tuusulanväylän linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Linjastosuunnitelmaa tehdään kuitenkin oletuksella, että palataan jokseenkin normaaliin ja ainakin ehdotusten perusteella linjasto on vähintään kustannusneutraali. Maailma muuttuu, mutta ei voi varmuudella sanoa miten ennen kuin se on tapahtunut ja kannattaa ennemmin valmistautua vaikeammin tai hitaammin ratkaistavaan skenaarioon kuin sellaiseen, jossa voidaan vain todeta ettei tarvitakkaan ja vähentää tarjontaa.
    Nyt suunnittelussa oleva linjasto ja liikenteen määrä pitää asettaa siten, että sitä voidaan helposti liikennöintisopimusten muutosrajoissa kasvattaa, mikäli matkustajamäärät palautuvat ja vastaavasti laskea entisestään, jos kysyntämuutokset ovat pysyvämpiä.

  9. #24

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1024

    oletus Vs: Tuusulanväylän linjastosuunnitelma

    Nyt blogiin tullu uusia ehdotuksia mm.

    Runkolinjaa 610 ei perusteta

    Linja 554 jatketaan Siltamäestä Jumbon kautta Lentoasemalle.

    Linjan 61 kaikki lähdöt ajettaisi 61T:n reittiä pitkin, Päätepysäkki Etelässä on Rautatientori kuten nykyään.

    Uusi linja 611K joka korvaa linjan 64 ja 611 myöhäisillan, yöliikenteen ja viikonloppuliikenteen. Linja kulkisi Oulunkylän ja Itä-Pakilan kautta Tikkurilaan.

    Lisäksi Linja 611/K kulkisi jatkossa Suutarilasta Tikkurilaan Kehä III:n ja Kielotien kautta.

  10. #25

    Liittynyt
    06.03.2017
    Viestejä
    741

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022

    HSL haluaa kommentteja bussireittejä koskeviin suunnitelmiin – Näitä muutoksia on luvassa Tikkurilassa, Ylästössä, Ruskeasannassa..
    https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/3183792
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 09.12.2020 kello 08:55. Syy: siirretty toiseen ketjuun

  11. #26

    Liittynyt
    21.08.2016
    Sijainti
    Pohjois-Leppävaara
    Viestejä
    143

    oletus Vs: Tuusulanväylän linjastosuunnitelma

    Miksi linjaa 623 pitää hidastaa? Se on hyvä juuri noin. Kaikkia maitolaitureita ei tarvitse joka bussin ajaa. Epäilen että tuskin Leinelässä ja Peijaksessa asuvat ilahtuvat tästä

  12. #27
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1163

    oletus Vs: Tuusulanväylän linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut canis lupus Näytä viesti
    Miksi linjaa 623 pitää hidastaa? Se on hyvä juuri noin. Kaikkia maitolaitureita ei tarvitse joka bussin ajaa. Epäilen että tuskin Leinelässä ja Peijaksessa asuvat ilahtuvat tästä
    Leinelän kohdalla kyllä varmasti kaikki pohjoisempaa tulevat viimeistään vaihtavat junaan, elleivät ole tehneet sitä jo Koivukylän asemalla. Asun tässä Leinelää seuraavan pysäkin kohdalla ja ainakaan meiltä ei tuolla linjalla ole juuri Kirkonkylää kauemmas etelään menty. Yhteys Koivuhakaan kuulostaa ihan käyttökelpoiselta ajatukselta.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 16.09.2020, 11:40
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 04.08.2020, 12:20
  3. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 03.04.2020, 11:00
  4. Lauttasaaren linjastosuunnitelma
    kirjoittanut kallio843 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 40
    Viimeisin viesti: 08.03.2020, 20:19
  5. HSL: Tuusulanväylän molemmat rampit suljettu yöllä 12.-13.8., bussit poikkeusreitillä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 12.08.2015, 12:50

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •