Tämä mainos ei näy rekisteröityneille käyttäjille.
Vastaa
 
Viestiketjutyökalut
Vanha 30.1.2007, 22:09
  #1
 
Liittynyt: 30.06.2005
Sijainti: Helsinki, Hamina
Viestejä: 245
oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2007

Lainaus:
Alunperin kirjoittanut juhani Näytä viesti
Toisaalta 71 ajaa suunnilleen saman välin miltei tyhjänä. Jälkimmäistä linjaa käyttävät lähinnä Pihlajiston asukkaat, joten mielekkäintä olisi siirtää päätepysäkki sinne, josta se menisi ensin Viikkiin ja jatkaisi sieltä moottoritietä pitkin Helsinkiin.
Mitä lisäarvoa tästä tulisi? Itse Pihlajistossa yli 30 vuotta asuneena ihmettelen 71:n väitettyä tyhjyyttä Pukinmäen asema - Pihlajisto, ainakin minä olen usein nähnyt kuormitusta tälläkin välillä ja liikennetarvetta on jo Pihlajisto - Pihlajamäki välillä, kun Pihlajiston terveysasema- ja posti- sekä pankkipalvelut ovat Pihlajamäessä. Samoin Arabian alue poikii tälle linjalle aikalailla matkustajia, jotka jäisivät melkein kyydittä, jos 71 ajaisi Kustaa Vaasantietä, mikä aamuisin on aika ruuhkainenkin.

antti

Viimeisin muokkaaja vko; 4.2.2007 kello 23:26.. Syy: lainaus korjattu
antti ei ole kirjautuneena   Vastaa lainaamalla viestiä
Vanha 30.1.2007, 22:34
  #2
 
kemkim avatar
 
Liittynyt: 24.09.2005
Sijainti: Helsinki
Viestejä: 2703
oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2007

Lainaus:
Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
Samoin Arabian alue poikii tälle linjalle aikalailla matkustajia, jotka jäisivät melkein kyydittä, jos 71 ajaisi Kustaa Vaasantietä, mikä aamuisin on aika ruuhkainenkin.
Miten niin "melkein kyydittä"? Arabiasta kulkee 68 varsin usein, lisäksi 74 ja ratikka.

Yöbussissa on tunnelmaa
kemkim ei ole kirjautuneena   Vastaa lainaamalla viestiä
Vanha 4.2.2007, 0:49
  #3
 
Liittynyt: 27.01.2007
Viestejä: 12
oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2007

Lainaus:
Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
Mitä lisäarvoa tästä tulisi? Itse Pihlajistossa yli 30 vuotta asuneena ihmettelen 71:n väitettyä tyhjyyttä Pukinmäen asema - Pihlajisto, ainakin minä olen usein nähnyt kuormitusta tälläkin välillä ja liikennetarvetta on jo Pihlajisto - Pihlajamäki välillä, kun Pihlajiston terveysasema- ja posti- sekä pankkipalvelut ovat Pihlajamäessä. Samoin Arabian alue poikii tälle linjalle aikalailla matkustajia, jotka jäisivät melkein kyydittä, jos 71 ajaisi Kustaa Vaasantietä, mikä aamuisin on aika ruuhkainenkin.
Olet oikeassa siinä, että 71:lle tulee lisämatkustajia kyseisellä välillä. Toinenkin linjavaihtoehto olisi, nimittäin 68, mutta monet kaihtavat sitä, koska sillä ei pääse Sörnäisiin.

Ehdottaisin, että Kustaa Vaasan tietä kulkisi vain yksi linja (68) jonka päätepysäkki voisi olla Sörnäisissä. Kaikki muut linjat saisivat kulkea moottoritietä pitkin, sillä kyseinen reitti on paljon nopeampi ja tämä on huomattava lisäarvo. Itse kuljen usein Kumpulan ja Pukinmäen väliä ja tapaan kulkea ensin nopealla bussilla (73, 75) Pihlajamäkeen, josta jatkan matkaa 71 tai 79:llä. Mikäli 71 ja moottoritietä kulkeva bussi saapuu Kumpulaan/Arabiaan yhtäaikaa, olen joskus ehtinyt 71:n edelliseen vuoroon Pihlajamäessä, kunhan olen kulkenut alkumatkan nopealla dösällä.

Lisäksi Viikissä pitäisi jotenkin järjestellä niin, että kaikki moottoritietä kulkevat bussit käyttäisivät samaa pysäkkiä. Nykyisellään Viikin pysäkkiä käyttää vain 77 sekä Vantaan seutulinjat.

Niin, ja jotkin asiat ovat muuttuneet 30 vuoden aikana. Nykyisin Pihlajistosta pääsee hyvinkin kätevästi Ogeliin, jossa pysähtyvien junien määrä on samalla lisääntynyt, eikä Pihlajistosta ole siten mitään mieltä mennä Pukinmäen asemalle. Lisäksi Pihlajistosta pääsee Pihlajamäkeen ehkä kaikkein kätevimmin kävellen. En ymmärrä, miksi mainitsemasi palvelujen takia aluiden välille tarvittaisiin suora linja (tosin suora ei taida olla kovinkaan hyvä termi kuvamaan kyseistä linjaa).
juhani ei ole kirjautuneena   Vastaa lainaamalla viestiä
Vanha 4.2.2007, 15:35
  #4
 
trumanb avatar
 
Liittynyt: 29.06.2005
Sijainti: Helsinki
Viestejä: 138
oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2007

Lainaus:
Alunperin kirjoittanut juhani Näytä viesti
Ehdottaisin, että Kustaa Vaasan tietä kulkisi vain yksi linja (68) jonka päätepysäkki voisi olla Sörnäisissä.
Ketä se sitten palvelisi, että 68 siirrettäisiin kulkemaan Kustaa Vaasan tietä? Ja miksi sen päätepysäkki pitäisi siirtää Sörnäisiin? En näe tuossa ehdotuksessa mitään järkeä.
trumanb ei ole kirjautuneena   Vastaa lainaamalla viestiä
Vanha 4.2.2007, 15:55
  #5
 
Aleksi.K avatar
 
Liittynyt: 27.04.2006
Sijainti: Pohjois-Leppävaara
Viestejä: 2073
oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2007

Lainaus:
Alunperin kirjoittanut juhani Näytä viesti
Ehdottaisin, että Kustaa Vaasan tietä kulkisi vain yksi linja (68) jonka päätepysäkki voisi olla Sörnäisissä.

Lisäksi Viikissä pitäisi jotenkin järjestellä niin, että kaikki moottoritietä kulkevat bussit käyttäisivät samaa pysäkkiä. Nykyisellään Viikin pysäkkiä käyttää vain 77 sekä Vantaan seutulinjat.

Ei se kauheasti auta siihen ruuhkaisuuteen, että siellä vain yksi linja kulkee. Vaan se automäärä, jos niiden autojen ihmiset saataisiin niihin busseihin niin ruuhkia ei olisi. Sitten miksi ihmeessä tuo 68:sin päättäri pitäisi Sörnäisiin katkaista? Lisää vaihtamista vain tulisi, ja mikäli haluat vaihtaa niin kyllä seki tokin onnistuu. Ajat vain metrolla Sörnäisiin ja hyppäät sitten bussiin sitten sieltä. En vaan näe siinäkään mitään logiikkaa.

Viikin pysäkkiä käyttävät myös kaikki Lahdenväylää ajavat kaukoliikenteen vuorot. On totta, että Viikissä olisi järjestelemisen varaa. Toisaalta linjoja tulee niin monesta suunnasta, että se olisi aika vaikeaa. Lisäksi en näe järkeä että, moottoritien pysäkki siirretään Meno-suuntaan olevalle rampille. Se vain hidastaisi..

Viimeisin muokkaaja Aleksi.K; 4.2.2007 kello 15:56.. Syy: Selkeytetty tekstiä
Aleksi.K ei ole kirjautuneena   Vastaa lainaamalla viestiä
Vanha 4.2.2007, 20:18
  #6
 
Liittynyt: 01.07.2005
Viestejä: 462
oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2007

Lainaus:
Alunperin kirjoittanut juhani Näytä viesti
Olet oikeassa siinä, että 71:lle tulee lisämatkustajia kyseisellä välillä. Toinenkin linjavaihtoehto olisi, nimittäin 68, mutta monet kaihtavat sitä, koska sillä ei pääse Sörnäisiin.

Ehdottaisin, että Kustaa Vaasan tietä kulkisi vain yksi linja (68) jonka päätepysäkki voisi olla Sörnäisissä. Kaikki muut linjat saisivat kulkea moottoritietä pitkin, sillä kyseinen reitti on paljon nopeampi ja tämä on huomattava lisäarvo.
Vaikuttaa siltä että tässä ovat Kustaa Vaasan tie ja Hämeentie menneet sekaisin? 68 ajaa nykyisellään Hämeentietä Vanhaankaupunkiin, moottoritielle johtaa Kustaa Vaasan tie.
a__m ei ole kirjautuneena   Vastaa lainaamalla viestiä
Vanha 4.2.2007, 21:17
  #7
 
Liittynyt: 27.01.2007
Viestejä: 12
oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2007

Lainaus:
Alunperin kirjoittanut a__m Näytä viesti
Vaikuttaa siltä että tässä ovat Kustaa Vaasan tie ja Hämeentie menneet sekaisin? 68 ajaa nykyisellään Hämeentietä Vanhaankaupunkiin, moottoritielle johtaa Kustaa Vaasan tie.
juu, olet oikeassa. Olisi tosiaan pitänyt tarkastaa kartasta.
juhani ei ole kirjautuneena   Vastaa lainaamalla viestiä
Vanha 4.2.2007, 22:06
  #8
 
Liittynyt: 27.01.2007
Viestejä: 12
oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2007

Lainaus:
Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
Ei se kauheasti auta siihen ruuhkaisuuteen, että siellä vain yksi linja kulkee. Vaan se automäärä, jos niiden autojen ihmiset saataisiin niihin busseihin niin ruuhkia ei olisi. Sitten miksi ihmeessä tuo 68:sin päättäri pitäisi Sörnäisiin katkaista? Lisää vaihtamista vain tulisi, ja mikäli haluat vaihtaa niin kyllä seki tokin onnistuu. Ajat vain metrolla Sörnäisiin ja hyppäät sitten bussiin sitten sieltä. En vaan näe siinäkään mitään logiikkaa.
Välillä Sörnäinen - Keskusta on ihan riittävästi julkista liikennettä. Ihan säästösyistä olisi hyvä jos muutama linja siirtäisi Sörkkään eteläisen päättärinsä. 68 olisi luonnollinen tällaiseksi linjaksi, koska harva sillä kuitenkaan kulkee koko matkaa (Latukartanosta keskustaan on nopeampiakin vaihtoehtoja). Tuleehan siinä joillekin lisää vaihtoja, mutta jos sen ansiosta saadaan tiheät ja ennenkaikkea tasaiset vuorovälit, niin kannattaisihan se toteuttaa.

En ole ehdottanut Viikin pysäkkiä moottoritiellä siirrettäväksi mihinkään. Pitäisi vain rakentaa uusi liittymä niille busseille, jotka tulevat Pihlajamäentieltä. Maksaahan sen rakentaminen, mutta kyseessä on kuitenkin kerta-investointi ja sillä saadaan merkittävästi parannettua julkisen liikenteen palvelutasoa. Etelästä tullessaan 70T, 73 ja 75 voisi käyttää nykyistä pysäkkiään.
juhani ei ole kirjautuneena   Vastaa lainaamalla viestiä
Vanha 4.2.2007, 22:14
  #9
 
Resiina avatar
 
Liittynyt: 04.07.2005
Sijainti: Kerava
Viestejä: 586
oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

Mitenköhän Tämä http://www.hel.fi/wps/portal/!ut/p/k...iikinm%C3%A4ki vaikuttaa Viikinmäen ja Pihlajiston linjoihin

Viimeisin muokkaaja Resiina; 4.2.2007 kello 22:30.. Syy: Linkki vaihdettu
Resiina ei ole kirjautuneena   Vastaa lainaamalla viestiä
Vanha 4.2.2007, 22:24
  #10
 
Aleksi.K avatar
 
Liittynyt: 27.04.2006
Sijainti: Pohjois-Leppävaara
Viestejä: 2073
oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2007

Lainaus:
Alunperin kirjoittanut juhani Näytä viesti
Välillä Sörnäinen - Keskusta on ihan riittävästi julkista liikennettä. Ihan säästösyistä olisi hyvä jos muutama linja siirtäisi Sörkkään eteläisen päättärinsä.
Miksi muuttamaan nykyistä systeemiä, jos se ihan hyvin toimii.. Ja tuo säästäminen on ihan turha perustelu, ei ne lippujen hinnat ainakaan alas mene. Nykyisin trendi on ollut vähän se että suurimmaksi osaksi ollaan vähennetty vuoroja ja nostettu lippujen hintoja.

Viimeisin muokkaaja vko; 4.2.2007 kello 23:23.. Syy: lainaus korjattu jälleen
Aleksi.K ei ole kirjautuneena   Vastaa lainaamalla viestiä
Vanha 5.2.2007, 0:03
  #11
 
trumanb avatar
 
Liittynyt: 29.06.2005
Sijainti: Helsinki
Viestejä: 138
oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2007

Lainaus:
Alunperin kirjoittanut juhani Näytä viesti
Ihan säästösyistä olisi hyvä jos muutama linja siirtäisi Sörkkään eteläisen päättärinsä. 68 olisi luonnollinen tällaiseksi linjaksi, koska harva sillä kuitenkaan kulkee koko matkaa (Latukartanosta keskustaan on nopeampiakin vaihtoehtoja).
Oletkohan milloin viimeksi matkustanut 68:lla? Kyllä sillä nyt vähän enemmän kuin "harva" kulkee keskustaan asti. Aika monet oikeasti tykkäävät siitä, että pääsevät Latokartanosta vaihdottomalla yhteydellä keskustaan.

Kannattaa ottaa huomioon myös liikuntarajoitteiset. He varsinkin arvostavat vaihtojen vähyyttä.
trumanb ei ole kirjautuneena   Vastaa lainaamalla viestiä
Vanha 5.2.2007, 10:53
  #12
Jay
 
Liittynyt: 22.12.2005
Viestejä: 9
oletus Vs: Poikittaisliikenteen lisäykset syksy 2007

Lainaus:
Alunperin kirjoittanut trumanb Näytä viesti
Oletkohan milloin viimeksi matkustanut 68:lla? Kyllä sillä nyt vähän enemmän kuin "harva" kulkee keskustaan asti. Aika monet oikeasti tykkäävät siitä, että pääsevät Latokartanosta vaihdottomalla yhteydellä keskustaan.

Kannattaa ottaa huomioon myös liikuntarajoitteiset. He varsinkin arvostavat vaihtojen vähyyttä.
Näin on, esim. lastenvaunujen kanssa liikkujia on paljon. Kannattaa myös vilkaista karttaa, Latokartanon perukalle rakennetaan koko ajan lisää asuntoja, joita Tilanhoitajankaarta kulkeva 79+metro ei palvele. Alueen rakentaminen on vasta vähän yli puolessavälissä.
Jay ei ole kirjautuneena   Vastaa lainaamalla viestiä
Vanha 5.2.2007, 12:38
  #13
Tunnistettu jäsen
 
Liittynyt: 28.06.2005
Sijainti: Vantaa
Viestejä: 831
oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

Viikinmäen uusi asuinalue ei varmasti sinänsä vaikuta alueen bussilinjastoon. 71:n kuormitusta se kyllä kasvattaa ja koska HKL ei ole osannut vaatia kyseiselle linjalle isompaa kalustoa, jouduttaneen 71:n vuoroväliä edelleen tihentämään. Eli vuosikymmenen loppupuolella ajetaan sitten varmaankin ruuhkassa 6 min välein ja muulloin 10 min välein.

Pohjois-Latokartanon osalta kannattaisi varmastikin ihan vakavasti miettiä yhteyden luomista Myllypuron metroasemalle. Esim. linjan 68 reitin pidennys olisi ehkä pari kilometriä nykyiseltä kääntöpaikalta (tulevaisuudessa päätepysäkki siirtynee joka tapauksessa lähemmäs Myllypuroa) ja pidennys matka-aikaan muutaman minuutin luokkaa. Tällöin saataisiin parannettua yhteyksiä Itä-Helsingistä Viikin alueelle ja toisaalta Latokartanosta saataisiin nopea yhteys metrolle. Muutos myös todennäköisesti kasvattaisi 68:n matkustajamääriä linjan loppupäässä. Matka-aika Latokartanon pohjoisosasta keskustaan Myllypuron kautta olisi vaihtoineen korkeintaan 25 minuuttia, myös ruuhka-aikoina. Linjalla 68 matka-aika olisi vuorokaudenajasta riippuen noin 30-40 min, ruuhka-aikojen pikalinjalla 68X noin 30 min.
Miska ei ole kirjautuneena   Vastaa lainaamalla viestiä
Vanha 5.2.2007, 13:07
  #14
JT
Tunnistettu jäsen
 
JT avatar
 
Liittynyt: 29.06.2005
Sijainti: Espoo
Viestejä: 1257
oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

Lainaus:
Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
Viikinmäen uusi asuinalue ei varmasti sinänsä vaikuta alueen bussilinjastoon. 71:n kuormitusta se kyllä kasvattaa ja koska HKL ei ole osannut vaatia kyseiselle linjalle isompaa kalustoa, jouduttaneen 71:n vuoroväliä edelleen tihentämään. Eli vuosikymmenen loppupuolella ajetaan sitten varmaankin ruuhkassa 6 min välein ja muulloin 10 min välein.
Minusta uutta ruuhkalinjaa 71X tulisi harkita viimeistään Viikinmäen asuinalueen valmistuttua. Linjan reitti kulkisi Pihlajamäestä tultaessa suoraan Lahdenväylälle josta Kustaa Vaasantietä edelleen Rautatientorille. Eli reitistä tipahtaisi Pihlajiston ja Arabian kautta koukkaamiset, joka nopeuttaa pihjalamäkeläisten matkustusaikoja keskustaan päin.

Eli mikäli 71:n ruuhka-ajan vuorovälejä tullaan tihentämään niin niistä osa voisi siirtää em. 71X reitille. Myöskin olen miettinyt 71V:n liittämistä 71X:ään, mutta ilmeisesti Pukinmäki - Pihlajamäki -akselilta riittää matkustajia Viikkiin sekä Arabiaan, jolloin 71V-reitti kannattaisi pitää ennallaan.
JT ei ole kirjautuneena   Vastaa lainaamalla viestiä
Vanha 5.2.2007, 13:40
  #15
Tunnistettu jäsen
 
Liittynyt: 28.06.2005
Sijainti: Vantaa
Viestejä: 831
oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

Lainaus:
Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
Eli mikäli 71:n ruuhka-ajan vuorovälejä tullaan tihentämään niin niistä osa voisi siirtää em. 71X reitille. Myöskin olen miettinyt 71V:n liittämistä 71X:ään, mutta ilmeisesti Pukinmäki - Pihlajamäki -akselilta riittää matkustajia Viikkiin sekä Arabiaan, jolloin 71V-reitti kannattaisi pitää ennallaan.
Ehkä selkeyden vuoksi olisi järkevintä pitää päälinjan rinnalla vain yhtä ruuhkalinjaa. Tällöin voitaisiin menetellä siten, että runko-71 ajaisi joka päivä 10 min välein, mutta ruuhka-apuna ajaisi lisäksi linja 71V myös 10 min välein. Lähtöajat voitaisiin porrastaa siten, että 71V menisi 6 min 71:n perässä, jolloin se keräisi hieman suuremman lastin pihlajamäkeläisiä matkustajia. 71V:n tihentäminen mahdollistaisi varmastikin myös linjan 72 vuorovälin hienoisen harventamisen ruuhkassa (9 min -> 10 min). Tällöin myös Pukinmäkeen saataisiin mukava 5 min tasainen vuoroväli.

80-luvulla linja 71 oli muuten ruuhka-aikoina jaettu kolmeksi linjaksi: 71S Rautatientori - Käpylä - Pihlajisto - Pihlajamäki, 71T Rautatientori - Arabia - Pihlajisto sekä 71V Rautatientori - Arabia - Pihlajamäki.
Miska ei ole kirjautuneena   Vastaa lainaamalla viestiä
Vastaa

Viestiketjutyökalut

Lähettämissäännöt
Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
Et voi vastata viesteihin
Et voi lähettää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on päällä
Hymiöt on päällä
[IMG]-koodi on päällä
HTML-koodi on pois
Trackbackit ovat pois
Pingbackit ovat pois
Refbackit ovat pois



Kaikki kellonajat näytetään aikavyöhykkeen GMT +3 mukaan. Kello on nyt 2:07.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114