Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/48

Viestiketju: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

  1. #16

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    864

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Ehkä selkeyden vuoksi olisi järkevintä pitää päälinjan rinnalla vain yhtä ruuhkalinjaa. Tällöin voitaisiin menetellä siten, että runko-71 ajaisi joka päivä 10 min välein, mutta ruuhka-apuna ajaisi lisäksi linja 71V myös 10 min välein. Lähtöajat voitaisiin porrastaa siten, että 71V menisi 6 min 71:n perässä, jolloin se keräisi hieman suuremman lastin pihlajamäkeläisiä matkustajia. 71V:n tihentäminen mahdollistaisi varmastikin myös linjan 72 vuorovälin hienoisen harventamisen ruuhkassa (9 min -> 10 min). Tällöin myös Pukinmäkeen saataisiin mukava 5 min tasainen vuoroväli.
    Muuten hyvä idea mutta eikö olisi parempi jos linja 71V kulkisi Pihlajiston kautta? Samalla voitaisiin tehdä niin että linjaa 71 ajetaan vain arkisin ja viikonloppuliikenne siirrettäisiin linjalle 71V.

  2. #17

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    676

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Näpit irti 71:n reitistä. Nykyinen on hyvä.
    antti

  3. #18
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    Näpit irti 71:n reitistä. Nykyinen on hyvä.
    Huono kommentti, ei anna perusteluja. Miksi nykyinen reitti on hyvä? Ketä se palvelee?
    Yöbussissa on tunnelmaa

  4. #19
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Huono kommentti, ei anna perusteluja. Miksi nykyinen reitti on hyvä? Ketä se palvelee?
    Ymmärtääkseni kommentoija (antti) on ollut linjan 71 sekä muidenkin Pihlajanmäen kautta kulkevien linjojen vakikäyttäjä paikallisena asukkaana vuosikymmenien ajan ja tietää niistä vielä alan ammattilaisena "pikkasen enemmän" kuin tämän palstan useat aktiivikäyttäjät yhteensä. Näin vertauskuvallisesti ilmaistuna. Asian tätä puolta ei tietenkään voi automaattisesti arvata . Ja tietenkin kaikki asiat pitäisi julkisilla foorumeilla tietenkin aina perustella "kunnolla"... Mutta sanotaan näin, että ihan taustoista johtuen minä kyllä juuri tässä asiassa uskon sen, mitä antti asiasta sanoo.

  5. #20
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    896

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Huono kommentti, ei anna perusteluja. Miksi nykyinen reitti on hyvä? Ketä se palvelee?
    Keskusta-Arabia, Vanhakaupunki, Viikinmäki, Pihlajisto, Pihlajamäki ja Savela(Pukinmäki)

  6. #21

    Liittynyt
    01.02.2007
    Viestejä
    5

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    .. myös linjan 72 vuorovälin hienoisen harventamisen ruuhkassa (9 min -> 10 min). Tällöin myös Pukinmäkeen saataisiin mukava 5 min tasainen vuoroväli.
    Näpit irti myös linjasta 72! Tapaninvainiossa ja Pukinmäen rajalla asuvia on jo riittävästi rangaistu siirtämällä linja 69 toiselle reitille!

  7. #22

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    676

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Kirjoitin tahallani kärkevästi, odottaen että joku herkkähipiäinen reagoisi, kuten tapahtuikin. Herrat Rattivaunu ja Resiina jo vastasivatkin puolestani, mutta 71 -linjasta tosiaan allekirjoittaneella on kokemusta jo vuodesta 1972, jolloin ajoin tätä linjaa ja löysin jopa vaimonkin tältä linjalta - paneeko toveri Kemkim paremmaksi ? Tämä reitti on sen verran hyväksi havaittu, että yli 30 vuoteen on vain kaksi kertaa muutettu: Pihlajiston ja Hernepellontien kautta kulkevaksi toistakymmentä vuotta sitten ja joku aika sitten jatkettiin Rapakivenkujalta Savelaan. Kaikenkaikkiaan otsikossa mainittujen alueiden linjasto on hyvä nykyisellään, turha mennä ronkkimaan joidenkin fantasioiden takia. Ainoastaan jos 68 joskus jatketaan Myllypuroon, siinä voisi olla jotain mieltä.
    antti

  8. #23
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    Ainoastaan jos 68 joskus jatketaan Myllypuroon, siinä voisi olla jotain mieltä.
    Eikös tuo h68 jo muutenki kierrä aika paljon. En ole asiantuntija Helsingin sisäissä linjoissa, mutta sellainen kuva on, että ei se ihan suoraan itäväylää Helsinkiin hurauta. Toisaalta Myllypuroon jatkaminen olisi suhteellisen helppoa. Jatkaa vain Latokartanonkaaria pitkin Myllypurontielle, josta Myllypuron metroasemalle. Toisaalta voi miettiä, että kuinka moni Myllypuron asukkaista käyttäisi linjaa, kun metro palvelee ihan vieressä. Toiseen suuntaan ajateltuna se toisi suoran yhteyden Myllypurosta Viikkiin.

  9. #24
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    71 -linjasta tosiaan allekirjoittaneella on kokemusta jo vuodesta 1972, jolloin ajoin tätä linjaa ja löysin jopa vaimonkin tältä linjalta - paneeko toveri Kemkim paremmaksi ?
    Tuo on kieltämättä hyvä perustelu Asian taustoja en tiennyt, siksi jäin miettimään, kun kommentoit reitin hyvyydestä.

    Minä olen joskus matkustanut 71:llä ja pannut merkille, että sen reitti on aika hidas, kun vertaa Lahdentien busseihin. Pihlajistosta voisi olla joku Viikin liittymän kautta menevä pikalinja keskustaan. Ruuhka-aikaan voisi tästä olla ajallista etua. Tuo tie Pihlajiston ja Viikintien välissä vaikuttaa melko kärrypolulta. Sitä voisi parantaa, jotta bussi pääsisi nopeammin.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  10. #25
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Toisaalta Myllypuroon jatkaminen olisi suhteellisen helppoa. Jatkaa vain Latokartanonkaaria pitkin Myllypurontielle, josta Myllypuron metroasemalle.
    Kyllä, näin itskein olen miettinyt. Kun tulevaisuudessa Latokartanonkaari ulottuu Myllypuron metroasemalle kartta.hel.fi-palvelun mukaan, niin tämä olisi helppo ja lyhyt jatke linjalle.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  11. #26

    Liittynyt
    27.01.2007
    Viestejä
    12

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Menneellä viikolla sain taas ihmetellä suunnittelijoiden järjenjuoksua. Odottelin pohjoiseen menevää bussia #79 Latukartananon pysäkillä, siis siinä joka sijaitsee suoraan moottoritien alla. Kuin sattumalta huomasin, ettei kyseinen bussi pysähdy sillä pysäkillä laisinkaan! Eihän siitä suurta vahinkoa syntynyt kun en edes myöhästynyt vuorosta tämän takia, mutta en ymmärrä miten bussilinja joka kulkee pysäkin kohdalta ei voi pysähtyä siinä.

    Samalla huomasin, ettei myöskään bussi #74 pysähdy kyseisellä pysäkillä. Sitä voisi vasta pitää huonona ratkaisuna, etenkin niiden kannalta, jotka matkustavat Viikistä pohjoiseen ja joilla on useampia linjavaihtoehtoja joilla pääsisivät perille. Mutta he eivät voi tätä hyödyntää, koska bussit pysähtyvät eri pysäkeillä.

  12. #27
    Tunnistettu jäsen karihoo avatar
    Liittynyt
    29.01.2006
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut juhani Näytä viesti
    Samalla huomasin, ettei myöskään bussi #74 pysähdy kyseisellä pysäkillä. Sitä voisi vasta pitää huonona ratkaisuna, etenkin niiden kannalta, jotka matkustavat Viikistä pohjoiseen ja joilla on useampia linjavaihtoehtoja joilla pääsisivät perille. Mutta he eivät voi tätä hyödyntää, koska bussit pysähtyvät eri pysäkeillä.
    Suunnittelijoiden järjenjuoksu perustuu näissä tapauksissa liikennemääriin. Jos kaikki tuon pysäkin kohdalla kulkevat linjat pysähtyisivät siinä, olisi ruuhka-aikoina jono melkoinen.
    Viimeisin muokkaaja vko; 11.03.2007 kello 14:16. Syy: lainausta lyhennetty

  13. #28

    Liittynyt
    27.01.2007
    Viestejä
    12

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut karihoo Näytä viesti
    Suunnittelijoiden järjenjuoksu perustuu näissä tapauksissa liikennemääriin. Jos kaikki tuon pysäkin kohdalla kulkevat linjat pysähtyisivät siinä, olisi ruuhka-aikoina jono melkoinen.
    Tuotakaan ongelmaa ei olisi, jos linjat tahdistettaisiin toisiinsa nähden. Nykyään saattaa olla, että kolmekin jokseenkin samaa reittiä kulkevaa bussia (73, 75 ja 70T) tulee pysäkille yhtä aikaa. Ja samaa tapahtuu tietysti monen muunkin reitin kohdalla ympäri kaupunkia.

  14. #29
    MCW
    MCW ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    130

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Kaikki linjat mahtuisivat siihen jos pysäkkiä siirrettäisiin hieman eteenpäin, yläpysäkiltä tulevien portaiden eteen.

  15. #30
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    507

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MCW Näytä viesti
    Kaikki linjat mahtuisivat siihen jos pysäkkiä siirrettäisiin hieman eteenpäin, yläpysäkiltä tulevien portaiden eteen.
    Sitten alettaisikin olla jo lähellä Pihlajistontien pysäkkiä, joka on aivan Pihlajiston liikennevaloristeyksen toisella puolella. Pysäkkiähän itse asiassa siirrettiin hieman etelään pois nelostien sillan alta noin vuosi sitten. Erikoista priorisointia on HKL sinänsä harrastanut, sillä Viikinmäeltä tuleva linja 71V pysähtyy sillan alla, kun taas 74 risteyksen eteläpuolella, kuten onkin todettu.

    Peräkkäinajosta olen itse jopa tiedustellut HKL:ltä, ovathan etenkin linjojen 73N ja 75 aikataulut nykyisellään lähes identtiset, ja usein bussit kohtaavatkin ensin Tapulikaupungissa, ja myöhemmin oman reittiosuutensa kierreltyään jälleen Pihlajamäessä Kehä I:n risteyksessä, josta ajavat peräkkäin Rautatientorille. Toisinaan mukana seuraa myös 70 (T). Tahdistaminen ei kuulemma onnistu (ennen kyllä onnistui), sillä "linja 75 tulee myös tahdistaa linjan 75A aikatauluihin iltaisin ja viikonloppuisin".

Vastaavia viestiketjuja

  1. HKL: Bussilinjat 15A, 55 ja 55A poikkeusreiteille
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 17.09.2008, 14:50
  2. Arabian päätepysäkki
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 42
    Viimeisin viesti: 28.05.2008, 23:37
  3. Viikin metro
    kirjoittanut Elmo Allen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 23.11.2007, 21:16
  4. Arabian raitiotie 80 vuotta - tapahtumia 16.9.2006!
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 18.09.2006, 19:01
  5. Viikin uuden alueen liikenne
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 19.05.2006, 20:49

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •