Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/48

Viestiketju: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

  1. #31
    Tunnistettu jäsen karihoo avatar
    Liittynyt
    29.01.2006
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Tässä Hesarin uutinen viikkiläisten tyytymättömyydestä alueen joukkoliikennetarjontaan.

  2. #32
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Itse en oikein ymmärrä Viikkiläisten tyytymättömyyttä. Kyllähän siellä kulkee Jokeri, Helsingin sisäinen keskustaan, ja Lahdenväylällä menee busseja monta kertaa tunnissa..
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  3. #33
    Hujis avatar
    Liittynyt
    24.03.2006
    Sijainti
    Lippajärvi
    Viestejä
    342

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Itse en oikein ymmärrä Viikkiläisten tyytymättömyyttä. Kyllähän siellä kulkee Jokeri, Helsingin sisäinen keskustaan, ja Lahdenväylällä menee busseja monta kertaa tunnissa..
    Tuolla pohjalla en myöskään lähtisi asukkaiden kokemuksia/mielipiteitä arvostelemaan, jos asiasta ei minkäännäköistä tietoa/kokemusta ole.
    Viimeisin muokkaaja Hujis; 30.04.2007 kello 11:22.
    Hoituri henkeen ja vereen.

  4. #34
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut karihoo Näytä viesti
    Tässä Hesarin uutinen viikkiläisten tyytymättömyydestä alueen joukkoliikennetarjontaan.
    Vanha totuushan on, että uusille alueille muuttavista suurin osa tulee lähistöltä. Olisikohan tässä tapauksessa niin, että joukkoliikennetarjonnasta valittajien aikaisemmat kokemukset ovat mm. Pihlajamäestä, josta menee "omien" linjojen 71 ja 71V lisäksi läpi useita kauemmaksi meneviä linjoja. Tai jos vertailukohta on kantakaupungista, niin toki vuorotarjonta tuntuu vähäiseltä.

    Sinänsä Viikin joukkoliikennetarjonta ei mielestäni ole mitenkään heikkoa (ei absoluuttisesti eikä verrattuna muihin Helsingin lähiöihin). 68:n vuorovälit ovat yksinäänkin ihan hyvät ja 79+metro -vaihtoehto täydentää palvelua hyvin. 79 tarjoaa myös paljon poikittaisyhteyksiä.

    Vaikka palveluun voikin aina toivoa parannuksia, niin sinänsä joukkoliikenteen palvelutason ei pitäisi olla mikään yllätys viikkiläisille. Johan alueelle muuttaessa voi katsoa, millaiset joukkoliikennepalvelut siellä on. Toisin kuin muilta alueilta, kasvavasta Viikistä ei ole edes lakkautettu linjoja viime vuosina, vaan tarjontaa on jopa lisätty.

  5. #35

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    864

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Toisin kuin muilta alueilta, kasvavasta Viikistä ei ole edes lakkautettu linjoja viime vuosina, vaan tarjontaa on jopa lisätty.
    Linjat 71S, 73B, 77S, 735K, ja 732K lakkautettiin vuonna 2004-2005, joten en nyt sanoisi että tarjontaa olisi lisätty, vaan sitä enemmän vähennetty kuin lisätty.

  6. #36
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    Linjat 71S, 73B, 77S, 735K, ja 732K lakkautettiin vuonna 2004-2005, joten en nyt sanoisi että tarjontaa olisi lisätty, vaan sitä enemmän vähennetty kuin lisätty.
    Eipä noista mikään linja vaan kulkenut varsinaisesti Viikin asuntoalueelle. Kirjaston kohdilta kyllä on tarjontaa vaikka millä mitalla.

  7. #37
    Ajomestari avatar
    Liittynyt
    05.11.2006
    Viestejä
    227

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    No eipä noilla seutulinjoilla 735 ja 732 ollut kovin paljon k vuoroja. 735 linjalla oli aamulla k vuoroja rt:ltä 06.00-08.30, puolen tunnin vuoroväli, sekä illalla 14.35-16.35 samoin puolen tunnin vuoroväli. Muistaakseni paikkaamaan tullut 732 ajoi vielä harvemmin. Tuleva h68x ja latokartanoon siirrettävä h57, parantavat huomattavasti tarjontaa latokartanon alueella

  8. #38
    Tunnistettu jäsen karihoo avatar
    Liittynyt
    29.01.2006
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Itselleni on tätä uutisointia ja keskustelua seuratessani tullut vaikutelma siitä, että kasvavan lähiön joukkoliikennetarpeet muuttuvat niin nopeasti ettei HKL:n suunnitteluorganisaatio pysty reagoimaan siihen tyydyttävästi. Pari - kolme vuotta sitten muistan kuulleeni kollegoideni kertomana jatkuvia "vaunuongelmia" eli lastenrattaita oli pyrkimässä kyytiin enemmän kuin mitä oli lupa ottaa. Tämän seurauksena eräässä vaiheessa pyrittiin järjestämään Viikin bussilinjoille isommalla keskisillalla varustettuja autoja, koska yleensä bussin keskisillalle mahtuu vain kahdet normaalilevyiset lastenrattaat (kaksosten rattaita vain yhdet).

  9. #39
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut karihoo Näytä viesti
    Itselleni on tätä uutisointia ja keskustelua seuratessani tullut vaikutelma siitä, että kasvavan lähiön joukkoliikennetarpeet muuttuvat niin nopeasti ettei HKL:n suunnitteluorganisaatio pysty reagoimaan siihen tyydyttävästi.
    68:n tarjontaa on kyllä lisätty etupainotteisesti, mutta varsinkin ruuhka-aikaan viikkiläiset ovatkin valinneet HKL:n odotuksista poiketen nopeamman 79+metro -yhteyden, minkä vuoksi 68:n tarjonta on ollut vajaakäytössä ja 79:llä on ollut jatkuvia kapasiteettiongelmia.

    Toinen ongelma (joka koskee kaikkia uusia alueita) on sitten mainitsemasi lastenvaunut. HKL laskee vuorotarjonnan tarpeen nousujen ja maksimikuormien perusteella, mikä johtaa uusilla alueilla siihen, että lastenvaunuja olisi tulossa enemmän kyytiin kuin mitä mahtuisi. Hätäapuna ongelmaan 79:lle on vaihdettu HelBin autot 613 ja 615 ja MaxCeista 9518 ja 9519 on otettu yksi penkkipari pois lastenvaunutilan suurentamiseksi, mutta pysyvämpiä ratkaisuja ei ole tehty. HKL:lle on ehdotettu mm. kalustopisteiden antamista 613:n ja 615:n kaltaisesta ratkaisusta, jossa yksi penkkipari on helposti irrotettavissa lastenvaunutilan suurentamiseksi, mutta HKL ei ole nähnyt asiaa tarpeelliseksi.

  10. #40
    trumanb avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    149

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    OmniCityt pois 68:lta, niin olisin tyytyväinen.

  11. #41
    Jay
    Jay ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    22.12.2005
    Viestejä
    9

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    68:n kiertelevä ja ruuhka-altis reitti ja myöhästyneet/vesitetyt lupaukset kehittämisestä ovat tyytymättömyyden takana. Monta vuotta aluetta mainostettiin 6-linjan pikaratikalla (katosi suunnitelmakuvista vähin äänin) ja sen jälkeen moottoritielinjalla keskustaan, jonka aloitus on viivästynyt monta kertaa ("seuraamme linjan 68 käyttäjämääriä"). Moni teki muuttopäätöksen visioiden perusteella ja sitten kun kämppä on viimein valmis suunnitelmat ovatkin kadonneet. Itse asun Latokartanon uudessa pohjoisosassa ja siellä ongelma korostuu, kun ympäri lähialueita ripotellut linjat
    (esim. mainitut moottoritielinjat, Jokeri ja Tiedelinja) ovat parin kilometrin päässä.

    Työmatkani Vallilaan (7 km) menee 68->Jokeri->Juna Pasilaan->1 km kävely, sillä 68:lla tukkutorin vaihtoyhteyteen ehtiminen on lähinnä huono vitsi. Kuukausikortti vaihtuikin nyt pyörään parempia aikoja odotellessa, moni muu on luovuttanut ja hankkinut kakkosauton vaikka muutti "vihreän" alueen perässä.

    68:n HELMIin liittyminen ja pikalinja varmasti auttavat tilannetta ja palauttavat uskoa, mutta kyllä melkoista harrastuneisuutta homma tällä hetkellä vaatii. Sääli sinänsä, sillä alueen väestössä on aito halu käyttää joukkoliikennetta.

  12. #42
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jay Näytä viesti
    Työmatkani Vallilaan (7 km) menee 68->Jokeri->Juna Pasilaan->1 km kävely, sillä 68:lla tukkutorin vaihtoyhteyteen ehtiminen on lähinnä huono vitsi.
    Et kirjoituksessasi kertonut tarkempia osoitteita, mutta kokeilepa esimerkiksi seuraavanlaisia yhteyksiä:

    • 54/519/520 Kehä I:ltä (pysäkki "Kivikonlaita") Itäkeskukseen, josta 58 tai 58B Vallilaan.


    • 68 Hämeentien ja Kustaa Vaasan tien risteykseen, jossa vaihto bussiin 70T.


    • 79 Pihlajamäentielle, jossa vaihto bussiin 70T


    • 79 Siilitielle, jossa vaihto bussiin 58(B)

  13. #43

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    319

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Aika sinisilmäistä muuttaa jonkin bussivisioiden perusteella. Samaa voi sanoa kouluista, päiväkodeista, kaupoista, puistonäkymistä ym. Ne voi toteutua tai yhtä hyvin olla toteutumatta.
    68 on hidas, mutta niin on moni muukin linja. Esimerkiksi 18 olis hyvä myös saada pikalinja Munkkivuoresta (ei siis Munkkiniemestä) keskustaan. Hampurin systeemi ois hyvä, pieni lisämaksu (esim. 50 snt) pikalinjan paremmasta palvelusta. Käyttäjiä riittäisi, uskoisin.

  14. #44
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jay Näytä viesti
    moni muu on luovuttanut ja hankkinut kakkosauton vaikka muutti "vihreän" alueen perässä.

    68:n HELMIin liittyminen ja pikalinja varmasti auttavat tilannetta ja palauttavat uskoa, mutta kyllä melkoista harrastuneisuutta homma tällä hetkellä vaatii. Sääli sinänsä, sillä alueen väestössä on aito halu käyttää joukkoliikennetta.
    Kannattaisiko muuttaa sellaiselle alueelle, jossa joukkoliikenne on jo valmiina raiteilla ja pelaa hyvin. Tulevaisuuden suunnitelmat ovat aina suunnitelmia ja kannattaa uskoa vain sellaista, joka on jo olemassa. Nykyään ei enää tehdä hyvää kaupunkirakennetta minun mielestäni. Uusilta alueilta jäävät puuttumaan monet hyvät peruspalvelut, kun alueiden valmistuessa on ajateltu, että automarketeista ne palvelut kuitenkin saadaan. Tai sitten palvelut keskitetään yhteen paikkaan niin, että monella alueen asukkaalla on 1-2 km matka niihin. Monessa mielessä nämä vanhat lähiöt kuten Kontula, Hakunila, Lassila, Malminkartano (eteläosa) ja Tapulikaupunki ovat hyviä paikkoja elää, palvelut ja kulkuyhteydet ovat kunnossa ja luonto kävelymatkan päässä. Joku Kartanonkoski on taas esimerkki ihan toisenlaisesta suunnittelusta. Kaunis kuin karkki, mutta...
    Yöbussissa on tunnelmaa

  15. #45
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Arabian, Pihlajiston, Viikin ja Pihlajamäen bussilinjat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Monessa mielessä nämä vanhat lähiöt kuten Kontula, Hakunila, Lassila, Malminkartano (eteläosa) ja Tapulikaupunki ovat hyviä paikkoja elää, palvelut ja kulkuyhteydet ovat kunnossa ja luonto kävelymatkan päässä. Joku Kartanonkoski on taas esimerkki ihan toisenlaisesta suunnittelusta. Kaunis kuin karkki, mutta...
    Itse asiassa lähes kaikki Kontulan lähikaupat ovat sulkeneet ovensa jo vuosia sitten ja kaikki kaupalliset palvelut ovat keskittyneet ostarille, jonne monilla on se kilometrin matka. Kontulan taksiasemalla onkin usein päiväsaikaan pitkä jono ostoksilta palaavia ikäihmisiä, joita Kontulan alueella riittää.

    Kartanonkoski puolestaan kyllä kiinnostaisi keskusliikkeitä, mutta pieni osa alueen asukkaista vastustaa lähikauppaa muun muassa sillä verukkeella, että se toisi alueelle epämääräistä porukkaa (tulisivatko dokut sitten Hakunilasta bussilla 68, alueen läpi kulkevaa bussireittiäkin kun vastustettiin...). Lähikauppa olisi oikeasti kiva, Jumbon marketeissa kun jo pelkästään maitokaapilta kassoille on puoli kilometriä matkaa. Kaupunki kyllä yrittää kaavoittaa kaupalle paikkaa, mutta saa nähdä kuinka käy. Valituksia lienee odotettavissa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HKL: Bussilinjat 15A, 55 ja 55A poikkeusreiteille
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 17.09.2008, 14:50
  2. Arabian päätepysäkki
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 42
    Viimeisin viesti: 28.05.2008, 23:37
  3. Viikin metro
    kirjoittanut Elmo Allen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 23.11.2007, 21:16
  4. Arabian raitiotie 80 vuotta - tapahtumia 16.9.2006!
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 18.09.2006, 19:01
  5. Viikin uuden alueen liikenne
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 19.05.2006, 20:49

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •