Sivu 1 / 7 12345 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/103

Viestiketju: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022

  1. #1
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    898

    oletus HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022

    HSL:n sivuilla aukesi palautesivu uudesta liikennöintisuunnitelmasta. https://www.hsl.fi/hsl/osallistumine...uunnitelma2021. Asiasta on uutinen HSL:n etusivulla, mutta RSS-botti ei ollut sitä tänne julkaissut. Itseasiassa HSL:n uutisia ei ole tullut foorumille pariin viikkon eli saattaakohan uudet sivut olla rikkoneet RSS:n.

    Poimintoja uudistuksista:

    • Raitioliikenne:
    • 6 Eiranrantaan, 6T loppuu
    • 9 Atlantinkatua Länsisatamaan

      Bussiliikenne:
    • 17 ja 79B loppuu jo kesäliikenteen alusta
    • 118 siirtyy Kuurinniityn joukkoliikennekadulle ja jo aikaisemmin suunnitellut muutokset linjoille 134, 136 ja 224 toteutetaan. Uutena 118B loppuu ja 118 katkaistaan Espoon keskukseen.
    • 213 alkaa kulkemaan 118 vanhalle päätepysäkille ja sen tarjontaa lisätään. 213N katkaistaan Espoon keskukseen
    • Linjalle 166 K-variannti Bassenkylään ja uusi pakettiautolinja 242 Espoon K - Muurala - Kauklahti - Bassenkylä
    • 436N korvaa 43:n yöliikenteen kulkemalla Kuninkaantammen kautta
    • Linja 786 loppuu
    • 787 ja 987:n variaatioita yhdenmukaistetaan
    • Uusi linja 844 Itäkeskus - Taasjärvi. Myös 993 ja 995 jatketaan Taasjärvelle Söderkullasta
    • 989:stä täysin HSL alueen ulkoinen linja

      Linjastosuunnitelmien toteutus:
    • Haagan linjastosuunnitelma
    • Helsingin poikittaislinjaston kehittämissuunnitelma
    • Lahdenväylän linjastosuunnitelma
    • Runkolinjat 20 ja 30. 24 ja 14 katkaisu Kamppiin.


    Vaikea uskoa, että pisimmillään 3 vuotta aikaisemmin tehdyt linjastomuutokset pääsee toteutukseen ilman pieniä muutoksia, mutta sivulla ne eivät ole kuin lueteltuna.

    Itseä ihmetyttää tuo 118 katkaisu ja suoran linjan vahvistaminen, kun yleinen suuntaus on ollut päinvastainen.

  2. #2

    Liittynyt
    02.03.2016
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    859

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022

    Aivan päättömiä uudistuksia 118:en kanssa.

    * Viikonloppuisin Kauklahti-Muurala -välillä tulee siis kulkemaan vain pienkalustoa.
    Eivät sitten voineet katkaista 213:sta Espoon keskukseen ja pitää 118:sta entisellä reitillä Espoon keskuksesta Kauklahteen?

    * Suunnitelmassa mainitaan linjalle 224 tulevan reittimuutos tarkentamatta mikä kyseinen reittimuutos on. Oletettavasti Kuurinniityn pisto poistuu ja suora bussiyhteys Kuurinniitystä lähimmälle juna-asemalle eli Kauniaisiin siirtyy kauemmas.
    Hyvät matkustajat - varokaa rakoa viestin ja allekirjoituksen välissä

  3. #3

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    877

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Vaikea uskoa, että pisimmillään 3 vuotta aikaisemmin tehdyt linjastomuutokset pääsee toteutukseen ilman pieniä muutoksia, mutta sivulla ne eivät ole kuin lueteltuna.
    Kuten esim. se, että ajavatko linjat 711, 721 ja 731 syksyllä 2021 Hakaniemeen vai Kalasatamaan, linjastosuunnitelman mukaan Kalasatamaan, mutta kilpailutuksen yhteydessä oli että ajavat Hakaniemeen ainakin muutaman vuoden.

  4. #4

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    788

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    • 6 Eiranrantaan, 6T loppuu
    • 17 ja 79B loppuu jo kesäliikenteen alusta
    • Runkolinjat 20 ja 30. 24 ja 14 katkaisu Kamppiin.
    Hernesaari jää ilman joukkoliikennepalvelua, kuten täällä olikin spekuloitu aikaisemmin. Onko noita linjojen 20 ja 30 busseja pakko ladata kummassakin päässä vai voisiko jotkin niistä jatkaa Hernesaareen? Helpointa olisi jatkaa 17, mikä olikin tarkoitus tehdä aikaisemmin tunnuksella 17A, mutta kun sekin lopetetaan.

  5. #5
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7480

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Hernesaari jää ilman joukkoliikennepalvelua, kuten täällä olikin spekuloitu aikaisemmin. Onko noita linjojen 20 ja 30 busseja pakko ladata kummassakin päässä vai voisiko jotkin niistä jatkaa Hernesaareen? Helpointa olisi jatkaa 17, mikä olikin tarkoitus tehdä aikaisemmin tunnuksella 17A, mutta kun sekin lopetetaan.
    Mitä siellä Hernesaaren kärjessä on sellaista, että sinne pitäisi bussilla (joukkoliikenteellä) päästä?

    Risteilylaivoja ei nyt ole, ja jos siellä vielä se harjoitusjäähalli on, niin lätkäjätkillä varmaan on autokyyti odottamassa, jos ei ole, niin juuri tuo on sellainen kohderyhmä, jonka osalta voidaan minusta sanoa ilman ironiaa, että kävely tekee ihan hyvää.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #6

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    788

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Risteilylaivoja ei nyt ole
    Ei nyt, mutta kai elämää on koronankin jälkeen?

    Enkä tiedä muutenkaan, onko kaikkia jääkiekon pelaamiseen tarvittavia varusteita mukavaa kantaa pitkiä matkoja edestakaisin. Itse 1.0 km matka ei ole ehkä liian pitkä jääkiekon pelaajalle, mutta kantamukset tehnee sen epämiellyttäväksi.
    Viimeisin muokkaaja Minä vain; 25.11.2020 kello 03:59.

  7. #7

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    1132

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022

    Hernari taitaa kyllä olla aika paljon enemmän taitoluistelijoiden kuin "lätkäjätkien" käytössä. Ja omien havaintojeni mukaan aika moni sinne käyttäjistä bussilla tulee.

    Tiedä sitten tarvitseeko hyväosaiselle nuorisolle olla yhteiskunnan subventoimaa bussiyhteyttä harrastuksiin, mutta ainakin oppivat nuoresta pitäen käyttämään joukkoliikennettä sen sijaan, että tottuvat (liiaksi) Cayennen kyytiin.

  8. #8

    Liittynyt
    25.08.2019
    Viestejä
    141

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022

    Omasta mielestä hernesaareen liikenne voisi olla kausiluonteinen. Kesällä sinne päin kulkee ainakin paljon turisteja ja muitakin noille virkistäytymis paikoille esim. löylylle jne...

  9. #9

    Liittynyt
    13.02.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    36

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    • Bussiliikenne:
    • 17 ja 79B loppuu jo kesäliikenteen alusta
    • 118 siirtyy Kuurinniityn joukkoliikennekadulle ja jo aikaisemmin suunnitellut muutokset linjoille 134, 136 ja 224 toteutetaan. Uutena 118B loppuu ja 118 katkaistaan Espoon keskukseen.
    • 213 alkaa kulkemaan 118 vanhalle päätepysäkille ja sen tarjontaa lisätään. 213N katkaistaan Espoon keskukseen
    • Linjalle 166 K-variannti Bassenkylään ja uusi pienkalustolinja 242 Espoon K - Muurala - Kauklahti - Bassenkylä
    • 436N korvaa 43:n yöliikenteen kulkemalla Kuninkaantammen kautta
    • Linja 786 loppuu
    • 787 ja 987:n variaatioita yhdenmukaistetaan
    • Uusi linja 844 Itäkeskus - Taasjärvi. Myös 993 ja 995 jatketaan Taasjärvelle Söderkullasta
    • 989:stä täysin HSL alueen ulkoinen linja
    Kesäaikatauluihin siirryttäessä lakkautetaan linjat 811 sekä 819, Vuosaaren pienkalustolinjoilla reitit myllerretään.

    Talviaikatauluihin siirryttäessä Malmin alueen pienkalustolinjojen lähdöistä leikataan 50% pois jolloin nykyinen tunnin vuoroväli muuttuu kahdeksi tunniksi.
    Haagan alueen pienkalustolinjoissa samainen vähennys linjoille 31, 32 sekä 36 jolloin vuoroväli n. 2h.

  10. #10

    Liittynyt
    03.12.2014
    Sijainti
    Helsingfors
    Viestejä
    46

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Wolde Näytä viesti
    Kesäaikatauluihin siirryttäessä lakkautetaan linjat 811 sekä 819, Vuosaaren pienkalustolinjoilla reitit myllerretään.

    Talviaikatauluihin siirryttäessä Malmin alueen pienkalustolinjojen lähdöistä leikataan 50% pois jolloin nykyinen tunnin vuoroväli muuttuu kahdeksi tunniksi.
    Haagan alueen pienkalustolinjoissa samainen vähennys linjoille 31, 32 sekä 36 jolloin vuoroväli n. 2h.
    Mistä nämä pienkalustolinjojen muutokset löytyvät?

  11. #11
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    217

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lexa99 Näytä viesti
    Mistä nämä pienkalustolinjojen muutokset löytyvät?
    Ks. seuraava viesti ja sen linkki:

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    Kilpailun Kohteet ovat:

    Kohde 265

    Kalustovaatimus: 6 kappaletta MiniB tyypin autoa

    31 Pohjois-Haaga - Munkkivuori
    32 Pohjois-Haaga - Munkkivuori
    33 Munkkivuori - Ritolehto
    34 Munkkivuori - Kaskisaari
    35 Niemenmäki – Munkkivuori – Rakuunantie
    36 Konala – Kannelmäki – Maununneva –Pirkkola
    201 Leppävaara – Mäkkylä – Pitäjänmäki – Pajamäki

    Kohde 267

    Kalustovaatimus: 12 kappaletta MiniB tyypin autoa

    94B Kivikonlaita – Kontula(M)
    603 Malmi – Oulunkylä – Koskela – Maunula – Paloheinä
    701 Viikki – Pihlajamäki – Malmi – Suutarila – Siltamäki
    702 Jakomäki – Puistola – Malmi – Tapaninvainio – Savela
    704 Malmi – Sepänmäki
    801 Itäkeskus – Varjakanvalkama
    802 Itäkeskus – Herttoniemi – Jollas
    805 Itäkeskus – Mellunkylä – Myllypuro
    812 Mellunmäki – Kontula – Myllypuro
    813 Vuosaari(M) – Merikorttikuja
    814 Vuosaari(M) – Pohjoinen ostoskeskus
    815 Vuosaari(M) – Isonvillasaarentie
    816 Vuosaari(M) – Kallahdenniemi
    817 Vuosaari(M) – Ramsinranta
    818 Vuosaari(M) – Vuosaaren satama – Mellunmäki(M)

    Kohteiden 265 ja 267 sopimuskausi alkaa 1.1.2022 ja päättyy vuoden 2026
    lopussa. Lisäksi kohteiden 265 ja 267 sopimuksiin sisältyy mahdollisuus enintään
    kahden vuoden jatko-optioon.

    Kilpailutus ratkaistaan Helmikuussa 2021.

    Lisätietoja löytyy täältä: https://hslfi.oncloudos.com/cgi/DREQ...em&id=202067-4

  12. #12
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    217

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022

    Liikennesuunnitelmasivulla kerrotaan seuraavaa:

    Kipparlahden sillan korjaustyö katkaisee metroliikenteen Kulosaaren itäpuolella arviolta yhdeksän päivän ajaksi heinäkuussa 2021. Järjestömme työn ajaksi korvaavaa bussiliikennettä.
    Itseäni mietityttää, onko metroliikenteelle miten iso riski, jos yhteys varikolle liikennöintialueelta on poikki yhdeksän päivää? Vanha siltahan puretaan, joten yhteys on konkreettisestikin poikki.

  13. #13
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1801

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022

    36 on täynnä liikuntarajoitteisia jo tunnin välein kulkevalla vuorolla, Erityisesti Vähäntuvantien kohdalla. Miten ne sitten mahtuvat , jos kahden tunnin välein ajetaan.

  14. #14

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    1102

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    36 on täynnä liikuntarajoitteisia jo tunnin välein kulkevalla vuorolla, Erityisesti Vähäntuvantien kohdalla. Miten ne sitten mahtuvat , jos kahden tunnin välein ajetaan.
    Linjan ovat viime vuosina löytäneet nuoretkin, etenkin satunnaismatkustajia nousee autoihin. Odottavat vaikka 39:ää mutta kun tämä sattuu kohdalle niin kulkevat tällä. Lauantailiikennekin löydettin heti. Minä luulen, että kahden tunnin vuoroväli vähentää kulkijoita ja sitten linja voidaankin lopettaa.

  15. #15
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    898

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Linjan ovat viime vuosina löytäneet nuoretkin, etenkin satunnaismatkustajia nousee autoihin. Odottavat vaikka 39:ää mutta kun tämä sattuu kohdalle niin kulkevat tällä. Lauantailiikennekin löydettin heti. Minä luulen, että kahden tunnin vuoroväli vähentää kulkijoita ja sitten linja voidaankin lopettaa.
    Vai olisko aika kaivaa midibussit naftaliinista?

Sivu 1 / 7 12345 ... ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL-alueen runkobussilinjasto 2012-2022
    kirjoittanut vristo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 121
    Viimeisin viesti: 29.08.2021, 23:07
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 21.01.2020, 13:00
  3. Liikennöintisuunnitelma 2020-2021
    kirjoittanut kallio843 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 25.11.2019, 19:34
  4. HSL: Järvenpää päätti liittyä HSL:ään vuoden 2022 alusta alkaen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 22.10.2019, 11:10
  5. HSL-alueen poikittaislinjaston kehittämissuunnitelma 2012-2022
    kirjoittanut vristo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 57
    Viimeisin viesti: 26.11.2013, 00:04

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •