Uudet bussit 2021

Onkos muut huomanneet noissa nivel-BYD:eissä ongelmaa lämmityksen toimimattomuuden kanssa? Itse muutaman kerran viikossa niillä matkustavan sanoisin, että noin joka toinen bussi on ollut kylmä ja välillä on ihan yhtä kylmää kuin ulkonakin. Tänään tuli myös itselle vastaan kylmä pätkä-BYD, jossa oli myös lattia jäässä.
 
Miksi Nobina sitkeästi hankkii Bydejä, Yotongeissa vähemmän ongelmia.

Se on muuten hyvä kysymys, oon itekin miettinyt viime aikoina samaa. Varsinkin kun ottaa huomioon sen että kotimaassa, Ruotsissa Nobina keskittyy edelleen länsimaisiin Volvoon, Scaniaan, Mersuun ja MANiin, mutta tänne Suomeen taas ollaan hankittu runsaasti Bydejä, joita taas Ruotsin Nobina ei ole hankkinut kuin kourallisen. Toivottavasti ens kalustohankinnoissa palataan takaisin johonkin länsimaiseen merkkiin. Esim. vaikka uusi MAN Lion's City Electric olisi kyllä tervetullut uutuus HSL-alueelle... :)
 
Onkos muut huomanneet noissa nivel-BYD:eissä ongelmaa lämmityksen toimimattomuuden kanssa? Itse muutaman kerran viikossa niillä matkustavan sanoisin, että noin joka toinen bussi on ollut kylmä ja välillä on ihan yhtä kylmää kuin ulkonakin. Tänään tuli myös itselle vastaan kylmä pätkä-BYD, jossa oli myös lattia jäässä.
Tämä koskee mitä tahansa sähköbussia talvioloissa: jos polttoainekäyttöisessä lisälämmittimessä on vikaa tai sen naftasäiliössä ei ole polttoainetta, se ei lämpiä millään keinolla. Pelkät ilmalämpöpumput eivät riitä lämmittämään sitä pakkasella.
 
Eilen kävin Kalliosta Leppävaaraan matkalla linjalla 502, Oli 13xx-sarjan sähköbussi. Stop-napit olivat mykkiä, ei siis toimineet. Kuljettaja informoi pysähtyvänsä joka pysäkillä. Hyvin toimittu
 
Takaisin
Ylös