Kyllä MANeja sentään Suomen rekisteristä vielä löytyy, mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen niin Tilausliikenne Kuisman (ex. Lakkapää) teli Lion's Coach ja Tampereen seudun ammattiopiston kaksiakselinen Lion's Regio.
https://mytransportgallery.1g.fi/kuv...ma/JKE-130.jpg
https://onninkuvat.kuvat.fi/kuvat/20...IMG_8424_1.jpg
Katoppa vaan, enpä tiennyt. Mut noikin on varmaan tuotu käytettynä ulkomailta, Helbin MANien lisäksi ei olla Suomeen taidettu hankkia lainkaan MANeja uusina. Ihmettelen kyllä miksei kyseinen saksalaismerkki ole pahemmin kiinnostanut suomalaisia bussialalla vaikka Ruotsissa merkki myy kuin häkä, ja taitaa jopa kilpailla samoissa tilastoissa kotimaisten Volvon ja Scanian kanssa. Kyllä Helb ois saanut säästää edes muutaman MANin, tyyliin 2-4 yksilöä ihan vara-autoiksi. Nyt joutuu lähtemään Tukholmaan asti jos MANin kyytiin haluaa, onneksi siellä niitä on edelleen ja todella paljon (ja uusiakin hankitaan edelleen suurissa määrissä). Tyyliin samassa mittakaavassa kuin VDL:iä HSL-alueella.
Viimeisin muokkaaja Ivecomies; 28.10.2022 kello 16:04.
Muitakin löytyy Suomesta
Tilausliikenne Himasen kaasu-MAN, joka taitaa olla aika lähellä HelB autoja.
https://kaspercarlson.kuvat.fi/kuvat...9/DSC_4267.jpg
AT-Lines:n Norjasta tuotu 13,8 metrinen R08.
https://onninkuvat.kuvat.fi/kuvat/20...G_9531+(2).JPG
Siis Lion's Cityjä/Coachejä alusta alkaen Suomen rekisteriin? en kyllä usko. Mun mielest Helbin autoja lukuunottamatta kaikki muut on kyllä tuontiautoja.
---------- Viestit yhdistetty klo 14:20 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:17 ----------
Hyvä että on edes tuotu käytettynä tätä saksalaismerkkiä, joka ei suomalaisia pahemmin kiinnosta (bussialalla).![]()