Onhan tuolla lähtöjen vähennyksiä (vuorovälien pidennyksiä) monessa paikassa, mutta tämä tilanne jossa elämme, ei kovin paljon muuhunkaan anna aihetta. Tulopohjan romahtaessa jostain on säästettävä.
Mutta on tuolla linjoja, joiden vuoroväli on mielestäni suorastaan kunnianhimoinen. Useat 50-linjat (ainakin 52, 56 ja 57) kulkevat arkisin ruuhkien välissäkin 10 minuutin tiheydellä, osa myös lauantaisin. Toivottavasti näin hyvä palvelu oikeasti kannustaa ihmisiä käyttämään joukkoliikennettä.
Luoteisten alueiden runkolinjaistaminen ja poikittaislinjauudistus ovat paljon puhuttuja juttuja, mutta ainakin minulle konkretisoitui muutaman reitityksen yksityiskohdat vasta tällä viikolla. Esimerkiksi runkolinja 30 jatkuu edeltäjäänsä verrattuna Myyrmäen asemalta Honkasuolle samaan paikkaan, jossa 560 on kääntynyt tähänkin asti. Toinen minulle "valjennut" juttu on, että uusi 53 tulee Oulunkylästä Pirkkolaan selvästi eri reittiä verrattuna korvattavaansa eli linjan 52 vanhaan itäiseen ja samalla lakkautuvaan linjaukseen. 53 tulee Metsälän kautta Maunulaan eikä kulje Pakilantien kautta ollenkaan. Metsälän ja Konalan välillä säilyy yhteys 51:n jäädessä pois. On tietenkin totta, että 52 on ollut kovin päällekkäinen 550:n kanssa Oulunkylän ja Haagan välillä.