Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/24

Viestiketju: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 54/2021

  1. #1
    KriZuu avatar
    Liittynyt
    28.02.2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    700

    oletus HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 54/2021

    HSL:n hallituksen seuraavassa kokouksessa (24.8.2021) esitetään uutta tarjouskilpailua järjestettäväksi. Siihen sisältyy yhteensä 82 bussin liikenne.
    Linkki: https://hslfi.oncloudos.com/cgi/DREQ...m&id=2021102-2

    • Kohde 274: Linjat 522 ja 555
    • Kohde 275: Linjat 565 ja 565B
    • Kohde 276: Linjat 713, 719 ja 839(K)
    • Kohde 277: Linja 59
    • Kohde 278: Linja 500
    • Kohde 279: Linjat 171, 171Z, 172, 173K, 173N, 173Z, 175, 175V, 181(K), 182(A), 901(K), 902(K), 903(K), 904, 906, 907, 908(K), 909(K) ja 911

    Kohteita 277 ja 278 liikennöidään sähköbusseilla, ja kohteessa 279 vähintään 40% talviviikon kilometreistä on ajettava sähköbusseilla. Sopimukset alkavat elokuussa 2022 (274-276) ja tammikuussa 2023 (277-279), ja niiden pituudet ovat yksi vuosi (274-275), viisi vuotta (276) ja seitsemän vuotta (277-279).

    Tarjouskilpailu on tarkoitus ratkaista marraskuussa 2021.
    Viimeisin muokkaaja KriZuu; 19.08.2021 kello 21:20.
    Kalustotietokanta Etelä-Suomen Bussit | Kuvagalleria Suomen teillä | Tykkää Facebookissa

  2. #2

    Liittynyt
    21.08.2016
    Sijainti
    Pohjois-Leppävaara
    Viestejä
    191

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 54/2021

    Kohde 274: Helb
    Kohde 275: Helb
    Kohde 276: Nobina
    Kohde 277: PL
    Kohde 278: Nobina
    Kohde 279: PL

    En löydä tästä mitään mahdollista yllättäjää

  3. #3

    Liittynyt
    11.07.2017
    Viestejä
    506

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 54/2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut canis lupus Näytä viesti
    Kohde 274: Helb
    Kohde 275: Helb
    Kohde 276: Nobina
    Kohde 277: PL
    Kohde 278: Nobina
    Kohde 279: PL

    En löydä tästä mitään mahdollista yllättäjää
    Kohde 276 liikennöidään MiniB-kokoluokan autoilla, niin en näe Nobinaa kovin todennäköisenä.

  4. #4

    Liittynyt
    02.03.2016
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    876

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 54/2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut KriZuu Näytä viesti
    • Kohde 274: Linjat 522 ja 555
    • Kohde 275: Linjat 565 ja 565B
    • Kohde 276: Linjat 713, 719 ja 839(K)
    • Kohde 277: Linja 59
    • Kohde 278: Linja 500
    • Kohde 279: Linjat 171, 171Z, 172, 173K, 173N, 173Z, 175, 175V, 181(K), 182(A), 901(K), 902(K), 903(K), 904, 906, 907, 908(K), 909(K) ja 911
    Kortit pöytään:

    • 274 - Nobina
    • 275 - Nobina
    • 276 - Korsisaari
    • 277 - Pohjolan Liikenne
    • 278 - Pohjolan Liikenne
    • 279 - Pohjolan Liikenne
    Hyvät matkustajat - varokaa rakoa viestin ja allekirjoituksen välissä

  5. #5

    Liittynyt
    06.03.2017
    Viestejä
    991

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 54/2021

    Itse toivoisin kohteen 276 voittajaksi Tilausliikenne Nikkasta. Todella asialliset kuljettajat ja kalusto varsinkin #7.

  6. #6

    Liittynyt
    21.08.2016
    Sijainti
    Pohjois-Leppävaara
    Viestejä
    191

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 54/2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussipoika04 Näytä viesti
    Kohde 276 liikennöidään MiniB-kokoluokan autoilla, niin en näe Nobinaa kovin todennäköisenä.
    Kiitos huomautuksesta. Korjataan

    276: Korsisaari
    (en pysty editoimaan enää viestiäni)

  7. #7

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    880

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 54/2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut canis lupus Näytä viesti
    Kohde 274: Helb
    Kohde 275: Helb
    Kohde 276: Nobina
    Kohde 277: PL
    Kohde 278: Nobina
    Kohde 279: PL

    En löydä tästä mitään mahdollista yllättäjää
    Onko Helbillä edellytyksiä osallistua kilpailutukseen kun heillä on meneillään yrityssaneeraukseen hakeutuminen?

  8. #8
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7036

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 54/2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Onko Helbillä edellytyksiä osallistua kilpailutukseen kun heillä on meneillään yrityssaneeraukseen hakeutuminen?
    Saneerausmenettely on harkinnanvarainen poissulkemisperuste: tilaaja voi halutessaan sulkea sillä perusteella pois tarjouskilpailusta (eikä asiaa tarvitse perustella mitenkään muuten), mutta tilaajan ei ole pakko tehdä niin.

    Saneerausmenettely tuo tosin muitakin haasteita kilpailuun osallistumisesta. Esim. rahoituksen saaminen uudelle kalustolle voi olla vaikeaa tai mahdotonta. Tosin HelB:n tapauksessa se on osa konsernia, jossa muut konserniyhtiöt eivät ole saneerauksessa, joten tarvittaessa esim. uuden kaluston voisi ostaa vaikka joku muu konserniyhtiö, jolta HelB vuokraisi sen.

  9. #9
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3806

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 54/2021

    Miksi muuten linjalle 500 ei ollut kalustovaatimuksena sähkönivelet?
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  10. #10
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1563

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 54/2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Miksi muuten linjalle 500 ei ollut kalustovaatimuksena sähkönivelet?
    Ainakin päätepysäkit asettavat rajoitteita: Itäkeskukseen suunniteltuun uuteen terminaaliin ei ole mahdollista ajaa nivelillä eikä Munkkivuoreen mahdu toisen nivelrunkolinjan päätepysäkkiä latauspaikkoineen.

  11. #11
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2255

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 54/2021

    Jos HSL:n tavoitteena on parantaa tehokkuutta nivelbusseilla niin miksi HSL ei sitten vaadi tai tee kunnollista yhteistyötä kaupungin infrasta vastaavan organisaation kanssa, että tarvittavat infratoimenpiteet toteutetaan ja että terminaaleihin ja pysäkeille voi operoida kaikilla kalustotyypeillä.

  12. #12
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2748

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 54/2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Jos HSL:n tavoitteena on parantaa tehokkuutta nivelbusseilla niin miksi HSL ei sitten vaadi tai tee kunnollista yhteistyötä kaupungin infrasta vastaavan organisaation kanssa, että tarvittavat infratoimenpiteet toteutetaan ja että terminaaleihin ja pysäkeille voi operoida kaikilla kalustotyypeillä.
    Tähän liittyen eilen huomasin Tikkurilan terminaalissa sellaista, että kun runkolinjan 570 teliauto on laiturissa 15 (Mellunmäkeen päin), niin ahdasta on mennä kyseisestä kohdasta ohi toisella linja-autolla.

    Mitenköhän käy kun pituutta tulee ensi syksynä 3 metriä lisää autoihin kun nivelet tulevat?

  13. #13
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    931

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 54/2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Miksi muuten linjalle 500 ei ollut kalustovaatimuksena sähkönivelet?
    Rupee tosiaan näyttämään siltä, kuten saattoi arvata, että kierroksilla 50 ja 51 vaadittiin nivelbusseja vain siksi, että haluttiin isoa sähkökalustoa. Ei voitu vaatia sähkötelejä silloin, kun niitä ei ollut markkinoilla eli nivelet oli ainoa vaihtoehto. Hirveän nopeasti on kyllä vene kääntynyt, jos ei ole tulossa niveliä näille. Runkolinjojen 300, 400, 520 ja 530 perustamissopimuksissa, jotka julkaistiin vuodenvaihteessa on vielä suunniteltu pysäkkien pidennyksiä nivelbussien varalta.

    Vaikka 500 pahimman kuorman veisi seiskan jatko meilahteen ja Kalasataman raitiotie, vuorovälihän oli silti ennen koronaa 6min, jonka luulisi olevan ihan tarpeeksi lyhyt kaustokokoa kasvattamaan. Samoin linjalla 59 on koronasta huolimatta lyhyt vuoroväli. Kalustomäärät näyttää kuitenkin vastaavan tämänhetkistä eli vuoroväli saattaa jäädä 7,5min koronan jälkeenkin. 510:llähän Kivenlahden metron liityntälinjastossa vuoroväliksi oli myös merkitty tuo sama.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Jos HSL:n tavoitteena on parantaa tehokkuutta nivelbusseilla niin miksi HSL ei sitten vaadi tai tee kunnollista yhteistyötä kaupungin infrasta vastaavan organisaation kanssa, että tarvittavat infratoimenpiteet toteutetaan ja että terminaaleihin ja pysäkeille voi operoida kaikilla kalustotyypeillä.
    Itäkeskuksen uuden terminaalin kaavassa on nimenomaan vaadittu nivelbussipaikkoja sen laitaan tai vaihtoehtoisesti Turunlinnantielle.

  14. #14
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1563

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 54/2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Karosa Näytä viesti
    Tähän liittyen eilen huomasin Tikkurilan terminaalissa sellaista, että kun runkolinjan 570 teliauto on laiturissa 15 (Mellunmäkeen päin), niin ahdasta on mennä kyseisestä kohdasta ohi toisella linja-autolla.

    Mitenköhän käy kun pituutta tulee ensi syksynä 3 metriä lisää autoihin kun nivelet tulevat?
    HSL kävi koeajamassa tuon laiturin Volvon sähkönivelellä helmikuussa, eikä paikka ainakaan silloin osoittautunut ahtaaksi. Toki tuossa kuljettajan täytyy ajaa keula tarpeeksi pitkälle ettei perä jää ajoväylälle.

  15. #15
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2748

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 54/2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    HSL kävi koeajamassa tuon laiturin Volvon sähkönivelellä helmikuussa, eikä paikka ainakaan silloin osoittautunut ahtaaksi. Toki tuossa kuljettajan täytyy ajaa keula tarpeeksi pitkälle ettei perä jää ajoväylälle.
    Okei, hyvä niin. Tein eilen sellaisia havaintoja jotka voivat vaikuttaa kaikki yhdessä ja erikseen siihen mahtuuko siitä vai ei.

    - Miten pitkälle 570 on keulan ajanut
    - Miten pitkälle viereisistä laitureista pääsee peruuttamaan
    - Onko taukolaitureissa busseja

    Sillä huomasin, että pitää saada bussi vasempaan reunaan ajoradalle, jotta siitä pääsee menemään ongelmitta. Mikäli tila ei riitä peruuttamaan kunnolla läheisistä laitureista, uskoisin tulevan jonkun verran ainakin ongelmia.

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 53/2021
    kirjoittanut Karosa foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 45
    Viimeisin viesti: 16.11.2021, 00:23
  2. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 48/2019
    kirjoittanut KriZuu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 62
    Viimeisin viesti: 25.08.2020, 13:16
  3. Bussiliikenteen sopeuttaminen 2020-2021
    kirjoittanut citybus foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 03.05.2020, 22:02
  4. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 24/2012
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 247
    Viimeisin viesti: 17.07.2013, 00:05
  5. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 26/2012
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 68
    Viimeisin viesti: 30.12.2012, 18:23

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •