Sivu 3 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/135

Viestiketju: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

  1. #31

    Liittynyt
    19.08.2021
    Sijainti
    Helsinki, pihlajamäki
    Viestejä
    75

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

    5.9
    Nf 923 / 71

  2. #32

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    914

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ivecomies Näytä viesti
    Niinhän se voi vähän olla. Ite en vaan usko että kyseisille autoille on enää hirveesti käyttöä viimeisten Bydien saavuttua. Veikkaan että n. 5-10 autoa saattaa jäädä ajoon vara-autoiksi, muut lähtee.
    Totta. Olisi vaan mielenkiintoista, jos joku tutkisi, onko oikeasti uudet autot tärkeämpi tekijä joukkoliikenteen käyttöön siirtymisessä kuin esimerkiksi nopeus ja vuoroväli.

  3. #33

    Liittynyt
    17.06.2020
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    645

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Totta. Olisi vaan mielenkiintoista, jos joku tutkisi, onko oikeasti uudet autot tärkeämpi tekijä joukkoliikenteen käyttöön siirtymisessä kuin esimerkiksi nopeus ja vuoroväli.
    Tuota voisi tutkia vielä paremmin Itä-Vantaalla ja Itä-Helsingissä kun Ojangon varikolle tulee uudet bussit joskus ensi vuonna nykyisten rotiskojen tilalle. Silloin linjat eivät muutu ja liikennöitsijä pysyy samana joten ainoa havaittava ero pitäisi olla uudet bussit. Matkustajat ovat varmasti myös ehtineet tottua vanhoihin busseihin niin ei myöskään tule sellaista että jotkut välttelevät uusia linjoja koska eivät vielä tunne niitä hyvin.

  4. #34
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    27.04.2016
    Sijainti
    Espoo/Inkoo
    Viestejä
    877

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ettäjaa Näytä viesti
    Tuota voisi tutkia vielä paremmin Itä-Vantaalla ja Itä-Helsingissä kun Ojangon varikolle tulee uudet bussit joskus ensi vuonna nykyisten rotiskojen tilalle. Silloin linjat eivät muutu ja liikennöitsijä pysyy samana joten ainoa havaittava ero pitäisi olla uudet bussit. Matkustajat ovat varmasti myös ehtineet tottua vanhoihin busseihin niin ei myöskään tule sellaista että jotkut välttelevät uusia linjoja koska eivät vielä tunne niitä hyvin.
    Täytyy kyllä sanoa että ne Helbin ns. "rotiskot" ovat ikäisekseen yllättävän hyvässä kunnossa, ainakin ne vanhat Scalat. Volvoista ja ex. tamperelaisista en osaa sanoa, kun en oo niillä kulkenut, mut ne Helbin vanhat Scalat, jotka ovat nyt seikailleet ympäri Suomea, niin ovat kyllä harvinaisen hyvässä kunnossa ikäänsä nähden ja niistä on ainakin pidetty hyvin huolta. Hyvää työtä Koivisto! suurin osa niistä ainakin vaikuttaa olevan priimakunnossa, jolloin niillä on oikein mukava matkustaa, vaikka sisätilan hajusta voi jo kieltämättä päätellä että takana on runsaasti kilometrejä (ite pidän kyseistä hajua ihan miellyttävänä). Kuljettajien mielipiteitä en ole nyt jaksanut kysellä koronasyistä johtuen (ja kun etuoven takana ei saa edelleenkään istua), mut uskoisin että kuljettajatkin tykkää...

  5. #35

    Liittynyt
    17.06.2020
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    645

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ivecomies Näytä viesti
    Täytyy kyllä sanoa että ne Helbin ns. "rotiskot" ovat ikäisekseen yllättävän hyvässä kunnossa, ainakin ne vanhat Scalat. Volvoista ja ex. tamperelaisista en osaa sanoa, kun en oo niillä kulkenut, mut ne Helbin vanhat Scalat, jotka ovat nyt seikailleet ympäri Suomea, niin ovat kyllä harvinaisen hyvässä kunnossa ikäänsä nähden ja niistä on ainakin pidetty hyvin huolta. Hyvää työtä Koivisto! suurin osa niistä ainakin vaikuttaa olevan priimakunnossa, jolloin niillä on oikein mukava matkustaa, vaikka sisätilan hajusta voi jo kieltämättä päätellä että takana on runsaasti kilometrejä (ite pidän kyseistä hajua ihan miellyttävänä). Kuljettajien mielipiteitä en ole nyt jaksanut kysellä koronasyistä johtuen (ja kun etuoven takana ei saa edelleenkään istua), mut uskoisin että kuljettajatkin tykkää...
    Itse en ole matkustanut Scaloilla mutta jos ne ovat samassa kunnossa kuin 550:lla kulkevat niin mukava kuulla. Mainitsemiasi Volvoja näkyy paljon Itäkeskuksen liityntälinjoilla ja juuri ne ovat minusta huonoja. Sisätilat ovat siedettävässä kunnossa vaikka eivät yhtä hyvässä kuin muissa HSL-alueen busseissa, mutta tämä on ymmärrettävää kun ottaa huomioon niiden iän. Melu ja tärinä ovat mielestäni suurimmat ongelmat. Kun bussi seisoo pysäkillä tai liikennevaloissa tyhjäkäynnillä se tärisee ihan mahdottoman paljon. Ainoa hyöty mitä siitä on ollut minulle oli kevyt hieronta/hölskytys kun käteni oli hieman kipeä rokotuksesta. Muuten se vain ärsyttää ja aiheuttaa päänsärkyä.

  6. #36
    8.6
    8.6 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    05.11.2014
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    1354

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Totta. Olisi vaan mielenkiintoista, jos joku tutkisi, onko oikeasti uudet autot tärkeämpi tekijä joukkoliikenteen käyttöön siirtymisessä kuin esimerkiksi nopeus ja vuoroväli.
    Ei varmasti ole, mutta HSL ajatteleekin lähinnä päästöjä tiukoissa (esim. Tukholmaa tiukemmissa) kalustovaatimuksissaan. Uusien bussien valmistuksen päästöt taas jäävät Puolaan, Unkariin tai parhaimmillaan EU:n ulkopuolelle Kiinaan, joten niistä ei välitetä. Tukholmassa taas panostetaan enemmän matkustusmukavuuteen, kuten pehmopenkkeihin, ja myös huollon taso on HSL-aluetta korkeampi. Luultavasti suurin osa tavallisista matkustajista valitsee ennemmin (helteen ulkopuolella) hyväkuntoisen OmniLinkin pehmeillä penkeillä kuin upouuden BYDin. Ja HSL:hän on kaiken lisäksi kieltänyt korkeaselkänojaiset istuimet uusista busseista, mikä on naurettavaa.

  7. #37

    Liittynyt
    21.08.2016
    Sijainti
    Kivenlahti
    Viestejä
    382

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 8.6 Näytä viesti
    Tukholmassa taas panostetaan enemmän matkustusmukavuuteen, kuten pehmopenkkeihin, ja myös huollon taso on HSL-aluetta korkeampi.
    Jälkimmäinen voi olla totta mutta itse Tukholmassa käyneenä en ole törmännyt yhteenkään pehmopenkkiautoon. Siellä on samoja täysmatalia busseja kuin vaikkapa Hampurissa ja paikkamäärät todella pienet vrt. HSL alueeseen

  8. #38

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    914

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 8.6 Näytä viesti
    Ei varmasti ole, mutta HSL ajatteleekin lähinnä päästöjä tiukoissa (esim. Tukholmaa tiukemmissa) kalustovaatimuksissaan. Uusien bussien valmistuksen päästöt taas jäävät Puolaan, Unkariin tai parhaimmillaan EU:n ulkopuolelle Kiinaan, joten niistä ei välitetä. Tukholmassa taas panostetaan enemmän matkustusmukavuuteen, kuten pehmopenkkeihin, ja myös huollon taso on HSL-aluetta korkeampi. Luultavasti suurin osa tavallisista matkustajista valitsee ennemmin (helteen ulkopuolella) hyväkuntoisen OmniLinkin pehmeillä penkeillä kuin upouuden BYDin. Ja HSL:hän on kaiken lisäksi kieltänyt korkeaselkänojaiset istuimet uusista busseista, mikä on naurettavaa.
    Minäkin uskoisin, että itse kalustossa paljon tärkeämpää on pehmeät penkit. Olen jopa matkustanut sellaisten henkilöiden seurassa, jotka ovat luonnehtineet vanhaa pehmeäpenkkistä bussia uudeksi penkkien takia, mikä on erityisen huvittavaa, kun miettii, että uusi kalusto nimenomaan ei saa olla pehmeäpenkkistä vaan sitä huononnetaan väkisin.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 13:32 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:24 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut canis lupus Näytä viesti
    Jälkimmäinen voi olla totta mutta itse Tukholmassa käyneenä en ole törmännyt yhteenkään pehmopenkkiautoon. Siellä on samoja täysmatalia busseja kuin vaikkapa Hampurissa ja paikkamäärät todella pienet vrt. HSL alueeseen
    Lähiölinjoilla on yleensä pehmeät korkeaselkänojaiset penkit, lukuvalot ja verhot ja low entry -bussit, kantakaupunkilinjoilla taas täysmatalat suhteellisen pienellä penkkimäärällä ja penkit pehmeitä matalaselkänojaisia.

  9. #39

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    1102

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

    On käsittämätöntä, ettei Nobina saa kilvityksiään kuntoon. Odottelin Laivurinkadulla Eiran sairaalan pysäkillä 30:tä pohjoiseen päin. Eiraan meni neljä niveltä, kaksi ilman kilvitystä, lienevät olleet aloittavia ruuhkavuoroja. Kun lopullta ensimmäinen bussi saapui ja selvästi myöhässä niin ylhäällä luki 20 Eira, pahvilapussa 30. Onneksi osoittautui 30:ksi. Sisällä ei mitään pysäkki-infoa, ei kuulutuksia, ainoastaan kello toimi. Hyvä puoli oli, ettei myöskään maskipakosta jankutettu!

  10. #40

    Liittynyt
    06.03.2017
    Viestejä
    1344

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

    6.9.
    HelB 627 / 624 (Volvo 8700LE 4x2)
    HelB 947 / 571 (Volvo 8700LE 4x2)
    HelB 1202 / 736 (Volvo 7700 4x2)
    Viimeisin muokkaaja bussitietäjä; 06.09.2021 kello 16:15.

  11. #41
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    5220

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

    Helsinki 6.9.2021

    Nobina 1237 (CPG-169) / 41
    Nobina 831 / 41

  12. #42

    Liittynyt
    02.03.2016
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1082

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

    6.9.

    NF #1062 / 548 (Scania Citywide -teli)

  13. #43
    8.6
    8.6 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    05.11.2014
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    1354

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Lähiölinjoilla on yleensä pehmeät korkeaselkänojaiset penkit, lukuvalot ja verhot ja low entry -bussit, kantakaupunkilinjoilla taas täysmatalat suhteellisen pienellä penkkimäärällä ja penkit pehmeitä matalaselkänojaisia.
    Näin on; tosin verhot on jostakin syystä poistettu monista busseista. Kantakaupunkilinjoilla on kalustona alle 300 bussia ja muilla linjoilla moninkertainen määrä, joten suurimmassa osassa SL-liikenteen kalustosta on korkeaselkänojaiset penkit. Osa (melko pieni) kantakaupunkilinjojen ulkopuolisestakin kalustosta on täysmatalaa, ja niistä osassa on korkeaselkänojaiset istuimet ja osassa ei. Toisaalta taas joillakin kantakaupunkilinjoilla kuten 77:llä käytetään pääosin seutuvarusteisia busseja.

  14. #44

    Liittynyt
    06.03.2017
    Viestejä
    1344

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

    7.9.
    HelB 627 / 724 (JIJ-296 Volvo 8700LE 4x2)

  15. #45
    Bussi Fani 99 avatar
    Liittynyt
    05.04.2016
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussitietäjä Näytä viesti
    7.9.
    HelB 627 / 724 (JIJ-296 Volvo 8700LE 4x2)
    Myös sisarautot, 626, ja 628 ovat päässeet tänään linjoille.
    Linja-auton kuljettaja.
    Helsingin Bussiliikenteen, Ojangon varikolta.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2017
    kirjoittanut Bussipoika04 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 200
    Viimeisin viesti: 09.01.2019, 22:32
  2. Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2013
    kirjoittanut Karosa foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 275
    Viimeisin viesti: 01.10.2013, 19:02
  3. Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2011
    kirjoittanut Tonttu18 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 217
    Viimeisin viesti: 30.09.2011, 20:41
  4. Havaintoja YTV-alueelta - syyskuu 2009
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 96
    Viimeisin viesti: 01.10.2009, 16:15
  5. Havaintoja YTV-alueelta - syyskuu 2007
    kirjoittanut Hujis foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 135
    Viimeisin viesti: 30.09.2007, 15:01

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •